Piaggio X8 400 ie: nejlevnější mezi velkými skútry (představení)

Piaggio X8 400 ie: nejlevnější mezi velkými skútry (představení)

 
 

V Evropě roste poptávka po silnějších skútrech, které jsou pohodlné a svou koncepcí i praktičtější při každodenním dojíždění do práce nebo do školy. Na tento trend reaguje i Piaggio a na trh přijíždí model X8 400 ie.

V segmentu velkých skútrů si své pozice pevně drží Suzuki s modelem Burgman 650, Honda má šestistovku Silverwing. Aprilia má v nabídce půllitr Scarabeo a mezi velké scootery můžeme určitě počítat i Malaguti Spidermax GT500. I samotné Piaggio nestojí stranou a nabízí X9 Evolution 500. Jenže řada zákazníků by chtěla něco menšího, než jsou zmiňované velké cestovní skútry, ale zároveň silnějšího než jsou dvěstěpadesátky.

Přesně tuhle mezeru na trhu chce zaplnit italský výrobce s novým modelem X8 400 ie. Nebude to mít vůbec jednoduché, Suzuki má Burgmana i ve čtyřstovce a Malaguti má model Madison 400. Piaggio ale chce zákazníky nalákat na nižší cenu, která by měla začínat na 3 849 liber (cca 161 500 Kč).

Piaggio X8 400 ie plynule navazuje na současnou řadu X8 125/250 a vizuálně bude velmi obtížné je na první pohled rozlišit. Změny jsou v detailech, čtyřstovka je přeci jen nepatrně objemnější. Výhodou stroje jsou kompaktní rozměry a silný motor. Pro X8 400 tak není problém proplétat se zahuštěným městským provozem a poté dovézt pasažéra až do periférie či blízkého okolí. Maximální rychlost skútru je 155 km/h, takže se řidič může s přehledem pohybovat i po dálnicích.

Základem motocyklu je modifikovaný podvozek z X8 250 s lehce rozšířeným rozvorem. O kontakt se silnicí se starají 14palcová litá kola. Brzdový systém má na předním kole dva kotouče o průměru 240 mm, vzadu je jeden kotouč stejných rozměrů. Je ale škoda, že tento velký skútr není možné dovybavit systémem ABS.

Pohonná jednotka vychází z pětistovky Piaggio. Čtyřtaktní jednoválec má objem 399 cm3, 4 ventily s rozvodem DOHC a elektronické vstřikování s upravenou mapou. Celkový výkon je nastaven na 25 kW (34 k) v 7 500 ot/min. a maximální točivý moment 37,6 Nm nastupuje v 5 500 ot/min. Řada úprav a sladění s automatickou odstředivou spojkou má za cíl zjemnit a zpřesnit reakce na plyn, aby jízda byla plynulá a pohodlná.

Novinka na trhu bude k dostání v barvách: neutrální stříbrná, svěží modrá, tmavá šedá, atraktivní červená a noblesní černá. Každý skútr Piaggio má standardní dvouletou záruku.

Technické údajePiaggio X8 400 ie
Modelový rok2007
Rozvor / výška sedlanz / 790 mm
Motor, objem4dobý, 1válec, 399 cm3
Počet ventilů / chlazení4 / kapalina
Výkon25 kW (34 k) / 7 500 ot.
Točivý moment37,6 Nm / 5 500 ot.
Převod / převodovkaodstředivá spojka, variátor
Kola (vpředu/vzadu)120/70 R14, 140/70 R14
Brzdy vpředu2x kotouč 240 mm, 2pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 240 mm
Přední vidliceteleskopická vidlice
Zadní odpruženíkyvná vidlice, dvojitý tlumič
Nádrž12 l
Suchá hmotnost198 kg
Cenacca 161 500 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Honda Suzuki

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion. Kampaň zahájil i zpěvem

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion.…

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš zahájil kampaň, která ho má dostat na Pražský hrad. Turné po České…

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…