20.9. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

 

Koncept francouzské automobilky sice využívá retro motivů, výrobce ale o něm prohlašuje, že se jedná o vizi budoucnosti značky.

S blížícím se zahájením letošního pařížského autosalonu těch několik značek, které na výstavě nebudou chybět, postupně odhaluje své připravované novinky. Domácí výrobci se na autoshow budou chtít předvést, což platí i pro Peugeot, který v městě nad Seinou bude prezentovat nádherný koncept e-Legend.

„Peugeot e-Legend není jen technický manifest. Je to vize značky Peugeot, která se aktivně zaměřuje na optimistickou a velmi žádoucí budoucnost. Pro Peugeot je autonomní provoz a elektromobilita synonymem pro ještě silnější pocity. Nuda nikdy nebude v našem DNA,“ komentuje příchod konceptu šéf značky Peugeot Jean-Philippe Imperato.

Video

I přes pohled do budoucnosti Peugeot e-Legend není žádným futuristicky tvarovaným konceptem, místo toho designéři vsadili na ladné retro tvary odkazující na někdejší Peugeot 504 kupé, což platí hlavně pro siluetu karoserie. Auto je 4.650 mm dlouhé, 1.930 mm široké a 1.370 mm vysoké, rozvor činí 2.690 mm.

Seriál evropské Automobily roku. Peugeot 504 (1969)

Naopak interiér je hodně moderní. Využívá hned 16 obrazovek různých velikostí, které vedle důležitých informací promítají obraz imitující různé materiály. Středová konzole pak nabízí přístup k hlavním ovládacím funkcím auta pomocí otočného ovladače a šestipalcového displeje. Koncepce je dalším vývojem i-Cockpitu, s maličkým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem.

Také technika v útrobách je ryze moderní. Peugeot e-Legend je elektromobil o výkonu 340 kW a točivém momentu 800 N.m, který zvládne zrychlit z 0-100 km/h za méně než čtyři sekundy a jet nejvýše rychlostí 220 km/h. Poháněná jsou všechna kola, baterie s kapacitou 100 kWh poskytují konceptu dojezd 600 kilometrů podle normovaného cyklu WLTP. Rychlonabíjení navíc umožňuje získat dostatek elektrické energie pro ujetí 500 kilometrů za pouhých 25 minut. K dispozici je též indukční dobíjení.

I přes sportovní tvary automobilka zdůrazňuje hlavně možnosti autonomní jízdy. K dispozici budou dva režimy, které upraví konfiguraci interiéru – volant se schová, přední sedadla sklopí a loketní opěrky odhalí objemný odkládací prostor s indukčním nabíjením pro chytré telefony. Režim Soft (měkký) zdůrazňuje komfort cestujících, na digitálních obrazovkách je tak v takovém případě zobrazeno minimum informací. Mód Sharp (ostrý) naopak poskytuje propojení s digitálním světem. Také pro ruční řízení jsou tu dva módy. Legend odkazuje ukazateli na původní 504 kupé, zatímco Boost je určen pro rychlou jízdu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Recenze: Mrazivá pouť od hraní na vojáky k politice Recenze: Mrazivá pouť od hraní na vojáky k politice

Po festivalové šňůře, kterou zahájila premiéra…

Uber představil nové bezpečnostní prvky. Ochránit mají řidiče i cestující Uber představil nové bezpečnostní prvky. Ochránit mají řidiče i cestující

Alternativní taxislužba spouští balíček Safety Toolkit v…

Zápisník Jana Pavce: S koloběžkou do voleb Zápisník Jana Pavce: S koloběžkou do voleb

Dopravní sužování Pražanů nebere konce. Nebezpečí na ně…

Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot e-Legend je krásný retro koncept.…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Nikdy nebyla situace v Senátu tak zamotaná, jako po právě skončených volbách. Na místo jednoho nejsilnějšího…

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend i na dovolenou

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend…

Jsou jako sousedé, kteří s plnými talíři zvou k bohatě prostřenému stolu. Sasko a jeho Drážďany servírují to…

 

iSport.cz

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k tomu co dodat

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k…

Tak jak to tedy bylo?! Po pondělním utkání Španělska s Anglií v Lize národů vzbudilo velké emoce počínání Sergia…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě i tak posílají k plotně, můj úspěch tu nedocení

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě…

Box je její celoživotní láska. Fabiana Bytyqi vybojovala po letech tréninku titul profesionální mistryně světa…

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí přes hubu

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí…

Současný psychologický a biologický výzkum pokročil do takové hloubky, že v úplnosti rozmetal tradiční…