Peugeot 406 2,0 HDI/66 kW

Peugeot 406 2,0 HDI/66 kW

 
 

V roce 1995 představená čtyřistašestka prošla mírnými úpravami, které mají za následek další zlepšení už tak jednoho z nejlepších francouzských vozů. Vnější i vnitřní design má pěkné, nadčasové tvary, které se jen tak "neohledí".

Nové přední světla mají velmi zajímavý design a moderní čirou optiku. Zadní světla jsou také mírně pozměněna.

Jednou z hlavních inovací , je výměna vznětového motoru 1,9 TD/66 kW (nepřímé vstřikování paliva) za zcela nový turbodiesel 2,0 HDI/66 kW (dodává se i silnější verze 2,0 HDI/80 kW) s přímým vstřikováním paliva. Jak vidíte výkon zůstal stejný. Avšak spotřeba je nižší a to až o 1-1,5 l/100 km a také průběh točivého momentu je příznivější.

Interiér čtyřistašestky je kvalitně zpracován, sedadla řidiče i spolujezdce mají dobré tvarování i boční vedení. Přístrojová deska má pěkné dvoubarevné provedení (černá / šedá). Autorádio je součástí př. desky, takže zloději by o něj neměli mít zájem. Příjemný je rychlý náběh topení, což u přímovstřikových dieselů bývá problém (vysoká účinnost motoru = málo tepla). Ovládání vozu je velmi snadné, nic nejde ztěžka. Kritiku si však zaslouží malý prostor nad hlavami vzadu.

Turbodiesel s přímým vstřikováním paliva do válců podává z objemu 1997 cm3 solidní výkon 66 kW. Také nejvyšší točivý moment 205 Nm/2000 ot/min není zanedbatelný. Po nastartování je hluk studeného motoru asi minutu vyšší, ale poté dojde ke zklidnění. V běžně využívaném spektru otáček (1700-3500 ot/min) je hluk pronikající od motoru velmi nízký i když je přeci jen tvrdší než u 1,9 TD. Motor poskytuje velmi dobrý tah a výkon mezi dvěma až čtyřmi tisíci otáček. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 6,6 l/100 km, což je vzhledem k vyšší pohotovostní hmotnosti velmi dobré.

Trochu překvapivé je zpřevodování, které se oproti 1,9 TD zřejmě moc nezměnilo. První dva rychlostní stupně jsou velmi "krátké", takže slouží prakticky jen pro rozhýbání vozidla. Připomíná to zpřevodování klasických dieselů. U turbodieselů s vysokým točivým momentem již bývá zvykem "normální" zpřevodování, podobné zážehovým motorům.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Odpružení je měkčí, jak bývá u francouzských vozů zvykem. To umožňuje pohodlnou jízdu i na větší vzdálenosti. Bohužel někteří výrobci automobilů se tak upnuli na kvalitu jízdních vlastností, že zapomněli na pohodlí posádky. V tomto případě by si měli vzít s Peugeotu 406 příklad, který nabízí ideální kombinaci pohodlí a výborných jízdních vlastností.

Jako celek je Peugeot 406 2,0 HDI/66 kW vyváženým vozem, který je především díky nízkému hluku v interiéru, nízké spotřebě turbodieselu a dobrému odpružení ideálním vozem pro časté delší jízdy.

Cena testovaného vozu je 619 900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 619 900 Kč Cena v testované výbavě: 619 900 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání zadního skla, dělená zadní opěradla, pylový filtr, tónovaná skla

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.7 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1330 / 540
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4600
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1395
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1482
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem

Kuriózní a hrozivě vypadající nehoda se odehrála v…

Peugeot 406 - šarmantní Francouz Peugeot 406 - šarmantní Francouz

V roce 1988 se stal model 405, předchůdce 406,…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tajemství Markéty Procházkové z Tváře: Před 13 lety už televizní soutěž vyhrála!

Tajemství Markéty Procházkové z Tváře: Před 13 lety…

Rodiče Markéty Procházkové (30) chtěli mít z dcerky studovanou akademičku. Rozhodně nebyli nadšeni, že se dcerka…

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…