reklama


Peugeot 406 - šarmantní Francouz

Peugeot 406 - šarmantní Francouz

 
 

V roce 1988 se stal model 405, předchůdce 406, automobilem roku a jeho nástupce tedy měl být přinejmenším velmi dobrým automobilem, aby si početné zákazníky francouzská automobilka v lukrativní střední třídě udržela. Generační skok byl opravdu velmi patrný a Peugeot 406 lze počítat k automobilům, které mění měřítka tříd. Novináři v roce 1996 tento Peugeot sice nezvolili autem roku, ale i druhé místo za lidovějším Fiatem Bravo/Brava bylo pro Peugeot na počátku výroby nového automobilu velmi cenné.

Čtyřistašestka byla uvedena nejdříve na trh v domovské Francii 15. října 1995 a později následovaly i další trhy. Peugeot 406 se vyrábí v továrně Peugeotu v Sochaux již od léta 1995. Nejprve se nabízela dodnes nejrozšířenější tříprostorová verze (sedan volí 75% zákazníků kupujících 406) a to s motory 1.8 16V (81 kW) a 2.0 (97 kW), které se našly uplatnění i u jiných modelů koncernu PSA např. v Peugeotu 306, Citroenu Xantia, Xsara). Krátce po uvedení byla na počátku roku 1996 motorová paleta rozšířena o benzínovou variantu 1,6 (65 kW) a dva oblíbené turbodiesely 1,9 TD a 2,1 TD. Nepříliš častá je u nás varianta s dvoulitrovým přeplňovaným motorem se 108 kW (147 k) dodávaná od poloviny roku 1996. Ve druhé polovině roku 1996 začala výroba vrcholného modelu řady 406, se šestiválcovým motorem V6 3.0 (140 kW) a v nabídce se objevila také automatická převodovka. Na jaře 1997 přišel na trh 406 Break - kombi, které mělo spíše konzervativní design. Od podzimu 97 se vyráběla pro vybrané trhy také čtyřistašestka, která jezdila jak na benzín tak i na LPG.

Krásné Coupé řady 406 dostalo kabát od Pininfariny a od léta 1997 je také ve výrobním závodě italské firmy Pininfarina na zakázku Peugeotu vyráběno. Přestože kupé nese stylistické rysy sedanu 406, jeho karosérie prakticky žádné díly sourozenců nevyužívá, což však neplatí o tom, co je pod kapotou nebo v interiéru.

Důležitá výměna dieselových motorů přišla na podzim roku 1998, kdy byly motory starší konstrukce nahrazeny moderními agregáty HDI se systémem vstřikování common-rail. Nejdříve to byl motor 2.0 HDi (80 kW), později v roce 1999 i varianta 2.0 HDi (66 kW).

Přepracovaný Peugeot 406 byl uveden v květnu 1999 a zejména nová výrazná příď se světlomety s čirou optikou omladila design automobilu a prodloužila život 406 až do dnešních dnů. V období 2000-2002 ještě vedle jiných menších změn, přibyly motorové varianty: zážehové 2.2 (116 kW), 3.0 V6 (152 kW) a vznětové 2.0 HDI FAP (80 kW) resp. 2.2 HDI FAP (98 kW) s filtrem pevných částic.

Elegantní karosérie nabízí mnoho místa cestujícím vepředu i vzadu mohou užívat komfort cestování. Šířka sedáku i vnitřního prostoru vzadu dovoluje pohodlnou jízdu i třem osobám. Za to může hlavně velký rozvor (2700 mm) a dobře uspořádaný obestavěný prostor Peugeotu. Největší kritiku během výroby sklidila 406 od novinářů i majitelů měkká sedadla, která neposkytují dostatečné boční vedení těla (což vadí zejména těm vpředu). Řidičům zvyklým na německy tvrdá sedadla tedy zřejmě posaz vyhovovat nebude. Velmi elegantní je přístrojová deska, která by mohla být i dnes vzorem pro mnohé nové automobily. Komfortní francouzské odpružení je zdařilým kompromisem mezi bezpečností a pohodlím. Slušná bezpečnostní výbava byla již od prvních ročníků postupně rozšiřována.

Prostor pro zavazadla v sedanu má velikost 430 l a lze jej zvětšit sklopením zadních sedadel. O 17 centimetrů delší kombi, které dostalo poměrně konzervativní kabát si vybírá asi 18 % zákazníků. Ti oceňují 526 l základního objemu zavazadlového prostoru a také praktické řešení sklápění zadních sedadel, neboť tak lze získat dlouhou rovnou ložnou plochu a objem až 1741 l. Verze kombi navíc mají zvýšenou užitečnou hmotnost, která činí minimálně 575 kg resp. více podle motorové varianty. Ne každému bude také vyhovovat práce s originálním imobilizérem, na jehož klávesnici vlevo vedle volantu je nutno namačkat čtyřmístný kód před nastartováním automobilu.

Celkově je tento Peugeot v nezávislých statistikách poruchovosti na vysokých místech, s nízkými procenty poruch. Problémy se mohou objevovat v imobilizéru a akumulátoru. Dříve něž je obvyklé bývá napaden korozí výfukový systém a brzdy zadních kol.

Image Peugeotu je nejen v České republice asi nejlepší ze všech francouzských výrobců a tak potěší přijatelné ceny ojetých automobilů, které díky nadčasovému designu vypadají stále moderně.

