Peugeot ve střední třídě přezbrojuje; jazýčky vah vrací od totálního stylu zpět k rodinným záležitostem. Ovšem s elegancí sobě vlastní.

Je to tak – peugeotovské designéry už zase zajímá prostor v zadní polovině auta a epizoda s přespříliš stylovým modelem 407 bude zřejmě odsunuta ad acta. Ovšem ne absolutně; sedan s kratším rozvorem se vzadu také příliš nepřekonává. Dva velcí dospělí se za sebe sice usadí, ale ten vzadu se dotkne koleny předního sedáku a pokud má více než nějakých 175 cm, také hlavou stropu. V kombi je ovšem vše jinak – tam si lze vzadu dát téměř nohu přes nohu a na hlavu klobouk.

Řidič si v obou případech pohoví skvěle – ostatně jako ve všech peugeotech střední třídy v poslední době. Jen by neměl být příliš při těle, jinak se opře levým ramenem a pravým lýtkem. Ačkoliv je 508 dostatečně rozložitá, velká část padla na středový tunel, dělicí vnitřní vesmír na dvě poměrně úzké kóje. Nechybí z 3008/5008 známá průhledná výsuvná destička, zdařile nahrazující Head Up Display, startovací tlačítko vlevo od volantu a konečně i nové ovladače. Páčky pod volantem jsou sice jen mírně upravené, stále znovu a znovu používané, ale zbytek působí velmi příjemně. Nechybí dokonce další pokus shluknout provozní spínače co nejblíže pravé ruce. Že se Peugeot chce opravdu líbit, svědčí pohledná klasická přístrojovka s výřezy pro oba velké „budíky“, v níž nechybí nejen teploměr chladicí kapaliny, ale i oleje. A další bonus pro velké postavy s krátkýma rukama je volant, který lze vysunout dostatečně daleko od palubní desky. Podle prvních dojmů se konečně zapracovalo na řazení; má kratší a přesněji vymezené dráhy, jen kostrbatosti a gumových dorazů se zatím úplně nezbavilo.

Celkový dojem z interiéru je tradičně nadprůměrný, dobré zpracování a zřejmě i výborné odhlučnění si podává ruce s hezky, až „německy“ zpracovanými detaily a kůží, která naopak kvalitou příliš neohromí, ale vypadá hezky. Samozřejmostí jsou měkčené panely a obří skleněná střecha, nadstandardem pak čtyřzónová klimatizace, u níž lze pro každé místo nastavit zvlášť nejen teplotu, ale i směr proudění. Sedačky jsou tradičně velkorysé, tak akorát tuhé i tvarované, a především dostatečně velké. Přední opěradlo měří 64, zadní dokonce 66 cm, dostatečné se zdají i sedáky (46/47 cm). Naopak volant by klidně mohl mít o jeden či dva centimetry méně, než 38 cm. Královské jsou rozměry zavazadelníku – na délku i šířku má přes metr (104 x 110 cm), rovná nakládací hrana ve výšce 60 cm je dnešním (nevalným) standardem. Víko by se mohlo otevírat trochu výš, než do 180 cm, zato mu pomáhá elektromotor. U sedanu je třeba chvíli hledat otevírací tlačítko, avšak skrývá se znovu uprostřed nuly v označení modelu, jen tentokrát trochu titěrněji a více stranou.

Pohled zvenčí věští velké změny. Peugeot si po dvanácti letech nachází nový designový jazyk a 508 se vzdává nekonečně protažených mandlových dominantních světlometů. Nahradila je menšími průzory, zčásti vyplněnými LED-denními světly, které jsou blíže obrysu auta, a velkými projektory. A dominanci přenechala nově řešené masce, po vzoru Audi spojující masku s částí nárazníku. Proporce se proti 407 hodně zklidnily, polozávodní klínovitý profil nahradily nevtíravou klasickou elegancí. Kombi překvapuje obřími rozměry i „americkou“ skloněnou zádí, připomínající kombi Mazda6. Sedan si zase našel způsob, jak se vzadu ukončit elegantně a přitom dynamicky. Jen nakládání zavazadel se tentokrát příliš neřešilo, ale kdo by to u manažerské limuzíny vyžadoval?

Peugoet 508: Podrobné informace k novému modelu

Spolupracujeme s TipCars.com
Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508: První dojmy













Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme uspět doma i v cizině

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme…

Nechce dávat sliby dopředu, ale uvědomuje si, že Sparta musí být úspěšná nejen na domácí půdě. Nový trenér týmu…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…