Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test Piaggio Beverly 400: Město mu nestačí!

Jiří Baborský
Diskuze (0)

Omlazené Piaggio Beverly dostalo moderní výbavu pro pohodlnější život ve městě, za jeho hranicemi zase oceníte větší a silnější motor – nově čtyřstovku.

Piaggio Beverly, představené před deseti lety, spojuje dva světy a dokonale jej vystihuje autařské označení crossover. Na jednu stranu je to hbitý městský skútr, současně ale nabízí pohodlí a rychlost při delších cestách. Ideálně poslouží třeba k dojíždění za prací ze vzdálenějších destinací.

Jen cenovka zasahující do revíru ojetých aut může představovat zádrhel. Testovaný vrcholný model Beverly 400 stojí 165.900 Kč, slabší třístovka je o dvacet tisíc levnější.

Dravěji a diodově

Na první pohled byste možná řekli, že testujeme stejné Piaggio Beverly jako v SM 21/2012. Jenže omyl, letošní modernizace byla velmi komplexní. Plastová kapotáž je zcela přepracovaná a skútr působí trochu sportovněji. Veškeré osvětlení přešlo na technologii LED, nejnápadnější změnou z pohledu jezdce jsou nová řídítka, na kterých se teď místo tradičních přístrojů skví moderní displej – nutno uznat, že dobře čitelný a přehledně uspořádaný.

Silák opět posílil

Beverly tradičně nabízí dva motory, oba aktuální z rodiny High Performance Engine (hpe) jsou důkladně přepracované pro splnění emisní normy Euro 5. Třístovka zůstala třístovkou, ale větší alternativa nakynula z původních 330 cm3 (označení 350) na 399 cm3, značí se tedy Beverly 400.

V obou případech jde o čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec s kapalinovým chlazením a vstřikováním paliva. Testovaný agregát 400 hpe získal nejen 70 cm3 k dobru, ale byl dále zušlechtěn stran účinnosti, vibrací a hluku. Výkon 26 kW při 7500 min-1 představuje zlepšení o 1,5 kW, točivý moment narostl z 32,3 na 37,7 Nm, dostupných v 5500 min-1, tedy o 750 otáček níže.

V praxi to znamená bleskové starty od semaforů a suverénní dynamiku, nečekejte ovšem žádnou brutalitu. Variátorový převod razanci potlačuje, díky němu je nástup síly plynulý a pohodově dávkovatelný.

Svět Motorů 25/2021 Svět Motorů 25/2021

Dálky volají

Svůj potenciál piaggio zužitkuje hlavně za městem, kde se hravě rozjede až na 150 km/h, a díky skvělému stabilnímu podvozku s dlouhým rozvorem 1550 mm bez problému zvládá i dálniční provoz. Plexi účinně zvedá průvan nad hlavu, celkově je aerodynamika na skútr povedená. Méně už sedlo, byť zcela přepracované. Zatímco při kratších cestách po městě si toho hned nevšimnete, jakmile vyjedete dál, začne vás štvát integrované opěrátko, které nutí sedět dost vpředu s výrazně skrčenýma nohama a celkově blízko řídítkům. Při delších přesunech by se nám líbila možnost odsunout se a udělat si pohodlí, obzvlášť když pro nohy vyšších postav není beverly dvakrát prostorné.

Cestovatelsky stavěný podvozek není překážkou k mrštnému skotačení v ulicích. Samozřejmě hmotnost 195 kg i délku 2155 mm ve srovnání s malými stopětadvacítkami cítíte, stejně tak ale výhodu velkých kol (vpředu 16“, vzadu 14“), díky kterým noblesně přeletíte výmoly, na nichž prckové tvrdě bouchnou. Podvozek ale není žádné bláto, patří spíš ke sportovně tužším. Nové komponenty Showa vpředu i vzadu odvádějí výbornou práci jak v oblasti pohodlí, tak ovladatelnosti a stability.

Stále ve spojení

Už i do jedné stopy dorazila konektivita. Standardem Beverly 400 je systém MIA, díky němuž spárujete skútr s mobilem přes bluetooth a můžete využívat celou řadu funkcí. Na displeji motorky se zobrazují příchozí hovory a zprávy, máte-li v přilbě bluetooth, můžete je pomocí hlasových povelů rovnou vyřídit. Obdobně lze spravovat a ovládat i hudbu v mobilu. Opačně na telefonu můžete sledovat otáčky, okamžitý výkon a točivý moment, aktuální a průměrnou spotřebu paliva, napětí baterie nebo styl jízdy. Pokud máte přístroj v držáku na řídítkách, lze vše sledovat během jízdy, případně parametry a trasu vyhodnotit až v cíli. Aplikace také hlídá servisní plán, připomene absolvování STK a samozřejmě umí v případě potřeby zavést k nejbližšímu servisu. Praktická je také schopnost uložení polohy skútru – to kdybyste třeba jeli na pivo a druhý den marně vzpomínali, kde jste piaggio odstavili.

Plusy

  • Silný a úsporný motor
  • Výborný podvozek
  • Konektivita ve standardní výbavě
  • Bezklíčkové ovládání
  • Účinné plexi
  • Velký podsedlový prostor

Minusy

  • Méně místa pro nohy vyšších postav
  • Integrovaná opěrka nutí sedět hodně vpředu a brání měnit pozici
Piaggio Beverly 400
Motor čtyřdobý jednoválec SOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 399
Výkon (kW/min-1) 26/7500
Točivý moment (Nm/min-1) 37,7/5500
Převodovka, sekundární převod CVT
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) hydraulické kotoučové s ABS
Pneumatiky P a Z 120/70-16 a 150/70-14
Rozvor (mm) 1550
Výška sedla (mm) 821
Pohotovostní hmotnost (kg) 195
Objem nádrže (l) 12
Spotřeba (l/100 km) 3,7
Základní cena (Kč) 165 900
Jiří Baborský
Diskuze (0)

Doporučujeme