Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (38)

Peugeot ve střední třídě přezbrojuje; jazýčky vah vrací od totálního stylu zpět k rodinným záležitostem. Ovšem s elegancí sobě vlastní.

Je to tak – peugeotovské designéry už zase zajímá prostor v zadní polovině auta a epizoda s přespříliš stylovým modelem 407 bude zřejmě odsunuta ad acta. Ovšem ne absolutně; sedan s kratším rozvorem se vzadu také příliš nepřekonává. Dva velcí dospělí se za sebe sice usadí, ale ten vzadu se dotkne koleny předního sedáku a pokud má více než nějakých 175 cm, také hlavou stropu. V kombi je ovšem vše jinak – tam si lze vzadu dát téměř nohu přes nohu a na hlavu klobouk.

Řidič si v obou případech pohoví skvěle – ostatně jako ve všech peugeotech střední třídy v poslední době. Jen by neměl být příliš při těle, jinak se opře levým ramenem a pravým lýtkem. Ačkoliv je 508 dostatečně rozložitá, velká část padla na středový tunel, dělicí vnitřní vesmír na dvě poměrně úzké kóje. Nechybí z 3008/5008 známá průhledná výsuvná destička, zdařile nahrazující Head Up Display, startovací tlačítko vlevo od volantu a konečně i nové ovladače. Páčky pod volantem jsou sice jen mírně upravené, stále znovu a znovu používané, ale zbytek působí velmi příjemně. Nechybí dokonce další pokus shluknout provozní spínače co nejblíže pravé ruce. Že se Peugeot chce opravdu líbit, svědčí pohledná klasická přístrojovka s výřezy pro oba velké „budíky“, v níž nechybí nejen teploměr chladicí kapaliny, ale i oleje. A další bonus pro velké postavy s krátkýma rukama je volant, který lze vysunout dostatečně daleko od palubní desky. Podle prvních dojmů se konečně zapracovalo na řazení; má kratší a přesněji vymezené dráhy, jen kostrbatosti a gumových dorazů se zatím úplně nezbavilo.

Celkový dojem z interiéru je tradičně nadprůměrný, dobré zpracování a zřejmě i výborné odhlučnění si podává ruce s hezky, až „německy“ zpracovanými detaily a kůží, která naopak kvalitou příliš neohromí, ale vypadá hezky. Samozřejmostí jsou měkčené panely a obří skleněná střecha, nadstandardem pak čtyřzónová klimatizace, u níž lze pro každé místo nastavit zvlášť nejen teplotu, ale i směr proudění. Sedačky jsou tradičně velkorysé, tak akorát tuhé i tvarované, a především dostatečně velké. Přední opěradlo měří 64, zadní dokonce 66 cm, dostatečné se zdají i sedáky (46/47 cm). Naopak volant by klidně mohl mít o jeden či dva centimetry méně, než 38 cm. Královské jsou rozměry zavazadelníku – na délku i šířku má přes metr (104 x 110 cm), rovná nakládací hrana ve výšce 60 cm je dnešním (nevalným) standardem. Víko by se mohlo otevírat trochu výš, než do 180 cm, zato mu pomáhá elektromotor. U sedanu je třeba chvíli hledat otevírací tlačítko, avšak skrývá se znovu uprostřed nuly v označení modelu, jen tentokrát trochu titěrněji a více stranou.

Pohled zvenčí věští velké změny. Peugeot si po dvanácti letech nachází nový designový jazyk a 508 se vzdává nekonečně protažených mandlových dominantních světlometů. Nahradila je menšími průzory, zčásti vyplněnými LED-denními světly, které jsou blíže obrysu auta, a velkými projektory. A dominanci přenechala nově řešené masce, po vzoru Audi spojující masku s částí nárazníku. Proporce se proti 407 hodně zklidnily, polozávodní klínovitý profil nahradily nevtíravou klasickou elegancí. Kombi překvapuje obřími rozměry i „americkou“ skloněnou zádí, připomínající kombi Mazda6. Sedan si zase našel způsob, jak se vzadu ukončit elegantně a přitom dynamicky. Jen nakládání zavazadel se tentokrát příliš neřešilo, ale kdo by to u manažerské limuzíny vyžadoval?

Ladislav Čermák
Diskuze (38)
1. 10. 2010 10:07
Re: Lví král 508
Hlavně jsi napsal správně "modernizace" passatu, ale pětsetosma je nové auto a v tom případě jukat jak si který model stojí bude dost těžké dokud se nezačne prodávat.
1. 10. 2010 00:53
Re: Lví král 508
To zalezi kdo redakci dodava sluzebni auta... ;-)
30. 9. 2010 23:55
Francie vladne
Je videt, kdo se neboji novych trendu a strihu a bude urcovat smer pro ty co se neboji zkusit neco noveho.

Zoufala snaha tech co se snazi vladnout v budoucnosti a vladnout v automobilovem prymyslu dopadne jako jine pociny v minulosti pokusy o ovladnuti a kontrole jez zname z historie.

Odvaznym patri svet, ale tem co sni o tom byt No.1 zlamani. Jelikoz GM nespi, jak si ostatni mysli.

30. 9. 2010 23:25
Re: 508 ZA 508
:yes:
30. 9. 2010 23:11
Re: 508 ZA 508
No je fakt ze proti Latitude je tohle ponekud jinde. Vys, samozrejme. Co se tyka designu, tak posledni dobou je jasne videt, ze krom tech nejlepsich ostatnim nezbyva nez opisovat a snazit se dat autu neco sveho. Ne vzdy to ale dopadne dobre...
Tak ale pazoutum dnes :yes: