Peugeot L500 R Hybrid: Ke stoletému výročí

 

V neděli 29. května se jede stý ročník 500 mil Indianapolis. Peugeot vzpomíná na své poslední vítězství v tomto závodě, shodou okolností sto let staré.

Indy 500, jak závodu přezdívají Američané, se na čtyřkilometrovém oválu jela poprvé v roce 1911. Konání klání přerušila pouze dvakrát válka, USA do obou konfliktů navíc vstoupily později. Peugeoty zvítězily celkem třikrát, v roce 1913 Jules Goux, právě před stoletím Brit s italskými kořeny Dario Resta a ještě po válce (1919) Howard Wilcox. Francouzská automobilka navíc předtím triumfovala dvakrát v domácí Grand Prix (Georges Boillot v letech 1912 a 1913).

Většinu vítězství získal typ L76, písmenko L znamenalo „lion“, tedy lva, emblém firmy, číslo 76 pak objem motoru 7,6 l Výkon 109 kW byl na tehdejší dobu enormní. Resta ovšem seděl za volantem odvozeného L45, kvůli novým předpisům musel být zdvihový objem zredukován. Opět šlo o řadový čtyřválec DOHC s 84 kW. 30. května 1916 v Indianapolis dosáhl průměru přes 135 km/h. Týmu, který se na vzniku obou vozů podílel, se říkalo „Les Charlatans“ (šarlatáni), vedl jej konstruktér Ernest Henry a součástí byli i závodní jezdci Goux, G. Boillot a a Paul Zuccarelli. Francouzská automobilka oslavuje jubileum konceptem nazvaným L500 R Hybrid.

Futuristická studie vypadá jako vystřižená ze hry Gran Turismo 6, ale do ní už Peugeot jeden příspěvek má a to stačí. Novinka je závodní vizí budoucnosti, skutečně, protože se do ní vejde pouze pilot. Původní L45, který nechybí na sérii firemních snímků, byl pochopitelně dvoumístný, monoposty přišly až později a ve voze seděl kromě jezdce i mechanik.

Radikálního následníka navrhlo oddělení Peugeot Sport, kokpit je jakousi samostatnou „plovoucí“ kapslí uvnitř karoserie. V interiéru najdeme maličký volant, nechybí v současnosti neustále vyvíjený i-Cockpit, jenže údaje se promítají na dva displeje holograficky. Součástí je i head-set, který virtuálně zprostředkuje přítomnost druhého muže. Zajímavostí hýří tři samostatné zadní reflektory, které se vzaly inspiraci ze současných sériových peugeotů.

Srdcem studie je konvenční spalovací motor s výkonem 199 kW (270 k), kterému pomáhají dvě elektrické jednotky, umístěné vpředu a vzadu. Kombinovaný výkon pěti stovek koní (368 kW) koresponduje s označením vozu. Newtonmetrů je k dispozici 730, což mu umožňuje zrychlit z klidu na stovku během 2,5 s. Kilometr s pevným startem zvládne metr nízký a pouhou tunu vážící supersport za 19 s.

Originál evokuje i barevné provedení, kde převládají modrá a červená barva. Restův vůz měl rudá kola i interiér a také startovní číslo 17. To najdeme rovněž na moderní vzpomínce, jen černé.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

 
Zdroj: Peugeot, UCP.com, Wikipedia

Štítky Peugeot Supersport

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 





 
Alfa Romeo Quadrifoglio Verde: Kde se vzal zelený čtyřlístek?

Alfa Romeo Quadrifoglio Verde: Kde se vzal zelený čtyřlístek?

Dnes 18:50

„Zelený čtyřlístek“ neboli italsky quadrifoglio verde najdete na karoserii všech nejvýkonnějších vozů Alfy Romeo posledních několika desítek let. Kde se ale toto logo vzalo a proč jej Alfa Romeo používá?




Blesk.cz

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci propukli v pláč! Bez tebe to není ono, vzlykají

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci…

„Pošta, pošta, žluté auto má…“ Touto autorskou písní soutěžící Ladislav Angyal (19) totálně odzbrojil nejen…

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

HITY bundesligy: Kadeřábek v sestavě kola, přímák bez zdi i akce snů

HITY bundesligy: Kadeřábek v sestavě kola, přímák…

Víkendové 31. kolo německé bundesligy bylo nabité parádními akcemi i góly, jedním se blýskl i český obránce…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…