Peugeot 406 2,1SVDT - Francouzský mercedes

Peugeot 406 2,1SVDT - Francouzský mercedes

 
 

V roce 1995 představená čtyřistašestka se dnes nachází takříkajíc v nejlepších letech. Vnější i vnitřní design má pěkné, nadčasové tvary, které se jen tak "neohledí". Od dovozce jsme si na týden zapůjčili verzi s turbodieselem 2,1/80 kW.

Tento motor je sice již nahrazován zcela novým turbodieselem 2,0 HDI/80 kW s přímým vstřikováním paliva, ale ten, u nás, zatím bohužel není k dispozici. Alespoň bude v budoucnu možnost porovnat, jaký je mezi těmito motory rozdíl.

Interiér čtyřistašestky je kvalitně zpracován, sedadla řidiče i spolujezdce mají dobré tvarování i boční vedení. V současném studeném zimním období jsem ocenil el. vyhřívané přední sedadla. Pokud každé ráno, jako já, musíte absolvovat krátkou cestu zmrzlým vozem do práce, je vyhřívání sedadel ideální funkcí. Příjemné teplo sedadla začnou produkovat již po dvou minutách jízdy, zatím co klasické topení vozu se do čtvrt hodiny moc nerozehřeje. A to jsem většinou již na parkovišti před redakcí.

Podélný prostor ve voze je dostatečný, horší je to s prostorem nad hlavami. Zvláště vzadu prostor nad hlavou postačuje pouze pro osoby s výškou do 180 cm.

Turbodiesel s klasickým vstřikováním do předkomůrky podává z objemu 2088 cm3 solidní výkon 80 kW. Také nejvyšší točivý moment 250 Nm/2000 ot/min není zanedbatelný. Po nastartování je hluk studeného motoru asi minutu vyšší, ale poté dojde k výraznému zklidnění. V běžně využívaném spektru otáček (1500-3500 ot/min) je hluk pronikající od motoru velmi nízký a subjektivně příjemnější než u "tvrdých" přímovstřikových turbodieselů.

Motor se kupodivu velmi ochotně vytáčí až do pěti tisíc otáček. Velmi dobrý tah a výkon poskytuje mezi dvěma až čtyřmi tisíci otáček. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 7,3 l/100 km. Vzhledem k tomu, že jde ještě o klasický diesel s nepřímým vstřikováním paliva, je tato hodnota velmi dobrá. Uvidíme o kolik bude lepší HDI. Prakticky jedinou chybičkou na kráse tohoto motoru je velmi dlouhé žhavení před spuštěním, které trvá 7 sekund nehledě na to, zda je motor teplý či studený.

Trochu překvapivé je zpřevodování. První dva rychlostní stupně jsou velmi "krátké", takže slouží prakticky jen pro rozhýbání vozidla. Připomíná to zpřevodování klasických dieselů. U turbodieselů s vysokým točivým momentem již bývá zvykem "normální" zpřevodování, podobné zážehovým motorům.

Jízdní vlastnosti jsou dobré. Odpružení je měkčí, jak bývá u francouzských vozů zvykem. To umožňuje pohodlnou jízdu i na větší vzdálenosti. Bohužel někteří výrobci automobilů se tak upnuli na kvalitu jízdních vlastností, že zapomněli na pohodlí posádky. V tomto případě by si měli vzít s peugeotu příklad.

Brzdy by mohly mít vyšší účinek. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h je oproti Octavii o plných pět metrů delší (41 vs. 46 m).

Jako celek je Peugeot 406 2,1 STDT vyváženým vozem, který je především díky nízkému hluku v interiéru, nízké spotřebě živého turbodieselu a dobrému odpružení ideálním vozem pro časté delší jízdy.

Cena dobře vybaveného testovaného vozu je 749000 Kč.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2088
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 460
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4555
b) šířka (mm): 1764
c) výška (mm): 1396
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1502
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem Video: Spolujezdec vypadl střešním oknem

Kuriózní a hrozivě vypadající nehoda se odehrála v…

Peugeot 406 - šarmantní Francouz Peugeot 406 - šarmantní Francouz

V roce 1988 se stal model 405, předchůdce 406,…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence Gregorové: Je to člověk mdlé inteligence!

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence…

Láska má pouhý krok k nenávisti. To se potvrdilo v případě herečky Hany Gregorové (65), která dala kopačky…

 

iSport.cz

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho našli v pravý čas

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho…

Ondřej Pavelec po úspěšné premiéře v dresu slavných New York Rangers věří, že stejně úspěšně si povede i v celé…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…