reklama


Peugeot 406 2,1SVDT - Francouzský mercedes

Peugeot 406 2,1SVDT - Francouzský mercedes

 
 

V roce 1995 představená čtyřistašestka se dnes nachází takříkajíc v nejlepších letech. Vnější i vnitřní design má pěkné, nadčasové tvary, které se jen tak "neohledí". Od dovozce jsme si na týden zapůjčili verzi s turbodieselem 2,1/80 kW.

Tento motor je sice již nahrazován zcela novým turbodieselem 2,0 HDI/80 kW s přímým vstřikováním paliva, ale ten, u nás, zatím bohužel není k dispozici. Alespoň bude v budoucnu možnost porovnat, jaký je mezi těmito motory rozdíl.

Interiér čtyřistašestky je kvalitně zpracován, sedadla řidiče i spolujezdce mají dobré tvarování i boční vedení. V současném studeném zimním období jsem ocenil el. vyhřívané přední sedadla. Pokud každé ráno, jako já, musíte absolvovat krátkou cestu zmrzlým vozem do práce, je vyhřívání sedadel ideální funkcí. Příjemné teplo sedadla začnou produkovat již po dvou minutách jízdy, zatím co klasické topení vozu se do čtvrt hodiny moc nerozehřeje. A to jsem většinou již na parkovišti před redakcí.

Podélný prostor ve voze je dostatečný, horší je to s prostorem nad hlavami. Zvláště vzadu prostor nad hlavou postačuje pouze pro osoby s výškou do 180 cm.

Turbodiesel s klasickým vstřikováním do předkomůrky podává z objemu 2088 cm3 solidní výkon 80 kW. Také nejvyšší točivý moment 250 Nm/2000 ot/min není zanedbatelný. Po nastartování je hluk studeného motoru asi minutu vyšší, ale poté dojde k výraznému zklidnění. V běžně využívaném spektru otáček (1500-3500 ot/min) je hluk pronikající od motoru velmi nízký a subjektivně příjemnější než u "tvrdých" přímovstřikových turbodieselů.

Motor se kupodivu velmi ochotně vytáčí až do pěti tisíc otáček. Velmi dobrý tah a výkon poskytuje mezi dvěma až čtyřmi tisíci otáček. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 7,3 l/100 km. Vzhledem k tomu, že jde ještě o klasický diesel s nepřímým vstřikováním paliva, je tato hodnota velmi dobrá. Uvidíme o kolik bude lepší HDI. Prakticky jedinou chybičkou na kráse tohoto motoru je velmi dlouhé žhavení před spuštěním, které trvá 7 sekund nehledě na to, zda je motor teplý či studený.

Trochu překvapivé je zpřevodování. První dva rychlostní stupně jsou velmi "krátké", takže slouží prakticky jen pro rozhýbání vozidla. Připomíná to zpřevodování klasických dieselů. U turbodieselů s vysokým točivým momentem již bývá zvykem "normální" zpřevodování, podobné zážehovým motorům.

Jízdní vlastnosti jsou dobré. Odpružení je měkčí, jak bývá u francouzských vozů zvykem. To umožňuje pohodlnou jízdu i na větší vzdálenosti. Bohužel někteří výrobci automobilů se tak upnuli na kvalitu jízdních vlastností, že zapomněli na pohodlí posádky. V tomto případě by si měli vzít s peugeotu příklad.

Brzdy by mohly mít vyšší účinek. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h je oproti Octavii o plných pět metrů delší (41 vs. 46 m).

Jako celek je Peugeot 406 2,1 STDT vyváženým vozem, který je především díky nízkému hluku v interiéru, nízké spotřebě živého turbodieselu a dobrému odpružení ideálním vozem pro časté delší jízdy.

Cena dobře vybaveného testovaného vozu je 749000 Kč.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve Filmová revoluce? Studia chtějí snímky dostat do televizí co nejdříve

Fanoušci sledování nejnovější filmových novinek z pohodlí…

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2088
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 460
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4555
b) šířka (mm): 1764
c) výška (mm): 1396
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1502
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem

Kuriózní a hrozivě vypadající nehoda se odehrála v…

Peugeot 406 - šarmantní Francouz Peugeot 406 - šarmantní Francouz

V roce 1988 se stal model 405, předchůdce 406,…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka vyústila v demoliční derby!

Skupinka žen se poprala na parkovišti: Rvačka…

Tyhle ženy se s tím tedy nepářou! Po internetu koluje drsné video z Los Angeles, které zachycuje hádku a rvačku…

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

 

iSport.cz

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče Lyonu, zápas ukončili

Běsnění ve Francii! Fanoušci zranili světlicí hráče…

Utkání francouzské fotbalové ligy mezi Metami a Lyonem bylo ve 32. minutě za stavu 1:0 předčasně ukončeno poté,…

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník  vyhřívali pozdě, tvrdí Plzeň i expert

Sudí odložil zápas v Ďolíčku. Trávník vyhřívali…

Utkání 16. kola ePojisteni.cz ligy mezi Bohemians 1905 a vedoucí Plzní bylo odloženo kvůli nezpůsobilé hrací…

 

Reflex.cz

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a ve skutečnosti řídí Islámský stát on

Spekulace roku: Irácký diktátor Saddám Husajn žije a…

Britský deník Daily Star přišel v pátek s největší konspirační teorií letošního roku – podle jeho zdrojů irácký…

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

 
 
reklama