Peugeot ve střední třídě přezbrojuje; jazýčky vah vrací od totálního stylu zpět k rodinným záležitostem. Ovšem s elegancí sobě vlastní.

Je to tak – peugeotovské designéry už zase zajímá prostor v zadní polovině auta a epizoda s přespříliš stylovým modelem 407 bude zřejmě odsunuta ad acta. Ovšem ne absolutně; sedan s kratším rozvorem se vzadu také příliš nepřekonává. Dva velcí dospělí se za sebe sice usadí, ale ten vzadu se dotkne koleny předního sedáku a pokud má více než nějakých 175 cm, také hlavou stropu. V kombi je ovšem vše jinak – tam si lze vzadu dát téměř nohu přes nohu a na hlavu klobouk.

Řidič si v obou případech pohoví skvěle – ostatně jako ve všech peugeotech střední třídy v poslední době. Jen by neměl být příliš při těle, jinak se opře levým ramenem a pravým lýtkem. Ačkoliv je 508 dostatečně rozložitá, velká část padla na středový tunel, dělicí vnitřní vesmír na dvě poměrně úzké kóje. Nechybí z 3008/5008 známá průhledná výsuvná destička, zdařile nahrazující Head Up Display, startovací tlačítko vlevo od volantu a konečně i nové ovladače. Páčky pod volantem jsou sice jen mírně upravené, stále znovu a znovu používané, ale zbytek působí velmi příjemně. Nechybí dokonce další pokus shluknout provozní spínače co nejblíže pravé ruce. Že se Peugeot chce opravdu líbit, svědčí pohledná klasická přístrojovka s výřezy pro oba velké „budíky“, v níž nechybí nejen teploměr chladicí kapaliny, ale i oleje. A další bonus pro velké postavy s krátkýma rukama je volant, který lze vysunout dostatečně daleko od palubní desky. Podle prvních dojmů se konečně zapracovalo na řazení; má kratší a přesněji vymezené dráhy, jen kostrbatosti a gumových dorazů se zatím úplně nezbavilo.

Celkový dojem z interiéru je tradičně nadprůměrný, dobré zpracování a zřejmě i výborné odhlučnění si podává ruce s hezky, až „německy“ zpracovanými detaily a kůží, která naopak kvalitou příliš neohromí, ale vypadá hezky. Samozřejmostí jsou měkčené panely a obří skleněná střecha, nadstandardem pak čtyřzónová klimatizace, u níž lze pro každé místo nastavit zvlášť nejen teplotu, ale i směr proudění. Sedačky jsou tradičně velkorysé, tak akorát tuhé i tvarované, a především dostatečně velké. Přední opěradlo měří 64, zadní dokonce 66 cm, dostatečné se zdají i sedáky (46/47 cm). Naopak volant by klidně mohl mít o jeden či dva centimetry méně, než 38 cm. Královské jsou rozměry zavazadelníku – na délku i šířku má přes metr (104 x 110 cm), rovná nakládací hrana ve výšce 60 cm je dnešním (nevalným) standardem. Víko by se mohlo otevírat trochu výš, než do 180 cm, zato mu pomáhá elektromotor. U sedanu je třeba chvíli hledat otevírací tlačítko, avšak skrývá se znovu uprostřed nuly v označení modelu, jen tentokrát trochu titěrněji a více stranou.

Pohled zvenčí věští velké změny. Peugeot si po dvanácti letech nachází nový designový jazyk a 508 se vzdává nekonečně protažených mandlových dominantních světlometů. Nahradila je menšími průzory, zčásti vyplněnými LED-denními světly, které jsou blíže obrysu auta, a velkými projektory. A dominanci přenechala nově řešené masce, po vzoru Audi spojující masku s částí nárazníku. Proporce se proti 407 hodně zklidnily, polozávodní klínovitý profil nahradily nevtíravou klasickou elegancí. Kombi překvapuje obřími rozměry i „americkou“ skloněnou zádí, připomínající kombi Mazda6. Sedan si zase našel způsob, jak se vzadu ukončit elegantně a přitom dynamicky. Jen nakládání zavazadel se tentokrát příliš neřešilo, ale kdo by to u manažerské limuzíny vyžadoval?

Peugoet 508: Podrobné informace k novému modelu

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508: První dojmy












Blesk.cz

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

 

iSport.cz

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…