Peugeot 508 RXH: První statické dojmy
Další přírůstek do kategorie „terénních kombi“ se jmenuje Peugeot 508 RXH. Jak působí při osobním setkání?
Peugeot se modelem 508 RXH poprvé pochlubil už loni v červenci, do prodeje uvolní až letos na jaře. Příležitostí prohlédnout si francouzský allroad v předstihu na živo je lednový autosalon ve Vídni. Rakouský importér vystavil vůz v hnědé barvě a se světlým interiérem, jaký známe už z propagačních fotografií.
Zvenčí se 508 RXH spoléhá na zdobnost nepříliš vzdálenou tomu, co předvádí divize Citroënu DS. Na první pohled jsou zřejmé ochranné plasty zkrášlené lesklými lištami. Peugeot ale také kompletně přepracoval masku chladiče a přední nárazník. Místo vodorovně orientovaných mlhovek a světel pro denní svícení má RXH působivější trojici diodových pásků.
Na zadním páru dveří najdeme znáček HYbrid4, který zdobí i kovovou lištu na předních dveřích. Poukazuje na skutečnost, že 508 RXH (zatím jako jediný zástupce řady 508) má hybridní pohon.
Tato skutečnost je ještě lépe patrná v interiéru – otáčkoměr zmizel a místo něj má řidič před sebou výkonoměr. Volič automatické převodovky je subtilnější (a na pohled hezčí) než v 508 GT. Vedle něj se zabydlel otočný ovladač pro volbu jízdního režimu hybridní soustavy.
Celkově se interiér může pochlubit vysokou úrovní vnímání kvality. Po stránce vizuální tomu napomáhá i kontrastní čalounění kombinací černá kůže/bílá kůže/bílá látka.
Výbava 508 RXH zhruba odpovídá provedení 508 GT, konečnou cenu zatím Peugeot tají. Limitovaná edice prvních 300 kusů ale byla loni ve vybraných zemích nabízena za 47 tisíc Euro (asi 1,2 milionu Kč).
Hybrid bude zpočátku jedinou nabízenou verzí – z celkového výkonu 147 kW připadá 120 kW na vznětový motor 2,0 HDi pohánějící přední kola a 27 kW na elektromotor spojený se zadními koly. Kombinovaná spotřeba činí dle normy 4,2 l/100 km
Oba agregáty mohou auto pohánět společně i nezávisle na sobě. 508 RXH se tak v závislosti na jízdním režimu stát dieselovou předokolkou, elektrickou zadokolkou, nebo hybridním 4x4.