Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Piaggio X8 400 ie: nejlevnější mezi velkými skútry (představení)

Roman Daněk
Diskuze (16)
V Evropě roste poptávka po silnějších skútrech, které jsou pohodlné a svou koncepcí i praktičtější při každodenním dojíždění do práce nebo do školy. Na tento trend reaguje i Piaggio a na trh přijíždí model X8 400 ie.

V segmentu velkých skútrů si své pozice pevně drží Suzuki s modelem Burgman 650, Honda má šestistovku Silverwing. Aprilia má v nabídce půllitr Scarabeo a mezi velké scootery můžeme určitě počítat i Malaguti Spidermax GT500. I samotné Piaggio nestojí stranou a nabízí X9 Evolution 500. Jenže řada zákazníků by chtěla něco menšího, než jsou zmiňované velké cestovní skútry, ale zároveň silnějšího než jsou dvěstěpadesátky.

Přesně tuhle mezeru na trhu chce zaplnit italský výrobce s novým modelem X8 400 ie. Nebude to mít vůbec jednoduché, Suzuki má Burgmana i ve čtyřstovce a Malaguti má model Madison 400. Piaggio ale chce zákazníky nalákat na nižší cenu, která by měla začínat na 3 849 liber (cca 161 500 Kč).

Piaggio X8 400 ie plynule navazuje na současnou řadu X8 125/250 a vizuálně bude velmi obtížné je na první pohled rozlišit. Změny jsou v detailech, čtyřstovka je přeci jen nepatrně objemnější. Výhodou stroje jsou kompaktní rozměry a silný motor. Pro X8 400 tak není problém proplétat se zahuštěným městským provozem a poté dovézt pasažéra až do periférie či blízkého okolí. Maximální rychlost skútru je 155 km/h, takže se řidič může s přehledem pohybovat i po dálnicích.

Základem motocyklu je modifikovaný podvozek z X8 250 s lehce rozšířeným rozvorem. O kontakt se silnicí se starají 14palcová litá kola. Brzdový systém má na předním kole dva kotouče o průměru 240 mm, vzadu je jeden kotouč stejných rozměrů. Je ale škoda, že tento velký skútr není možné dovybavit systémem ABS.

Pohonná jednotka vychází z pětistovky Piaggio. Čtyřtaktní jednoválec má objem 399 cm3, 4 ventily s rozvodem DOHC a elektronické vstřikování s upravenou mapou. Celkový výkon je nastaven na 25 kW (34 k) v 7 500 ot/min. a maximální točivý moment 37,6 Nm nastupuje v 5 500 ot/min. Řada úprav a sladění s automatickou odstředivou spojkou má za cíl zjemnit a zpřesnit reakce na plyn, aby jízda byla plynulá a pohodlná.

Novinka na trhu bude k dostání v barvách: neutrální stříbrná, svěží modrá, tmavá šedá, atraktivní červená a noblesní černá. Každý skútr Piaggio má standardní dvouletou záruku.

Technické údajePiaggio X8 400 ie
Modelový rok2007
Rozvor / výška sedlanz / 790 mm
Motor, objem4dobý, 1válec, 399 cm3
Počet ventilů / chlazení4 / kapalina
Výkon25 kW (34 k) / 7 500 ot.
Točivý moment37,6 Nm / 5 500 ot.
Převod / převodovkaodstředivá spojka, variátor
Kola (vpředu/vzadu)120/70 R14, 140/70 R14
Brzdy vpředu2x kotouč 240 mm, 2pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 240 mm
Přední vidliceteleskopická vidlice
Zadní odpruženíkyvná vidlice, dvojitý tlumič
Nádrž12 l
Suchá hmotnost198 kg
Cenacca 161 500 Kč

Roman Daněk
Diskuze (16)