Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pařížský autosalon 2018 je za dveřmi: Jaké novinky budou k vidění?

David Bureš
Diskuze (22)
Mezi vystavovateli na letošním pařížském autosalonu budou hlavně domácí výrobci. Zajímavých novinek ale bude dostatek.

Letošní ročník pařížského autosalonu startuje už příští týden, a tak už máme přehled o tom, co se na této přehlídce ukáže. Nejdůležitější novinky budou pocházet z řad domácích výrobců, protože mnohé ostatní automobilky letos budou v Paříži chybět.

Na Mondial de l'Auto tentokrát neuvidíme Fiat, Ford nebo Volkswagen, tedy hned několik klíčových evropských značek, které hrají důležitou roli na evropském trhu. Vystavovat v Paříži nebudou ani Volvo, Nissan, Mitsubishi, Mazda nebo třeba Subaru, které svoji účast také odřekly. Společným důvodem je snaha o snížení nákladů a fakt, že autosalony už dnes netáhnou tolik zájmu jako kdysi. Vystavovatelům se tak už prezentace tolik nevyplatí jako v minulosti.

Na autosalonu tak bude méně tradičních vystavovatelů, což se pořadatelé rozhodli kompenzovat konáním přidružených výstav Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité, na kterých se představí motocykly a nová technika. I přesto však v Paříži budou k vidění zajímavé automobily, protože konkrétně domácí výrobci si pro výstavu přichystali důležité novinky.

Renault bude v Paříži vystavovat modernizovaný Kadjar, který se dočkal jemných designových retuší a nového turbodieselu 1.7 dCi. Doplní ho autonomní koncept, navazující na dřívější díla EZ-PRO a EZ-GO. Naopak novou generaci Clia nakonec podle všeho v Paříži neuvidíme, počkat si budeme muset až na jarní ženevský autosalon..

Na pařížském autosalonu se však podle některých zpráv očekává premiéra úhlavního rivala Clia, nové generace Peugeotu 208. Základem má být nová platforma CMP vyvinutá s čínským partnerem Dongfeng, která sníží hmotnost auta a především bude přizpůsobena nasazení elektromotoru. Počítá se totiž s příchodem čistě elektrické varianty. V reakci na konkurenci 208 přesáhne hranici délky čtyř metrů, design prý naváže na větší 508.

Právě Peugeot 508 bude další důležitou premiérou francouzské výstavy. Jestliže na jaře v Ženevě byla k vidění verze fastback, na podzim se v Paříži ukáže sportovně střižený kombík 508 SW. Podobně jako 508 fastback i odvozené kombi nabídne luxusní výbavu zahrnující i full-LED světla nebo ve střední třídě unikátní noční vidění. Důležitou novinkou bude i retro koncept sporťáku evokující někdejší 504 kupé.

Zastoupeni budou i další francouzští členové Skupiny PSA, naopak Opel bude chybět. Citroën se pochlubí evropskou verzí již v Číně prodávaného SUV C5 Aircross. Auto velikostně vyplňující mezeru mezi Peugeoty 3008 a 5008 se stane nepřímým nástupcem C5, místo hydropneumatického odpružení však nabídne tlumiče s hydraulickými dorazy. Benzinovým základem bude tříválec 1.2 PureTech, k dispozici budou i turbodiesely. A v roce 2019 přijede také plug-in hybrid, který se v Paříži ukáže ve formě konceptu. Luxusní divize DS pak pro Paříž připravuje malé SUV 3 Crossback, které bude nabídnuto i v elektrické verzi s dojezdem 300 km podle WLTP.

Jen o francouzských značkách to ale nebude. Kia přiveze modernizovanou Sportage a další karosářskou verzi nového Ceedu. Model pojmenovaný ProCeed je sportovně střiženým kombíkem, alias shooting brakem.

Zajímavostí pak bude účast nově založené vietnamské automobilky VinFast, která se v Paříži pochlubí svými prvními díly. Připravovaný sedan a SUV navrhuje Pininfarina.

Hodně novinek by se mohlo ukázat na stánku Audi, které v uplynulých měsících odhalilo novou generaci A1, modernizované TT a A4 nebo luxusní SUV Q8. Minimálně některé by na výstavišti Paris Expo Porte de Versailles mohly být k vidění. V Paříži každopádně nebude vystavovat sama automobilka, ale jen její francouzské zastoupení. Podobně bude v Paříži vystavovat lokální dealer Lamborghini, Lotusu nebo Aston Martinu.

BMW by zase mělo ukázat nové kupé řady 8 nebo novou X5, jejichž první fotografie byly již zveřejněny. Největší hvězdou mnichovské značky každopádně bude nová generace řady 3. Ta se zatím ukázala leda v zamaskované podobě.

