20.4. 2016 Michal Fokt

Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008

 

Peugeot nám ukázal budoucnost svých interaktivních interiérů. Jako první dostane inovovaný i-Cockpit jistý nejmenovaný crossover.

Peugeot vzal před čtyřmi lety inovace v oblasti infotainmentu dost od podlahy – eliminoval klasické ovladače na středovém panelu a vše zakomponoval do dotykové obrazovky, za což sklidil spoustu obdivu, ale i kritiky. I přes nespornou inovativnost se objevily stížnosti na komplikovanost a horší přístup k některým naprosto základním funkcím.

Peugeot se reakcemi naprosto seriózně zabýval a výsledkem je koncepce New i-Cockpit, která nejen že zmíněné problémy řeší, ale přidává i něco navíc. V předstihu jsem si ho zaletěl do Paříže prohlédnut a musím říci, že jsem nadšený a určitě to není tím, že jsem obecně k technickým novinkám povětšinou vstřícný.

Prezentace nového i-Cockpit byla o to zajímavější, že byl zakomponován do kompletně hotového interiéru jisté chystané francouzské novinky, jejíž identita nám byla utajena, ale nemůže být pochyb o tom, že se jedná o novou generaci crossoveru 3008, která se představí letos na podzim. První odhalení nového modelu prostřednictvím hi-tech interiéru. Nepřipomíná vám to jednu automobilku z Ingolstadtu?

Kokpit 3008 na nás čekal, zakomponovaný do designového „vajíčka“ a bylo možné si jej opravdu důkladně osahat. Jaký tedy bude interiér chystané novinky? Vůz vsadil na „obklopující“ koncepci, kdy řidiči dělá společnost vysoký středový tunel s dominantním voličem převodovky. Design palubní desky je moderní, dotyková obrazovka v tabletovém stylu je umístěna vysoko a nešetřilo se s měkkými materiály. Jejich struktura a kombinace s tkaninou mě sice úplně nenadchla, ale pokud hledáte alternativu k tomu, jaké plasty používají Němci, 3008 určitě neurazí. Moderně působí i design sedadel. Jejich čalounění je spíše tužší, boční vedení decentní a opěradlo mi přišlo poměrně široké – a to nejsem zrovna střízlík. Ale pojďme se věnovat tomu hlavnímu – samotnému i-Cockpit.

Vzpomínáte ještě na prohlášení Peugeotu, že má namířeno do prémiové třídy? Minimálně co se týče elektronického „blešího cirkusu“, Francouzi zasmečovali hodně tvrdě. Před řidičem je namísto klasických přístrojů 12,3“ displej s opravdu vydařenou grafikou a spoustou skutečně efektních režimů, navíc plně přizpůsobitelných podle požadavků řidiče. Ten si může vybrat, co bude zobrazováno v pravé i levé části obrazovky.

To hlavní, co v kabině upoutá, je ale určitě řada ovladačů pod centrálním osmipalcovým tabletem. Připomínají klávesy klavíru, mají příjemnou kovovou povrchovou úpravu a „luxusní“ chod. A právě ty řeší doposud poněkud komplikovanější ovládání i-Cockpit – umožňují přímý přístup do jednotlivých oblastí menu. Po jejich stisku se na kapacitním displeji objeví hlavní nabídka s velkými, přehlednými a hezky graficky ztvárněnými virtuálními ovladači.

Další nadstavbou i-Cockpit je položka Amplify, které umožní další individualizaci interiéru. Lze vybírat mezi módem „Boost“ pro sportovnější styl jízdy a „Relax“ (překvapivě) pro klidnější, přičemž v jejich rámci lze upravovat barvu a intenzitu ambientního podsvícení, barvy displeje, programy masážních sedadel (ano, Peugeot nabídne v nižší střední i masážní sedadla!). Nechybí ani rozprašovač parfémů s volitelnými vůněmi.

V kombinaci s paketem Driver Sport pak lze dále měnit tuhost řízení a ostrost reakcí plynového pedálu, rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru. Když už se „klaviatura“ v interiéru objevila, v její spodní části přibylo ještě pár dalších tlačítek „rychlé volby“ – vyhřívání sedadel, ofuk čelního skla a vyhřívání zadního, vnitřní cirkulace a zamykání. K umístění několika ovladačů pak klasicky posloužila ramena multifunkčního volantu. Ten se ještě zmenšil, rozměrově bude zhruba jako ten v 208 GTi.

Systém i-Cockpit je kompatibilní s MirrorLinkem, Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth je samozřejmostí. Peugeot se prostě rázem vyšvihl mezi špičku v oblasti infotainmentu a začíná si prošlapávat cestičku k vytyčenému cíli. Uvidíme, zda mu vydrží tempo.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory) Evropské Auto roku 2017: Jak probíhalo slavnostní vyhlášení? (video a rozhovory)

V rámci slavnostního vyhlášení evropského Auta roku jsme…

Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro? Peugeot 3008 GT vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – Lumber, nebo metro?

Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase. Hanzal asistoval

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase.…

SOUHRN | Český souboj nabídl sobotní večerní program NHL, v němž na sebe narazil Columbus a Philadelphia. Český…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…