Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW
24 Fotogalerie

Peugeot odhaluje nejhezčí kombík současnosti. Přivítejte shooting brake 508 SW

Půl roku po premiéře nové 508 debutuje i odvozená verze 508 SW. Jestliže výchozí model je fastback, novinka se inspirovala světem shooting braků.

Krátce po zveřejnění tajuplné upoutávky Peugeot oficiálně odhaluje podobu nové generace modelu 508 SW. Debutuje několik měsíců po výchozím fastbacku a podle očekávaní se inspiroval světem shooting braků. Oficiálně představen bude na říjnovém autosalonu v Paříži, na evropských trzích do prodeje zamíří v lednu 2019.

„Po radikálním fastbacku tady máme kombi. A je stejně poutavé a úchvatné. Naše ambice udělat z Peugeotu vedoucí prémiově mainstreamovou značku se tak dobře vyvíjí,“ říká na adresu novinky šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato.

 

Video placeholder
Peugeot odhaluje nejhezčí kombík současnosti. Přivítejte shooting brake 508 SW • Zdroj: peugeot

 

Kombíky jsou v době rostoucí popularity SUV trochu na ústupu, a tak se Peugeot rozhodl postavit novinku jinak než konkurence. 508 SW tak není tradiční praktik s možná praktickou, ale ne zcela hezkou karoserií, místo toho se chce stát objektem touhy a zkombinovat praktičnost se stylem. To se rozhodně povedlo, protože minimálně na prvních fotkách vypadá nová 508 SW prostě skvěle.

Zároveň to ale samozřejmě znamená menší zavazadelník než u jiných kombi střední třídy, jeho objem činí 530 litrů, zatímco někteří konkurenti dokážou překonat šestisetlitrovou hranici. Kvůli sportovnější siluetě je to dokonce o 30 litrů méně místa než u minulé generace. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostor velký 1.780 litrů.

Kombík byl vyvíjen po boku fastbacku, a tak se nedočkal podivně tvarované zádě, jak to u některých kombi bývá. Rovněž byly zachovány bezrámové dveře výchozího auta, což u kombíků nebývá typické řešení.

Uvnitř samozřejmě zůstává tzv. i-Cockpit s vysoko umístěným přístrojovým štítem a maličkým volantem, Peugeot však vyzdvihuje jeho praktičnost. Do chladicí schránky před spolujezdcem se tak vejdou dvě 1,5litrové lahve, litrová lahev se pak vejde do odkládacího prostoru v předních dveřích. Konečně tu pak nechybí ani držáky na kelímky ve středovém tunelu.

S délkou 4.780 mm je jen o 30 milimetrů delší než fastback a s výškou 1.420 mm prakticky shodně vysoký. Nízká silueta tak znamená, že nová 508 SW je asi o 60 mm nižší než předchůdce.

Výbava kopíruje nabídku dříve odhaleného fastbacku. To znamená, že k dispozici jsou adaptivní full-LED světla, bezdotykové otevírání víka kufru, sedačky s certifikátem AGR a masážní funkci nabízející pět režimů nebo hudební systém Focal s 10 reproduktory. O bezpečnost se zase postará adaptivní tempomat s funkcí stop & go, noční vidění, hlídání mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu, aktivní parkovací asistent a další elektroničtí pomocníci.

Také motory jsou převzaty z výchozího auta. Na straně benzinových agregátů je tu tak 1.6 PureTech ve verzích se 132 kW a 165 kW, turbodiesely zastupuje patnáctistovka s 95 kW a dvoulitr ve variantách s 118 kW a 132 kW. Pouze 95kW vznětový motor 1.5 BlueHDi je kombinován s manuálem, zbytek jednotek se spoléhá na osmistupňový automat. V druhé polovině roku 2019 nabídku doplní plug-in hybrid s bateriemi pod zadními sedadly, které vozu umožní ujet až 50 kilometrů v elektrickém režimu.