20.4. 2016 Michal Fokt

Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008

 

Peugeot nám ukázal budoucnost svých interaktivních interiérů. Jako první dostane inovovaný i-Cockpit jistý nejmenovaný crossover.

Peugeot vzal před čtyřmi lety inovace v oblasti infotainmentu dost od podlahy – eliminoval klasické ovladače na středovém panelu a vše zakomponoval do dotykové obrazovky, za což sklidil spoustu obdivu, ale i kritiky. I přes nespornou inovativnost se objevily stížnosti na komplikovanost a horší přístup k některým naprosto základním funkcím.

Peugeot se reakcemi naprosto seriózně zabýval a výsledkem je koncepce New i-Cockpit, která nejen že zmíněné problémy řeší, ale přidává i něco navíc. V předstihu jsem si ho zaletěl do Paříže prohlédnut a musím říci, že jsem nadšený a určitě to není tím, že jsem obecně k technickým novinkám povětšinou vstřícný.

Prezentace nového i-Cockpit byla o to zajímavější, že byl zakomponován do kompletně hotového interiéru jisté chystané francouzské novinky, jejíž identita nám byla utajena, ale nemůže být pochyb o tom, že se jedná o novou generaci crossoveru 3008, která se představí letos na podzim. První odhalení nového modelu prostřednictvím hi-tech interiéru. Nepřipomíná vám to jednu automobilku z Ingolstadtu?

Kokpit 3008 na nás čekal, zakomponovaný do designového „vajíčka“ a bylo možné si jej opravdu důkladně osahat. Jaký tedy bude interiér chystané novinky? Vůz vsadil na „obklopující“ koncepci, kdy řidiči dělá společnost vysoký středový tunel s dominantním voličem převodovky. Design palubní desky je moderní, dotyková obrazovka v tabletovém stylu je umístěna vysoko a nešetřilo se s měkkými materiály. Jejich struktura a kombinace s tkaninou mě sice úplně nenadchla, ale pokud hledáte alternativu k tomu, jaké plasty používají Němci, 3008 určitě neurazí. Moderně působí i design sedadel. Jejich čalounění je spíše tužší, boční vedení decentní a opěradlo mi přišlo poměrně široké – a to nejsem zrovna střízlík. Ale pojďme se věnovat tomu hlavnímu – samotnému i-Cockpit.

Vzpomínáte ještě na prohlášení Peugeotu, že má namířeno do prémiové třídy? Minimálně co se týče elektronického „blešího cirkusu“, Francouzi zasmečovali hodně tvrdě. Před řidičem je namísto klasických přístrojů 12,3“ displej s opravdu vydařenou grafikou a spoustou skutečně efektních režimů, navíc plně přizpůsobitelných podle požadavků řidiče. Ten si může vybrat, co bude zobrazováno v pravé i levé části obrazovky.

To hlavní, co v kabině upoutá, je ale určitě řada ovladačů pod centrálním osmipalcovým tabletem. Připomínají klávesy klavíru, mají příjemnou kovovou povrchovou úpravu a „luxusní“ chod. A právě ty řeší doposud poněkud komplikovanější ovládání i-Cockpit – umožňují přímý přístup do jednotlivých oblastí menu. Po jejich stisku se na kapacitním displeji objeví hlavní nabídka s velkými, přehlednými a hezky graficky ztvárněnými virtuálními ovladači.

Další nadstavbou i-Cockpit je položka Amplify, které umožní další individualizaci interiéru. Lze vybírat mezi módem „Boost“ pro sportovnější styl jízdy a „Relax“ (překvapivě) pro klidnější, přičemž v jejich rámci lze upravovat barvu a intenzitu ambientního podsvícení, barvy displeje, programy masážních sedadel (ano, Peugeot nabídne v nižší střední i masážní sedadla!). Nechybí ani rozprašovač parfémů s volitelnými vůněmi.

