Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plány Fiatu na rok 2013: Alfa Romeo 4C, Viper a nové Jeepy

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Šéf aliance Fiat-Chrysler Sergio Marchionne odhalil plány koncernu pro Severní Ameriku.

Novinky se týkají značek Chrysler, Jeep, RAM, Dodge, SRT, Fiat a Alfa Romeo a v příštích čtyřech letech jich bude celkem 46, toto číslo představuje jak nové generace, tak i facelifty a technické změny. Jeep nejdříve chystá Grand Cherokee, který se včetně výkonné verze SRT představil v Detroitu. Evropany bude zajímat i uvedení nástupce menšího Cherokee. Novotou vonící třetí Viper nám bohužel zůstane zapovězen.

Za mořem se rozběhne prodej nových pickupů Ram 2500/3500 a řady ProMaster, což není nic jiného než amerikanizovaný Fiat Ducato. Alfa Romeo připravuje sériovou verzi kupé 4C. Malé MPV Fiat Fiat 500L se už u nás vesele prodává. Nový malý crossover se začne vyrábět v italském Melfi až v roce 2014. U Fiatu ponese název 500X, jméno pro terénnější dvojče s logem Jeepu není zatím známé. Jediný následník modelů Compass a Patriot přijde také až příští rok.

Chrysler je, zdá se, díky Fiatu z nejhoršího venku, byť ze starého kontinentu kromě Británie zmizel. Zatím nepřesná čísla z celého letopočtu 2012 hlásí tržby ve výši 1,7 miliardy dolarů (přes 32 miliard korun), zatímco předloni to bylo jen 183 mil. USD. Tato značka se spolu s Dodge svých plánovaných malých modelů ovšem letos nedočká. Pravda, trochu to připomíná oddalování nové Pandy a Lancie Ypsilon v minulých letech. Fiat je na tom však poměrně dobře. Italská automobilka se drží nad vodou hlavně díky prodejům v USA a v Číně, tamní trhy pro mi nabývají na důležitosti. I díky nim její čistý zisk v posledním čtvrtletí vzrostl téměř o polovinu.

Čínský Fiat Viaggio navíc poslouží jako nástupce modelu Fiat Viaggio. Oklikou se tak vrátí zpět přes USA do Itálie, protože má svůj základ v Dodge Dart a ten pro změnu vychází ze současné Giulietty. Situace kolem Alfy Romeo je nejasná. Sice slibuje pět nových modelů do roku 2016 (a rozhodně nejen pro USA), ale sám Marchionne zatím tají, které to budou. Velká řada 166 čeká na svého přímého nástupce už více jak pět let a produkce 159 skončila v závěru roku 2011.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar -
anonym
21. 3. 2013 17:04
Re: Kvalita bude taky?
Nevím, nemohu se konkrétně k tomuto vyjádřit, ale: srovnal jste si poslední řadu 300 s tím, co z ní udělali pod logem Lancia? Ty rozdíly nejsou směrem ke katování kostů, ale přesně právě naopak: auto dostalo opravdický brzdy, silnější poloosy, pevnější a větší uložení zavěšení, jiné tlumiče a pružiny (evidentně mnohem lepší, takže pravděpodobně dražší), většina dílů agregátů je silnější, evidentně z lepších materiálů. Pouhým okem je vidět, že výrobní náklady musely nikoli klesnout, ale spíš díky vyšší úrovni a kvalitě stoupnout (což tak úplně nemusí platit, protože některé komponenty jsou totožné třeba s AR a dalšími Fiaty, takže konsolidace nákupů mohla přinést za stejnou cenu lepší komponenty). Snaha o minimalizaci problémů je znatelná třeba i z použité navigace, která je sice spíš ostudná, ale vyzkoušená a spolehlivá. Kvalita se tedy u 300 přemalované na Lancii zlepšila o 1000 procent. Nevím, co je v modelu 200 a co z toho je tam původní (je to zcela mimo okruh mého zájmu), ale domnívám se, že zvyšování kvality je přesně ta cesta, kterou Marchione hodlá zvyšovat tržby Chrysleru, protože v Evropě nastolil tuto cestu (Fiat dneska vyrábí jedny z nejspolehlivějších a nejméně servisně náročných aut v Evropě). Že to asi nebude hned, je jasné, ale u některých modelů již je to hodně znatelné. Samozřejmě nemám ani páru, jak je tomu na trhu v USA, protože třeba Giulietta se v Evropě prodává na nějaké úrovni a jak jsem jen velmi zběžně koukal na Darta, tak je to o dvě-tři úrovně níž, což je samozřejmě dáno trhem.
Avatar - Barrichello
4. 2. 2013 09:19
Re: Prodejní čísla
Chrysler USA prodal celkově 2 194 000 ks vozidel.

Z toho 1 652 000 v USA; 244 000 v Kanadě, 88 000 v Mexiku a 210 tis ostatní (international)

Podle produkt plánu z roku 2009 jediný kdo naplnil a dokonce překonal původní plány je Kanadský trh, všichni ostatní na stanovené mety nedosáhli...

I v USA se hovoří o naprostém, fatálním debalku Lancie v Evropě >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
4. 2. 2013 08:59
Re: Super
Ono to bude tím, že letos se u chrysleru žádný novinky nechystaj, tudíž není kde brát. V roce 2014 půjd do prodeje nové 200, tak bude mít Lancia aspon novou flavii >:D >:D >:D

Zbytek někdy příštěěěěě, jestli Lancii rovnou nezruší
Avatar - Barrichello
4. 2. 2013 08:58
Re: Kvalita bude taky?
By mě zajímalo od koho berou tu elektroniku, že by magnetii Marelli?
Nebo bosch >:D >:D >:D

Jo kvlait ašla dolů, bohužel, to je zcela jasné z celé řady tabuelk a statistik.

Řekl bych že se zase šetří kde nemá, jako to dělal Mercedes.

Avatar - Lonestarstate
3. 2. 2013 15:13
Re: Kvalita bude taky?
Necítím se trapně. V roce 2006 dopadlo Chrysler v JDP VDS průměrně (232 poruch, hned pod "Industry Average") a i pod nejslabším ze trojice, Jeepem, se nacházelo ještě 11 jiných výrobců. (zdroj: [odkaz] a v roce 2004 to bylo obdobné ([odkaz] 11 značek poruchovějších než Jeep, a to včetně VW (evropského etalonu kvality).
Za to loni se Chrysler, Dodge a Jepp podělili o 3 absolutně poslední místa!

Motor ve 200 nevznikl ve Fiatu, ale vzhledem k typu poruchy (vypíná se sám od sebe) může jít klidně o závadu v elektronice, může to být následkem úsporných opatření na montážní lince, prostě cokoliv. Dodatečně jsem si našel, že VDS měří 3 roky stará auta a tudíž šlo o modelový rok 2009 - rok krachu a tudíž defacto státního podniku. Ovšem Car Complaints nenaznačují žádné zlepšení ani v roce 2011 a na projevení problémů u aut z roku 2012 je trochu moc brzo....

Proto si všimni mého nadpisu: Kvalita bude taky? Neříkám, že FIAT ty poruchy vytvořil, ale ptám se, zda zamaká na tristní kvalitě svých výrobků....možná ano a pak budu první, kdo za to bude rád. Sám sem nedávno zvažoval nákup zánovní dvoustovky, ale zarazil mě počet aut, které se tu prodávají za směšně nízké ceny, hned po vypršení záruky podle počtu najetých mil......tak sem si udělal menší průzkum...