20.4. 2016 Michal Fokt

Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008

 

Peugeot nám ukázal budoucnost svých interaktivních interiérů. Jako první dostane inovovaný i-Cockpit jistý nejmenovaný crossover.

Peugeot vzal před čtyřmi lety inovace v oblasti infotainmentu dost od podlahy – eliminoval klasické ovladače na středovém panelu a vše zakomponoval do dotykové obrazovky, za což sklidil spoustu obdivu, ale i kritiky. I přes nespornou inovativnost se objevily stížnosti na komplikovanost a horší přístup k některým naprosto základním funkcím.

Peugeot se reakcemi naprosto seriózně zabýval a výsledkem je koncepce New i-Cockpit, která nejen že zmíněné problémy řeší, ale přidává i něco navíc. V předstihu jsem si ho zaletěl do Paříže prohlédnut a musím říci, že jsem nadšený a určitě to není tím, že jsem obecně k technickým novinkám povětšinou vstřícný.

Prezentace nového i-Cockpit byla o to zajímavější, že byl zakomponován do kompletně hotového interiéru jisté chystané francouzské novinky, jejíž identita nám byla utajena, ale nemůže být pochyb o tom, že se jedná o novou generaci crossoveru 3008, která se představí letos na podzim. První odhalení nového modelu prostřednictvím hi-tech interiéru. Nepřipomíná vám to jednu automobilku z Ingolstadtu?

Kokpit 3008 na nás čekal, zakomponovaný do designového „vajíčka“ a bylo možné si jej opravdu důkladně osahat. Jaký tedy bude interiér chystané novinky? Vůz vsadil na „obklopující“ koncepci, kdy řidiči dělá společnost vysoký středový tunel s dominantním voličem převodovky. Design palubní desky je moderní, dotyková obrazovka v tabletovém stylu je umístěna vysoko a nešetřilo se s měkkými materiály. Jejich struktura a kombinace s tkaninou mě sice úplně nenadchla, ale pokud hledáte alternativu k tomu, jaké plasty používají Němci, 3008 určitě neurazí. Moderně působí i design sedadel. Jejich čalounění je spíše tužší, boční vedení decentní a opěradlo mi přišlo poměrně široké – a to nejsem zrovna střízlík. Ale pojďme se věnovat tomu hlavnímu – samotnému i-Cockpit.

Vzpomínáte ještě na prohlášení Peugeotu, že má namířeno do prémiové třídy? Minimálně co se týče elektronického „blešího cirkusu“, Francouzi zasmečovali hodně tvrdě. Před řidičem je namísto klasických přístrojů 12,3“ displej s opravdu vydařenou grafikou a spoustou skutečně efektních režimů, navíc plně přizpůsobitelných podle požadavků řidiče. Ten si může vybrat, co bude zobrazováno v pravé i levé části obrazovky.

To hlavní, co v kabině upoutá, je ale určitě řada ovladačů pod centrálním osmipalcovým tabletem. Připomínají klávesy klavíru, mají příjemnou kovovou povrchovou úpravu a „luxusní“ chod. A právě ty řeší doposud poněkud komplikovanější ovládání i-Cockpit – umožňují přímý přístup do jednotlivých oblastí menu. Po jejich stisku se na kapacitním displeji objeví hlavní nabídka s velkými, přehlednými a hezky graficky ztvárněnými virtuálními ovladači.

Další nadstavbou i-Cockpit je položka Amplify, které umožní další individualizaci interiéru. Lze vybírat mezi módem „Boost“ pro sportovnější styl jízdy a „Relax“ (překvapivě) pro klidnější, přičemž v jejich rámci lze upravovat barvu a intenzitu ambientního podsvícení, barvy displeje, programy masážních sedadel (ano, Peugeot nabídne v nižší střední i masážní sedadla!). Nechybí ani rozprašovač parfémů s volitelnými vůněmi.

V kombinaci s paketem Driver Sport pak lze dále měnit tuhost řízení a ostrost reakcí plynového pedálu, rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru. Když už se „klaviatura“ v interiéru objevila, v její spodní části přibylo ještě pár dalších tlačítek „rychlé volby“ – vyhřívání sedadel, ofuk čelního skla a vyhřívání zadního, vnitřní cirkulace a zamykání. K umístění několika ovladačů pak klasicky posloužila ramena multifunkčního volantu. Ten se ještě zmenšil, rozměrově bude zhruba jako ten v 208 GTi.

Systém i-Cockpit je kompatibilní s MirrorLinkem, Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth je samozřejmostí. Peugeot se prostě rázem vyšvihl mezi špičku v oblasti infotainmentu a začíná si prošlapávat cestičku k vytyčenému cíli. Uvidíme, zda mu vydrží tempo.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Flixbus expanduje na východ, bude jezdit na Ukrajinu Flixbus expanduje na východ, bude jezdit na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

Zrušení Obamacare Trumpovi neprošlo. Proti byli i někteří republikáni Zrušení Obamacare Trumpovi neprošlo. Proti byli i někteří republikáni

Republikáni v americkém Senátu prozatím zrušení zdravotní…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového? Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což…

Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory) Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory)

V rámci slavnostního vyhlášení evropského Auta roku jsme…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…