V kombinaci s paketem Driver Sport pak lze dále měnit tuhost řízení a ostrost reakcí plynového pedálu, rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru. Když už se „klaviatura“ v interiéru objevila, v její spodní části přibylo ještě pár dalších tlačítek „rychlé volby“ – vyhřívání sedadel, ofuk čelního skla a vyhřívání zadního, vnitřní cirkulace a zamykání. K umístění několika ovladačů pak klasicky posloužila ramena multifunkčního volantu. Ten se ještě zmenšil, rozměrově bude zhruba jako ten v 208 GTi.

Systém i-Cockpit je kompatibilní s MirrorLinkem, Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth je samozřejmostí. Peugeot se prostě rázem vyšvihl mezi špičku v oblasti infotainmentu a začíná si prošlapávat cestičku k vytyčenému cíli. Uvidíme, zda mu vydrží tempo.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Odbavených cestujících na českých letištích přibylo Odbavených cestujících na českých letištích přibylo

Letecká sezona od července do září byla v Česku rekordní,…

Církev si musí vystačit sama. Čím dál víc investuje Církev si musí vystačit sama. Čím dál víc investuje

S poklesem příjmů ze strany státu roste investiční…

OECD zhoršila výhled světové ekonomiky na příští rok OECD zhoršila výhled světové ekonomiky na příští rok

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zhoršila…

Italský rozpočet porušuje unijní pravidla, Evropská komise proti Římu zahájit řízení Italský rozpočet porušuje unijní pravidla, Evropská komise proti Římu zahájit řízení

Evropská komise potvrdila své původní hodnocení, podle…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Peugeot i-Cockpit: Ochutnali jsme 3008







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je? Toto jsou nejnebezpečnější písničky k řízení auta. Pouštíte si je?

Nová studie odhaluje ty nejméně a nejvíce bezpečné…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 






 
BMW X3 xDrive30i a X4 xDrive30i - Hezčí není lepší!

TEST: BMW X3 xDrive30i a X4 xDrive30i - Hezčí není lepší!

Dnes 12:51

Modely X3 a X4 k sobě mají po technické stránce velmi blízko. Jen krátce po sobě se v redakci zastavily dokonce se stejnou pohonnou jednotkou.




Blesk.cz

Knechtová (37) se po návratu k Borkovcovi (18) raduje z miminka: Budu máma!

Knechtová (37) se po návratu k Borkovcovi (18)…

Nejenže Katarínu Knechtovou (37) hřeje staronová láska k zajíčkovi Petru Borkovcovi (18), s nímž se poznala…

Svatba Andreje Babiše s Monikou: Na Čapím hnízdě ukázal celou rodinu... i dceru Adrianu

Svatba Andreje Babiše s Monikou: Na Čapím hnízdě…

Záhadná žena, která se na veřejnosti neukazuje? Ani ne. Dceru Adrianu Bobekovou (39) totiž premiér Andrej Babiš…

 

iSport.cz

Běhal jako Bolt! Johnson je po mrtvici. Levou nohu jsem vůbec necítil, přiznal

Běhal jako Bolt! Johnson je po mrtvici. Levou nohu…

Legendární americký sprinter Michael Johnson se zotavuje z mrtvice, kterou utrpěl v září. Čtyřnásobný olympijský…

Koše pro kvalifikaci EURO 2020: Česko nedostane Němce, mírně si polepšilo

Koše pro kvalifikaci EURO 2020: Česko nedostane…

Čeští fotbalisté obsadili v premiérovém ročníku Ligy národů UEFA dvacáté místo. Polepšili si tak o tři místa…

 

Reflex.cz

Víte, co je šprle, douda nebo husí víno? Zjistěte, jak se vyvíjela čeština a jaké má zajímavosti

Víte, co je šprle, douda nebo husí víno? Zjistěte,…

Máte rádi češtinu a myslíte si, že je to krásný a bohatý jazyk? Rádi objevujete nová slova, ať už z moderní…

Kroupa: Babiš se nám vymstí, chce teď získat další miliardy. Zeman ho drží, aby vstoupil do historie

Kroupa: Babiš se nám vymstí, chce teď získat další…

Česká politika se pohybuje v sinusoidě a teď je ten propad opravdu hluboký. Politolog a signatář Charty 77…