20.4. 2016 Michal Fokt

Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008

 

Peugeot nám ukázal budoucnost svých interaktivních interiérů. Jako první dostane inovovaný i-Cockpit jistý nejmenovaný crossover.

Peugeot vzal před čtyřmi lety inovace v oblasti infotainmentu dost od podlahy – eliminoval klasické ovladače na středovém panelu a vše zakomponoval do dotykové obrazovky, za což sklidil spoustu obdivu, ale i kritiky. I přes nespornou inovativnost se objevily stížnosti na komplikovanost a horší přístup k některým naprosto základním funkcím.

Peugeot se reakcemi naprosto seriózně zabýval a výsledkem je koncepce New i-Cockpit, která nejen že zmíněné problémy řeší, ale přidává i něco navíc. V předstihu jsem si ho zaletěl do Paříže prohlédnut a musím říci, že jsem nadšený a určitě to není tím, že jsem obecně k technickým novinkám povětšinou vstřícný.

Prezentace nového i-Cockpit byla o to zajímavější, že byl zakomponován do kompletně hotového interiéru jisté chystané francouzské novinky, jejíž identita nám byla utajena, ale nemůže být pochyb o tom, že se jedná o novou generaci crossoveru 3008, která se představí letos na podzim. První odhalení nového modelu prostřednictvím hi-tech interiéru. Nepřipomíná vám to jednu automobilku z Ingolstadtu?

Kokpit 3008 na nás čekal, zakomponovaný do designového „vajíčka“ a bylo možné si jej opravdu důkladně osahat. Jaký tedy bude interiér chystané novinky? Vůz vsadil na „obklopující“ koncepci, kdy řidiči dělá společnost vysoký středový tunel s dominantním voličem převodovky. Design palubní desky je moderní, dotyková obrazovka v tabletovém stylu je umístěna vysoko a nešetřilo se s měkkými materiály. Jejich struktura a kombinace s tkaninou mě sice úplně nenadchla, ale pokud hledáte alternativu k tomu, jaké plasty používají Němci, 3008 určitě neurazí. Moderně působí i design sedadel. Jejich čalounění je spíše tužší, boční vedení decentní a opěradlo mi přišlo poměrně široké – a to nejsem zrovna střízlík. Ale pojďme se věnovat tomu hlavnímu – samotnému i-Cockpit.

Vzpomínáte ještě na prohlášení Peugeotu, že má namířeno do prémiové třídy? Minimálně co se týče elektronického „blešího cirkusu“, Francouzi zasmečovali hodně tvrdě. Před řidičem je namísto klasických přístrojů 12,3“ displej s opravdu vydařenou grafikou a spoustou skutečně efektních režimů, navíc plně přizpůsobitelných podle požadavků řidiče. Ten si může vybrat, co bude zobrazováno v pravé i levé části obrazovky.

To hlavní, co v kabině upoutá, je ale určitě řada ovladačů pod centrálním osmipalcovým tabletem. Připomínají klávesy klavíru, mají příjemnou kovovou povrchovou úpravu a „luxusní“ chod. A právě ty řeší doposud poněkud komplikovanější ovládání i-Cockpit – umožňují přímý přístup do jednotlivých oblastí menu. Po jejich stisku se na kapacitním displeji objeví hlavní nabídka s velkými, přehlednými a hezky graficky ztvárněnými virtuálními ovladači.

Další nadstavbou i-Cockpit je položka Amplify, které umožní další individualizaci interiéru. Lze vybírat mezi módem „Boost“ pro sportovnější styl jízdy a „Relax“ (překvapivě) pro klidnější, přičemž v jejich rámci lze upravovat barvu a intenzitu ambientního podsvícení, barvy displeje, programy masážních sedadel (ano, Peugeot nabídne v nižší střední i masážní sedadla!). Nechybí ani rozprašovač parfémů s volitelnými vůněmi.

V kombinaci s paketem Driver Sport pak lze dále měnit tuhost řízení a ostrost reakcí plynového pedálu, rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru. Když už se „klaviatura“ v interiéru objevila, v její spodní části přibylo ještě pár dalších tlačítek „rychlé volby“ – vyhřívání sedadel, ofuk čelního skla a vyhřívání zadního, vnitřní cirkulace a zamykání. K umístění několika ovladačů pak klasicky posloužila ramena multifunkčního volantu. Ten se ještě zmenšil, rozměrově bude zhruba jako ten v 208 GTi.

Systém i-Cockpit je kompatibilní s MirrorLinkem, Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth je samozřejmostí. Peugeot se prostě rázem vyšvihl mezi špičku v oblasti infotainmentu a začíná si prošlapávat cestičku k vytyčenému cíli. Uvidíme, zda mu vydrží tempo.

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq… Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW…

Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového? Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…