A Škoda? V tuto chvíli je pro Paříž potvrzena premiéra Kodiaqu RS, který má použít dvoulitrový bi-turbodiesel se 176 kW a 500 N.m. Doplní ji i dvě nové varianty Karoqu, Scout a Sportline. Nejdůležitější novinkou nicméně bude koncept Vision RS, který poprvé naznačí vzhled nástupce Rapidu Spaceback.

Očekávané premiéry na pařížském autosalonu 2018
Aston MartinDBS Superleggera
AudiQ3?, Q8?, e-tron?, A1?, TT facelift?, A4 fl?, A6 Allroad?, SQ2?
BentleyNEBUDE
BMWX5, 8, Z4, M5 Competition, 3
CitroënC5 Aircross, C5 Aircross Hybrid
DaciaSandero Stepway fl.?
DS3 Crossback
FerrariMonza SP1, Monza SP2, 488 Pista Spider
FiatNEBUDE
FordNEBUDE
Hyundaii30 N Fastback
JeepNEBUDE
KiaProCeed, Ceed GT, Sportage fl, Niro EV
LamborghiniAventador SVJ?
MazdaNEBUDE
Mercedes-BenzA sedan, A35 AMG, B, GLE, EQC?
MiniNEBUDE
MitsubishiNEBUDE
NissanNEBUDE
OpelNEBUDE
Peugeot208?, 508 SW, e-Legend
Porsche911?, Macan fl?
RenaultClio, Kadjar fl., Mégane R.S. Trophy, Twingo fl.?
SeatTarraco, Arona TGI
SmartForease
SubaruNEBUDE
SuzukiJimny?
ŠkodaKodiaq RS, Karoq Sportline, Karoq Scout, Vision RS
ToyotaCorolla, Corolla Touring Sports, Camry, RAV4?
VinFastSUV, sedan
VolkswagenNEBUDE
VolvoNEBUDE

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - kari.laz
1. 10. 2018 12:50
Re: Nevím
Ale o to vůbec nejde. Já čtu o autech taky rád na různých webech i v časopisech, ale stejně jako ljube mě směr, kterým se automobilismus ubírá přijde čím dál tím horší. Poslední dobou se čím dál tím více řeší, co vše tam jde připojit, co všechno auto zvládne samo bez řidiče, respektive za řidiče. A pak najednou zjistíme, že taková automobilka jako je Subaru prodává auta, která sice mají super podvozek, ale tam to končí. Pod kapotou pohonné ústrojí, nad kterým pravověrný fanoušek značky jen zamáčkne slzu. Spousta automobilek zveřejňuje své plány a vize na to, jak budou mít auta elektrická. Co si pod tím představit? Řazení zmizí úplně, většina věcí bude autonomní. Renault v reklamě vyloženě říká lidem, že jsou to líní řidičsky neschopní lidé, co se třesou na to, až sednou do aut a ono je to odveze samo. Z čeho má mít pak fanoušek řízení radost, když vidí kam se budoucnost ubírá. Vždycky úplně hltám testy, kde je "normální" řidičské auto. Jako například Megane RS, nebo M140i v manuálu. Prostě auta ze "staré školy" na která se řidič třese, až bude moct řídit a ne auta, do kterých člověk leze s pocitem otrávenosti, že musí dokonce občas držet volant, že to auto neudělá úplně samo. A nejhorší je, že postupně i automobiloví novináři se čím dál tím více rozplývají nad tím, jak jim asistenty krásně fungují a display zobrazuje to, či ono, místo, aby se rozplývali nad tím, jak se auto krásně řídí, jak se s ním řadí, jaký má podvozek a podobně. Pořád ještě jsou "řidičská" auta, ale ubývá jich obrovským tempem.
Takže ano, rád jsem v obraze, ale automobilová budoucnost mě netěší. Zatím tu stále jsou vozy, jako Porsche, kde si člověk užije pořádný motor i manuální převodovku v pořádném autě, popřípadě třeba právě Megane RS, P 308 GTI... ale kam se to ubírá a jak ta auta budou vypadat v další své generaci moc prostoru na optimistický výhled nedává.
Avatar - Hammunasakra
29. 9. 2018 23:10
Re: To tu ještě nebylo....
To už sem komentoval včera = redakce asi hledá nový limity :-)
Avatar - praděda7
29. 9. 2018 16:10
To tu ještě nebylo....
.....chtěl jsem přispět do diskuze do které jsem přispěl už před 3 měsíci....to se mě snad jen zdá..... :-O
Avatar - Hammunasakra
28. 9. 2018 21:36
Re: a znova je všetko na h....o
U vás v Hroznový Lhotě sem fakt nebyl = v Paříži na výstavě právě že jo :-)

Ale zajímavý jak nějakej místní matla spojil dnešní text a starou diskuzi :yes: >:D

Avatar - Hittman
17. 9. 2018 18:50
Rada
pro návštěvníky, pohybujte se po Paříži ve skupinách, nejlépe ozbrojení, a to ještě ve dne za světla... >:-[]