Peugeot 406 2,1SVDT - Francouzský mercedes

Peugeot 406 2,1SVDT - Francouzský mercedes

 
 

V roce 1995 představená čtyřistašestka se dnes nachází takříkajíc v nejlepších letech. Vnější i vnitřní design má pěkné, nadčasové tvary, které se jen tak "neohledí". Od dovozce jsme si na týden zapůjčili verzi s turbodieselem 2,1/80 kW.

Tento motor je sice již nahrazován zcela novým turbodieselem 2,0 HDI/80 kW s přímým vstřikováním paliva, ale ten, u nás, zatím bohužel není k dispozici. Alespoň bude v budoucnu možnost porovnat, jaký je mezi těmito motory rozdíl.

Interiér čtyřistašestky je kvalitně zpracován, sedadla řidiče i spolujezdce mají dobré tvarování i boční vedení. V současném studeném zimním období jsem ocenil el. vyhřívané přední sedadla. Pokud každé ráno, jako já, musíte absolvovat krátkou cestu zmrzlým vozem do práce, je vyhřívání sedadel ideální funkcí. Příjemné teplo sedadla začnou produkovat již po dvou minutách jízdy, zatím co klasické topení vozu se do čtvrt hodiny moc nerozehřeje. A to jsem většinou již na parkovišti před redakcí.

Podélný prostor ve voze je dostatečný, horší je to s prostorem nad hlavami. Zvláště vzadu prostor nad hlavou postačuje pouze pro osoby s výškou do 180 cm.

Turbodiesel s klasickým vstřikováním do předkomůrky podává z objemu 2088 cm3 solidní výkon 80 kW. Také nejvyšší točivý moment 250 Nm/2000 ot/min není zanedbatelný. Po nastartování je hluk studeného motoru asi minutu vyšší, ale poté dojde k výraznému zklidnění. V běžně využívaném spektru otáček (1500-3500 ot/min) je hluk pronikající od motoru velmi nízký a subjektivně příjemnější než u "tvrdých" přímovstřikových turbodieselů.

Motor se kupodivu velmi ochotně vytáčí až do pěti tisíc otáček. Velmi dobrý tah a výkon poskytuje mezi dvěma až čtyřmi tisíci otáček. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 7,3 l/100 km. Vzhledem k tomu, že jde ještě o klasický diesel s nepřímým vstřikováním paliva, je tato hodnota velmi dobrá. Uvidíme o kolik bude lepší HDI. Prakticky jedinou chybičkou na kráse tohoto motoru je velmi dlouhé žhavení před spuštěním, které trvá 7 sekund nehledě na to, zda je motor teplý či studený.

Trochu překvapivé je zpřevodování. První dva rychlostní stupně jsou velmi "krátké", takže slouží prakticky jen pro rozhýbání vozidla. Připomíná to zpřevodování klasických dieselů. U turbodieselů s vysokým točivým momentem již bývá zvykem "normální" zpřevodování, podobné zážehovým motorům.

Jízdní vlastnosti jsou dobré. Odpružení je měkčí, jak bývá u francouzských vozů zvykem. To umožňuje pohodlnou jízdu i na větší vzdálenosti. Bohužel někteří výrobci automobilů se tak upnuli na kvalitu jízdních vlastností, že zapomněli na pohodlí posádky. V tomto případě by si měli vzít s peugeotu příklad.

Brzdy by mohly mít vyšší účinek. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h je oproti Octavii o plných pět metrů delší (41 vs. 46 m).

Jako celek je Peugeot 406 2,1 STDT vyváženým vozem, který je především díky nízkému hluku v interiéru, nízké spotřebě živého turbodieselu a dobrému odpružení ideálním vozem pro časté delší jízdy.

Cena dobře vybaveného testovaného vozu je 749000 Kč.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2088
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 460
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4555
b) šířka (mm): 1764
c) výška (mm): 1396
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1502
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem

Kuriózní a hrozivě vypadající nehoda se odehrála v…

Peugeot 406 - šarmantní Francouz Peugeot 406 - šarmantní Francouz

V roce 1988 se stal model 405, předchůdce 406,…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…