Peugeot ve střední třídě přezbrojuje; jazýčky vah vrací od totálního stylu zpět k rodinným záležitostem. Ovšem s elegancí sobě vlastní.

Je to tak – peugeotovské designéry už zase zajímá prostor v zadní polovině auta a epizoda s přespříliš stylovým modelem 407 bude zřejmě odsunuta ad acta. Ovšem ne absolutně; sedan s kratším rozvorem se vzadu také příliš nepřekonává. Dva velcí dospělí se za sebe sice usadí, ale ten vzadu se dotkne koleny předního sedáku a pokud má více než nějakých 175 cm, také hlavou stropu. V kombi je ovšem vše jinak – tam si lze vzadu dát téměř nohu přes nohu a na hlavu klobouk.

Řidič si v obou případech pohoví skvěle – ostatně jako ve všech peugeotech střední třídy v poslední době. Jen by neměl být příliš při těle, jinak se opře levým ramenem a pravým lýtkem. Ačkoliv je 508 dostatečně rozložitá, velká část padla na středový tunel, dělicí vnitřní vesmír na dvě poměrně úzké kóje. Nechybí z 3008/5008 známá průhledná výsuvná destička, zdařile nahrazující Head Up Display, startovací tlačítko vlevo od volantu a konečně i nové ovladače. Páčky pod volantem jsou sice jen mírně upravené, stále znovu a znovu používané, ale zbytek působí velmi příjemně. Nechybí dokonce další pokus shluknout provozní spínače co nejblíže pravé ruce. Že se Peugeot chce opravdu líbit, svědčí pohledná klasická přístrojovka s výřezy pro oba velké „budíky“, v níž nechybí nejen teploměr chladicí kapaliny, ale i oleje. A další bonus pro velké postavy s krátkýma rukama je volant, který lze vysunout dostatečně daleko od palubní desky. Podle prvních dojmů se konečně zapracovalo na řazení; má kratší a přesněji vymezené dráhy, jen kostrbatosti a gumových dorazů se zatím úplně nezbavilo.

Celkový dojem z interiéru je tradičně nadprůměrný, dobré zpracování a zřejmě i výborné odhlučnění si podává ruce s hezky, až „německy“ zpracovanými detaily a kůží, která naopak kvalitou příliš neohromí, ale vypadá hezky. Samozřejmostí jsou měkčené panely a obří skleněná střecha, nadstandardem pak čtyřzónová klimatizace, u níž lze pro každé místo nastavit zvlášť nejen teplotu, ale i směr proudění. Sedačky jsou tradičně velkorysé, tak akorát tuhé i tvarované, a především dostatečně velké. Přední opěradlo měří 64, zadní dokonce 66 cm, dostatečné se zdají i sedáky (46/47 cm). Naopak volant by klidně mohl mít o jeden či dva centimetry méně, než 38 cm. Královské jsou rozměry zavazadelníku – na délku i šířku má přes metr (104 x 110 cm), rovná nakládací hrana ve výšce 60 cm je dnešním (nevalným) standardem. Víko by se mohlo otevírat trochu výš, než do 180 cm, zato mu pomáhá elektromotor. U sedanu je třeba chvíli hledat otevírací tlačítko, avšak skrývá se znovu uprostřed nuly v označení modelu, jen tentokrát trochu titěrněji a více stranou.

Pohled zvenčí věští velké změny. Peugeot si po dvanácti letech nachází nový designový jazyk a 508 se vzdává nekonečně protažených mandlových dominantních světlometů. Nahradila je menšími průzory, zčásti vyplněnými LED-denními světly, které jsou blíže obrysu auta, a velkými projektory. A dominanci přenechala nově řešené masce, po vzoru Audi spojující masku s částí nárazníku. Proporce se proti 407 hodně zklidnily, polozávodní klínovitý profil nahradily nevtíravou klasickou elegancí. Kombi překvapuje obřími rozměry i „americkou“ skloněnou zádí, připomínající kombi Mazda6. Sedan si zase našel způsob, jak se vzadu ukončit elegantně a přitom dynamicky. Jen nakládání zavazadel se tentokrát příliš neřešilo, ale kdo by to u manažerské limuzíny vyžadoval?

Peugoet 508: Podrobné informace k novému modelu

Spolupracujeme s TipCars.com
Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici

Vysoký maďarský vládní činitel nešetrně přirovnal šéfa…

Rozstříhali standartu a rozdávali bitcoiny, skoro nikdo si ale dar od Ztohoven nevybral Rozstříhali standartu a rozdávali bitcoiny, skoro nikdo si ale dar od Ztohoven nevybral

Jen málokdo v době současné bitcoinové mánie nelitoval,…

Škoda Auto začne vyrábět Octavii také v Rusku Škoda Auto začne vyrábět Octavii také v Rusku

Škoda Auto začne příští rok vyrábět model Octavia také v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508: První dojmy












Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Zranění Samkové není vážné. Do konce roku bez závodů, Hry chce stihnout

Zranění Samkové není vážné. Do konce roku bez…

Vyšetření poraněného levého ramena snowboardcrossařky Evy Samkové dnes vážné zranění neodhalilo. Olympijská…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…