Peugeot 406 2,0 HDI/66 kW

Peugeot 406 2,0 HDI/66 kW

 
 
1.10. 1999

V roce 1995 představená čtyřistašestka prošla mírnými úpravami, které mají za následek další zlepšení už tak jednoho z nejlepších francouzských vozů. Vnější i vnitřní design má pěkné, nadčasové tvary, které se jen tak "neohledí".

Nové přední světla mají velmi zajímavý design a moderní čirou optiku. Zadní světla jsou také mírně pozměněna.

Jednou z hlavních inovací , je výměna vznětového motoru 1,9 TD/66 kW (nepřímé vstřikování paliva) za zcela nový turbodiesel 2,0 HDI/66 kW (dodává se i silnější verze 2,0 HDI/80 kW) s přímým vstřikováním paliva. Jak vidíte výkon zůstal stejný. Avšak spotřeba je nižší a to až o 1-1,5 l/100 km a také průběh točivého momentu je příznivější.

Interiér čtyřistašestky je kvalitně zpracován, sedadla řidiče i spolujezdce mají dobré tvarování i boční vedení. Přístrojová deska má pěkné dvoubarevné provedení (černá / šedá). Autorádio je součástí př. desky, takže zloději by o něj neměli mít zájem. Příjemný je rychlý náběh topení, což u přímovstřikových dieselů bývá problém (vysoká účinnost motoru = málo tepla). Ovládání vozu je velmi snadné, nic nejde ztěžka. Kritiku si však zaslouží malý prostor nad hlavami vzadu.

Turbodiesel s přímým vstřikováním paliva do válců podává z objemu 1997 cm3 solidní výkon 66 kW. Také nejvyšší točivý moment 205 Nm/2000 ot/min není zanedbatelný. Po nastartování je hluk studeného motoru asi minutu vyšší, ale poté dojde ke zklidnění. V běžně využívaném spektru otáček (1700-3500 ot/min) je hluk pronikající od motoru velmi nízký i když je přeci jen tvrdší než u 1,9 TD. Motor poskytuje velmi dobrý tah a výkon mezi dvěma až čtyřmi tisíci otáček. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 6,6 l/100 km, což je vzhledem k vyšší pohotovostní hmotnosti velmi dobré.

Trochu překvapivé je zpřevodování, které se oproti 1,9 TD zřejmě moc nezměnilo. První dva rychlostní stupně jsou velmi "krátké", takže slouží prakticky jen pro rozhýbání vozidla. Připomíná to zpřevodování klasických dieselů. U turbodieselů s vysokým točivým momentem již bývá zvykem "normální" zpřevodování, podobné zážehovým motorům.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Odpružení je měkčí, jak bývá u francouzských vozů zvykem. To umožňuje pohodlnou jízdu i na větší vzdálenosti. Bohužel někteří výrobci automobilů se tak upnuli na kvalitu jízdních vlastností, že zapomněli na pohodlí posádky. V tomto případě by si měli vzít s Peugeotu 406 příklad, který nabízí ideální kombinaci pohodlí a výborných jízdních vlastností.

Jako celek je Peugeot 406 2,0 HDI/66 kW vyváženým vozem, který je především díky nízkému hluku v interiéru, nízké spotřebě turbodieselu a dobrému odpružení ideálním vozem pro časté delší jízdy.

Cena testovaného vozu je 619 900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 619 900 Kč Cena v testované výbavě: 619 900 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání zadního skla, dělená zadní opěradla, pylový filtr, tónovaná skla

Glosa Jana Vávry: Královská banalita Glosa Jana Vávry: Královská banalita

Zaručeným receptem na globální mediální pozornost je…

Venezuelské prezidentské volby vyhrál stávající prezident Nicolas Maduro Venezuelské prezidentské volby vyhrál stávající prezident Nicolas Maduro

Nedělní prezidentské volby ve Venezuele vyhrál dosavadní…

Rodící se italská vláda straší Evropskou unii Rodící se italská vláda straší Evropskou unii

Strany v programu zmírnily původní radikální plány, mezi…

Zápisník Jany Havligerové: Ministerská jízda Zápisník Jany Havligerové: Ministerská jízda

Ministryně financí v demisi má první náčrt státního…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.7 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1330 / 540
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4600
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1395
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1482
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem

Kuriózní a hrozivě vypadající nehoda se odehrála v…

Peugeot 406 - šarmantní Francouz Peugeot 406 - šarmantní Francouz

V roce 1988 se stal model 405, předchůdce 406,…

 



 
Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Dnes 08:00

Armáda České republiky má pestrý vozový park. Prohlédněte si nákladní vozidla značky Tatra, bojový speciál Kajman s technikou značky Land Rover, pásový obojživelný transportér nebo tank pro boj s ohněm.




Blesk.cz

Má královna už drandí po nebeských cestách! Dojemná slova táty Aničky (†18), která před smrtí napsala vzkaz na rozloučenou

Má královna už drandí po nebeských cestách! Dojemná…

Stovky motorek a roj lampionů štěstí vyprovodily v sobotu osmnáctiletou bojovnici Aničku ze Žamberka na její…

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit: Závistiví sousedé ji připravili o peníze

Vozíčkářka (45) se po schodech musí plazit:…

Jak daleko může zajít lidská závist? Své o tom ví vozíčkářka Martina Voráčková (45). Finanční sbírka, kterou…

 

iSport.cz

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Nejužitečnějším hráčem hokejového MS byl Kane, útočníkem Aho

Americký útočník Patrick Kane, který vyhrál s 20 body produktivitu, byl zvolen nejužitečnějším hráčem hokejového…

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či strachu z Jablonce

Kuka o Plzni, Šádkovi, vzoru pro Spartu a Slavii či…

V sobotu večer se v Plzni zpívalo, tancovalo, pilo a veselilo až do ranních hodin. Fotbalisté Viktorie získali…

 

Reflex.cz

Dědictví jako temný mocenský boj. Seriál Arvingerne ukazuje prohnilost spořádané dánské rodiny

Dědictví jako temný mocenský boj. Seriál Arvingerne…

Tým Kamily Zlatuškové, někdejší kreativní producentky České televize a proděkanky FAMU, vybudoval letos na…

Babišovi kluci z plakátu odpadávají jeden po druhém. Zůstane mu jen Faltýnek?

Babišovi kluci z plakátu odpadávají jeden po druhém.…

Když před pěti lety Andrej Babiš mířil do prvních voleb s hnutím ANO, stavěl svou image z velké části na známých…