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti

  • prostorný interiér
  • pohodlné odpružení
  • objemný zavazadlový prostor sedanu i kombi
  • variabilita zavazadlového prostoru
  • velmi dobrá manévrovatelnost
  • bohaté sériové vybavení
  • stále moderní vzhled
  • pohodlná sedadla
  • přehledná přístrojová deska

Nedostatky

  • horší kvalita dílenského zpracování
  • na zadních sedadlech nedostatek místa pro hlavu
  • nepraktické čalounění

Nejčastější závady

  • netěsnost motoru
  • vadné imobilizéry
  • náchylná přední náprava (čepy)
  • vadné alternátory
  • závady elektroinstalace (zadní část vozu - světla)
  • koroze tlumičů výfuku
  • koroze zadních brzd
  • opotřebování spojky
  • slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí
Vůz/r.v.2002200120001999199819971996
406 1.6 S---271000238000--
406 1.6 SL-----203000-
406 1.8 SR---291000259000234000-
406 1.8 16V ST---319000284000256000229000
406 2.0 16V ST---320000281000245000214000
406 2.0 16V SV---365000321000279000244000
406 3.0 24V SV---437000363000309000-
406 3.0 24V SV aut.---456000379000323000-
406 1.8 SR--332000290000---
406 1.8 16V SR (81kW)-429000376000329000---
406 1.8 16V SR (85 kW)509000449000-----
406 2.0 16 SV--484000423000---
406 2.0 16 ST Comfort638000562000-----
406 2.2 16V SV-596000523000----
406 2.2 16V ST Dynamique660000582000-----
406 2.2 16V ST Comfort671000592000-----
406 3.0 24V SV (140 kW)--538000470000---
406 3.0 24V SV aut.(140 kW)--557000487000---
406 3.0 24V ST Comfort (152 kW)746000658000-----
406 3.0 24V ST Comfort aut. (152 kW)766000676000-----
406 1.9 SLDT-----234000210000
406 1.9 SRDT---314000274000244000-
406 1.9 STDT---325000283000252000226000
406 2.0 HDI ST (80 kW)---363000---
406 2.0 HDI SV (80 kW)---415000---
406 2.1 STDT---381000331000295000265000
406 2.1 SVDT---395000344000306000275000
406 2.0 HDI SR (66 kW)513000449000394000345000---
406 2.0 HDI ST (80 kW)579000507000444000390000---
406 2.0 HDI ST Comfort (80 kW)644000564000-----
406 2.0 HDI SV (80 kW)--504000442000---
406 2.2 HDI SV-614000537000----
406 2.2 HDI ST Dynamique679000589000-----
406 2.2 HDI ST Comfort683000593000-----
Peugeot 406 1,8 16V sedanceny (s DPH)
Světlomet automaticky ovládaný:4967,-
Přední nárazník s otvory pro světla, bez mřížky:5286,-
rozvody INA:1769+854+1824,-
řemeny Contitech:464+1052,-
brzdové destičky Textar (přední 15" kola):2307,-
brzdové destičky Textar (přední 14" kola):2350,-
brzdové destičky Textar (zadní):1647,-
tlumič Sachs přední:2813,-
tlumič Sachs zadní:2646,-
výfuk Rosi - střední část:3660,-
výfuk Rosi - zadní část:3599,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Kmoníček získal souhlas Spojených států, stane se velvyslancem Kmoníček získal souhlas Spojených států, stane se velvyslancem

Dosavadní ředitel zahraničního odboru prezidentské…

Zemřel exministr financí Ivo Svoboda odsouzený za vytunelování Liberty Zemřel exministr financí Ivo Svoboda odsouzený za vytunelování Liberty

Ve věku 68 let zemřel 23. února bývalý ministr financí ve…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Velké zážitky za minimální náklady - to je smysl expedice…

Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta Benzina končí s Naturalem. Na stojanech ho nahradí Efecta

Léta používané označení pro klasický benzin a naftu u…

 




Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem

Kuriózní a hrozivě vypadající nehoda se odehrála v…

 



 
Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

Toyota a největší podvod v motorsportu: Geniální finta z rallye!

Dnes 15:47

V první polovině 90. let kralovala světovým rallye japonská Toyota. Zlom přišel v průběhu Katalánské rallye v roce 1995, kdy kontrolní komisaři odhalili jisté ilegální zařízení.




Blesk.cz

ISIS je na ústupu: Bagdádí podle médií přiznal porážku v Iráku

ISIS je na ústupu: Bagdádí podle médií přiznal…

Je to jedno velké vítězství pro Irák i celý blízký východ, válka ale ještě zdaleka není u konce. Vůdce tzv.…

Zdržení, mrhání papírem a „pozdrav od Babiše“: Obchodníci šílí ze startu EET

Zdržení, mrhání papírem a „pozdrav od Babiše“:…

Kromě ubytovacích a stravovacích zařízení od 1.března pod povinnost elektronické evidence služeb spadají i…

 

iSport.cz

Odškodnění pro sesazeného vítěze! Majitel, trenér a žokej Nikase berou 2,3 milionu

Odškodnění pro sesazeného vítěze! Majitel, trenér a…

Případ týkající se diskvalifikace předloňského vítěze Velké pardubické Nikase skončil u přerovského okresního…

Biatlonisté v Koreji? Dál žijí v českém čase, chodí spát až ráno

Biatlonisté v Koreji? Dál žijí v českém čase, chodí…

Budou ponocovat do pěti ráno a vstávat ve dvě odpoledne. Snídat v místním čase oběda a obědvat v čase večeře……

 

Reflex.cz

Parazité na parazitech: Vědci varují před zbytečnými léky, které vyprázdní vaši peněženku!

Parazité na parazitech: Vědci varují před zbytečnými…

V tištěném Reflexu najdete článek o bylinkových přípravcích proti parazitům, kterých je plný internet a za které…

Sixtinská kaple byla zachycena na 270 tisících snímcích s 99,9% přesností

Sixtinská kaple byla zachycena na 270 tisících…

Sixtinská kaple, jedna z nejkrásnějších památek renesance, na jejíž výzdobě se podílel Michelangelo, byla…

 
 
reklama