Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008

Michal Fokt
Diskuze (36)
Peugeot nám ukázal budoucnost svých interaktivních interiérů. Jako první dostane inovovaný i-Cockpit jistý nejmenovaný crossover.

Peugeot vzal před čtyřmi lety inovace v oblasti infotainmentu dost od podlahy – eliminoval klasické ovladače na středovém panelu a vše zakomponoval do dotykové obrazovky, za což sklidil spoustu obdivu, ale i kritiky. I přes nespornou inovativnost se objevily stížnosti na komplikovanost a horší přístup k některým naprosto základním funkcím.

Peugeot se reakcemi naprosto seriózně zabýval a výsledkem je koncepce New i-Cockpit, která nejen že zmíněné problémy řeší, ale přidává i něco navíc. V předstihu jsem si ho zaletěl do Paříže prohlédnut a musím říci, že jsem nadšený a určitě to není tím, že jsem obecně k technickým novinkám povětšinou vstřícný.

Prezentace nového i-Cockpit byla o to zajímavější, že byl zakomponován do kompletně hotového interiéru jisté chystané francouzské novinky, jejíž identita nám byla utajena, ale nemůže být pochyb o tom, že se jedná o novou generaci crossoveru 3008, která se představí letos na podzim. První odhalení nového modelu prostřednictvím hi-tech interiéru. Nepřipomíná vám to jednu automobilku z Ingolstadtu?

Kokpit 3008 na nás čekal, zakomponovaný do designového „vajíčka“ a bylo možné si jej opravdu důkladně osahat. Jaký tedy bude interiér chystané novinky? Vůz vsadil na „obklopující“ koncepci, kdy řidiči dělá společnost vysoký středový tunel s dominantním voličem převodovky. Design palubní desky je moderní, dotyková obrazovka v tabletovém stylu je umístěna vysoko a nešetřilo se s měkkými materiály. Jejich struktura a kombinace s tkaninou mě sice úplně nenadchla, ale pokud hledáte alternativu k tomu, jaké plasty používají Němci, 3008 určitě neurazí. Moderně působí i design sedadel. Jejich čalounění je spíše tužší, boční vedení decentní a opěradlo mi přišlo poměrně široké – a to nejsem zrovna střízlík. Ale pojďme se věnovat tomu hlavnímu – samotnému i-Cockpit.

Vzpomínáte ještě na prohlášení Peugeotu, že má namířeno do prémiové třídy? Minimálně co se týče elektronického „blešího cirkusu“, Francouzi zasmečovali hodně tvrdě. Před řidičem je namísto klasických přístrojů 12,3“ displej s opravdu vydařenou grafikou a spoustou skutečně efektních režimů, navíc plně přizpůsobitelných podle požadavků řidiče. Ten si může vybrat, co bude zobrazováno v pravé i levé části obrazovky.

To hlavní, co v kabině upoutá, je ale určitě řada ovladačů pod centrálním osmipalcovým tabletem. Připomínají klávesy klavíru, mají příjemnou kovovou povrchovou úpravu a „luxusní“ chod. A právě ty řeší doposud poněkud komplikovanější ovládání i-Cockpit – umožňují přímý přístup do jednotlivých oblastí menu. Po jejich stisku se na kapacitním displeji objeví hlavní nabídka s velkými, přehlednými a hezky graficky ztvárněnými virtuálními ovladači.

Další nadstavbou i-Cockpit je položka Amplify, které umožní další individualizaci interiéru. Lze vybírat mezi módem „Boost“ pro sportovnější styl jízdy a „Relax“ (překvapivě) pro klidnější, přičemž v jejich rámci lze upravovat barvu a intenzitu ambientního podsvícení, barvy displeje, programy masážních sedadel (ano, Peugeot nabídne v nižší střední i masážní sedadla!). Nechybí ani rozprašovač parfémů s volitelnými vůněmi.

V kombinaci s paketem Driver Sport pak lze dále měnit tuhost řízení a ostrost reakcí plynového pedálu, rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru. Když už se „klaviatura“ v interiéru objevila, v její spodní části přibylo ještě pár dalších tlačítek „rychlé volby“ – vyhřívání sedadel, ofuk čelního skla a vyhřívání zadního, vnitřní cirkulace a zamykání. K umístění několika ovladačů pak klasicky posloužila ramena multifunkčního volantu. Ten se ještě zmenšil, rozměrově bude zhruba jako ten v 208 GTi.

Systém i-Cockpit je kompatibilní s MirrorLinkem, Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth je samozřejmostí. Peugeot se prostě rázem vyšvihl mezi špičku v oblasti infotainmentu a začíná si prošlapávat cestičku k vytyčenému cíli. Uvidíme, zda mu vydrží tempo.

Michal Fokt
Diskuze (36)
Avatar - del42sa
21. 4. 2016 09:32
Re: i-cockpit
pokud máš pytel jako kráva vemeno, tak asi jo >:D :yes:
Avatar - Stejsn
21. 4. 2016 07:55
Sto let praxe ukázalo,
že pořád není nic ergonomičtějšího než dva budíky před řidičem, na které se kouká skrz volant.
Avatar - Dinar
21. 4. 2016 07:53
Re: i-cockpit
>:D >:D Nepotvrzuje? Vždyť má ten volant mezi nohama!! Ale možná jezdci pežotů považují tohle za ideální posaz. Člověk, který chce auto řídit sedí jinak [odkaz] [odkaz] Ideálně horní hrana volantu v úrovni nosu, ale to má v pežotech smůlu. ;-)
Avatar - cechblog
21. 4. 2016 02:54
MAJÍ TO V KONCERNU NĚJAK POMOTANÉ
extravagantní interiéry byly doménou citonů a teď je citroen o ničem, jinak originalitě tleskám, libí se mi to
Re: Palec dolů...
Myslím, že ten volant od Citroenu bol o svetelné roky lepší.