Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot odhalil 607

Tomáš Zajíček
Autosalon ve Frankfurtu (pro veřejnost otevřeno od 18. do 26.9. 1999) přivítá řadu automobilových novinek. U nás je pochopitelně nejvíce očekáváno odhalení nástupce Felicie (pro novináře 14.9. v 12,30). Některé automobily se "vzdaly" možnosti...

Současný největší Peugeot s označením 605 se vyrábí již od roku 1989. Popravdě řečeno měl být nahrazen novým modelem zhruba před dvěma nebo třemi roky. Proto také prodejní výsledky v posledních letech nemohly managery Peugeotu uspokojit. Dnes však na 605 můžeme zapomenout, přichází 607 !

Design nové 607 se dá označit za nadčasový, ale neznamená to, že je konzervativní. Naopak. Přední i zadní část nepostrádá eleganci. Velmi výrazný je široký A sloupek, který plynule pokračuje dozadu. Zajímavý je také pohled na 607 ze zadu - mírně z boku (viz foto).

Interiér je "francouzsky" elegantní, méně technokratický než u německé konkurence. Středová konzole může obsahovat i navigační systém, který je integrován s telefonem a autorádiem. Pro snížení hluku uvnitř je použita nová technologie, kdy jsou skla potažena čirým plastem, který lépe pohlcuje hluk. Jízdu v dešti ulehčuje dešťový senzor, který automaticky reguluje rychlost stěračů (v závislosti na množství vody na předním skle a také na rychlosti jízdy). Světla se automaticky zapnou při poklesu vnějšího světla, např. při vjezdu do tunelu nebo prostě, když se stmívá.

Parkování je usnadněno "parkovacím systémem", který "hlídá" vzdálenost zadní části vozu od blížících se předmětů. Při zařazení zpátečky se také vnější zrcátka sklopí do "parkovací" polohy, tak, že je vidět např. na okraj chodníku.

Dalším zajímavým systémem je integrace měřiče tlaku v pneumatikách do ventilku. Pokud dojde k poklesu je řidič informován na displeji.

O svižnou jízdu se budou prozatím starat zážehové motory 2,2/116 kW, 3,0 V6/152 kW a vznětový turbodiesel s přímým vstřikováním paliva 2,2 HDi/98 kW (Common-rail). Zážehové motory mají proměnné časování sacích ventilů. Díky tomu je vyššího točivého momentu dosahováno v nižších otáčkách. HDi motor má turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a jako první zavádí filtr pevných částic. Podle průzkumů mohou totiž saze emitované turbodieselovými motory (s vysokými vystřikovacími tlaky, např. Common-rail) způsobovat rakovinu plic. Důležité je, že všechny motory splňují přísné exhalační normy EURO III. Manuální převodovka je pětistupňová, automat čtyřstupňový s možností manuální volby rychlostních stupňů. Zde, jak se zdá Peugeot trochu zaváhal, protože čtyřstupňové automaty se v této třídě (v Evropě) již moc nepoužívají. Také nabídka pouze dvou zážehových a jednoho vznětového motoru není dostačující. Nabídka motorů se však jistě rozšíří. Už teď se mluví o novém vznětovém šestiválci.

Z moderních bezpečnostních systémů samozřejmě nechybí ABS, ASR (protiprokluzový systém) a ESP (elektronická stabilizace jízdy). Dále je 607 vybaven systémem AFU, který zvýší tlak v brzdové soustavě na maximum, pokud "zaregistruje" kritické brzdění. V tom okamžiku se automaticky zapnou také výstražná světla!

Další podrobnosti a technické údaje zatím nebyly zveřejněny, po Frankfurtu snad budeme vědět více...

Technické údaje
Motory2,2 16V3,0 V62,2 HDi
Typzážehovýzážehovýpř. vznětový
Válce / ventily4/46/44/4
Zdvihový objem (cm3)223029462179
Max. výkon (kW/ot)116/5750152/600098/1950
Max. točivý moment (Nm/ot)217/3800285/3750310/1950

Tomáš Zajíček