Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot odhaluje techniku svých plug-in hybridů. Díky nim konečně nabídne pohon všech kol!

David Bureš
Diskuze (192)
V nabídce Peugeotu dosud mnohým zákazníkům chyběla čtyřkolka. Díky příchozím plug-in hybridům se to konečně změní, dostupné však budou i jako dvoulkolky.

Skupina PSA v následujících letech chystá mohutnou expanzi v oblasti elektrifikovaných aut. Pracuje na nových elektromobilech i plug-in hybridech. Právě hybridy v případě značky Peugeot dorazí na trh na podzim 2019, již s předstihem však firma odhaluje jejich techniku. K dispozici bude pro modely 3008 a 508.

Jestliže v minulosti PSA v případě hybridů využívalo méně tradiční kombinaci elektromotoru s naftovým motorem, v nové generaci těchto aut už koncern využije osvědčenější řešení se zážehovém motorem, a to konkrétně s přeplňovaným čtyřválcem 1.6 PureTech.

K dispozici budou dvě verze plug-in hybridních modelů. Verze Hybrid zkombinuje šestnáctistovku o výkonu 132 kW s osmistupňovým automatem e-EAT8 a elektromotorem o výkonu 80 kW, umístěným u přední nápravy. Převodovka přitom pro optimální přechod pohonu mezi elektrickým a spalovacím motorem využívá vícekotoučovou mokrou spojku.

To Hybrid4 se liší zástavbou pohonu všech kol, a to pomocí doplnění zadní nápravy typu multilink o elektromotor o výkonu 80 kW. Stejně výkonný elektrický motor je i u přední nápravy. Šestnáctistovka a osmikvalt zůstávají, čtyřválec je však v tomto případě naladěn na 165 kW.

Liší se pak i baterie, jsou sice též lithium-iontové a umístěné pod druhou řadou sedadel, jejich kapacita však u Hybrid4 činí 13,2 kWh, zatímco u Hybridu 11,8 kWh. V elektrickém režimu plug-in hybridy ujedou podle metodiky WLTP až 50 kilometrů, rychlost bude v takovém módu omezena na 135 km/h. V případě standardní zásuvky jejich dobití trvá sedm hodin, při využití wallboxu (6,6 kW, 32A) se tato doba zkrátí na hodinu a 45 minut.

Chování spolupráce elektromotoru a spalovacího motoru bude v obou případech možné upravit v několika režimech. Zero Emission dle názvu sází výhradně na elektrický pohon, zatímco Hybrid kombinuje obě jednotky pro co největší úspornost. To Sport využívá maximum síly z obou agregátů. U čtyřkolky bude k dispozici i mód 4WD, zatímco u modelu 508 tu bude i režim Comfort, poskytující více pohodlí díky kombinaci s adaptivním podvozkem.

Jako první se plug-in hybridní verze dočká crossover 3008. Konkrétně půjde o „čtyřkolkovou“ variantu Hybrid4 s kombinovaným výkonem 220 kW, kterou o pár měsíců později doplní i „dvoukolka“ Hybrid s kombinovaným výkonem 165 kW.

Ve stejné době nová technika obohatí i nabídku modelu 508, a to jak fastbacku, tak odvozeného kombíku 508 SW. V jejich případě půjde o variantu Hybrid s kombinovaným výkonem 165 kW a pohonem přední nápravy. Automobilka přitom zdůrazňuje, že zástavba plug-in hybridního pohonu nijak neovlivnila zavazadelník, jehož objem zůstává u těchto modelů zachován. O čtyřkolce však v případě 508 výrobce zatím bohužel nemluví.

David Bureš
Diskuze (192)
Avatar - wakantanka
25. 9. 2018 19:50
Re: Složité, drahé a zbytečné
To robili aj stare BX a problem bol v tych hydroguliach a obcas v cerpadle. Cakal by som, ze odvtedy tento neduh vykorenili. Osobne som citrona ala curajici fenecka veeelmi dlho nevidel.
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2018 18:04
Re: Ach Peugeot, tesne vedla :(
Tak se podívej, co píší v článku. Motor, osmikvalt a elektro... kde tam vidíš Toyotu?
Avatar - Blue Sun
25. 9. 2018 18:03
Re: Ach Peugeot, tesne vedla :(
RXH měla elektromotor jen vzadu, ne? Ovšem rozhodně to není Toyota, která nepracuje se stupňovými převodovkami, protože pro hybrid nejsou moc vhodné.
Avatar - Ozzman
25. 9. 2018 16:49
Re: Proč ne
Neohýbam, já zatím takto 508 vnímám .
25. 9. 2018 15:27
Re: Ach Peugeot, tesne vedla :(
Ako som kupil, tak predavam. RXh nemusi mat nic spolocne s aktualnou generaciou hybridov, takze nemusi to znamenat vobec nic. Aisin takisto v nasledujucich modeloch uz zrejme neuvidime a CVT a eCVT su tiez rozdielne prevodovky. Preverit by tuto info chcelo urcite, dostal som ju od predajcu. Ale neznamena to, ze to tak byt nemoze.