Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Platformu BMW UKL dostane nové Mini a 11 dalších modelů

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Fanoušci moderních BMW se musí smířit s tím, že vozy s modrobílým logem už nebudou mít pohon jen zadních nebo všech kol.

Předokolky v Mnichově nastupují, což ukázal nedávný hybridní koncept BMW Active Tourer se zážehovým tříválcem, který měl premiéru na autosalonu v Paříži. Nezůstanou tedy výsadou Mini. U BMW sice sklidili spoustu kritiky, ale odmítli ji, ani ta je od jejich záměru zkrátka neodradí. V budoucích malých modelech chce Mnichov nabídnout více místa ve druhé řadě sedadel, což pohon zadních kol kvůli své konstrukční složitosti třeba u současné série 1 neumožňuje.

Produktový manažer automobilky pro vozidla s předním pohonem Frank Niederlaender řekl serveru Automotive News: „V devadesátých letech jsme se vzepřeli naší tradici, když jsme začali spolu se sedany prodávat také SUV. Zákazníci si uvědomili, že by mohli dostat stejnou jízdní dynamiku. V předním pohonu vidíme stejný přechod.“ Připomeňme, že první generace X5 byla vyvíjena hlavně pro zhýčkané Američany, ale úspěch zaznamenala celosvětově.

Ian Robertson, šéf prodeje a marketingu, vidí v této revoluci také velký potenciál: „Jednou z velkých výhod platformy UKL, je to, že jsme schopni představit více produktů na jejím základě najednou, protože veškerý jejich vývoj probíhá současně.“ Pochopitelně to znamená značnou úsporu nákladů. Dle Robertsona segment dražších, tzv „prémiových“ malých aut v blízké budoucnosti poroste ze všech nejrychleji. „Budeme se snažit přilákat široké spektrum klientů, od mladých rodin po ty starší," dodal ještě. Podle Franka Niederlaendera je favoritem právě produkční verze konceptu Active Tourer, která nabídne spoustu místa a vysoký posaz.

Jaké modely lze očekávat dále? Již mediálně známou 1 GT, zřejmě i celou příští generaci řady 1 a také nové Mini včetně tří- a pětidveřových verzí. Niederlaender potvrdil, že se v horizontu osmi až deseti let dočkáme celkem dvanáctky modelů. Hlavním trhem pro ně má být Evropa, ale není vyloučena ani Asie a Amerika. „Jsme svědky poptávky po menších vozech naší cenové kategorie v USA a Číně. V Severní Americe mohou zákazníci kupovat BMW s předním pohonem jako druhé auto do rodiny.“

Šéf nákupu Klaus Draeger dodal: Platformu využijeme pro širokou škálu nových vozů včetně Mini. Budeme mít několik možností pro různé rozvory i šířky. Můžeme vyrobit menší hatchbacky ve dvou velikostech i malé SUV, architektura je vhodná také pro vyšší a prostornější vozidla Vstoupíme do nových segmentů a získáme zákazníky, kteří se naučí, že mohou jezdit velmi dobře i s předním pohonem," Klasické modely počínaje řadou 3 však zůstanou hlavně zadokolkami. „Jedná se o výkonné vozy, takže tady nevidím verzi s předním pohonem jako úspěšnou,“ dodal Draeger.

Dle odhadů analytiků IHS Automotive si celá skupina BMW udrží náskok před konkurencí reprezentovanou hlavně Audi a Mercedesem. V roce 2020 prodá zhruba 960 tisíc aut s novou platformou z celkových 2,58 milionu.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - cerrbion
23. 11. 2012 15:01
Re: Staré dobré časy jsou ...
joo, to bylo auto, já měl taky před 17ti lety Scorpio V6, moje poslední zadokolka...
23. 11. 2012 10:19
FWD
kupodivu mě koncept active tourer neuráží, ani to můj obdiv k BMW nijak nesnižuje a troufnu si předpokládat, že to bude povedené auto. Důležité je, jestli se ještě BMW dál bude vyplácet nechat nám tu volbu koncepce. Před pár lety mi místní prodejce říkal, že podle nějakého průzkumu poměrně velké % vlastníků 1er vůbec netušilo, že mají auto se zadním náhonem. Dělat auta na každý den pro nadšence je sice záslužná činnost, ale finanční bilance firmy je neúprosná a jistě se muselo BMW kvalifikovaně rozhodnout a zareagovat na B-Klasse a spol.
Jestli je A3 "lepší auto", než 1er, to závisí na vkusu každého soudruha a jeho požadavcích. Pro mě je třeba minimálně 60% hmotnosti na přední nápravě jednoznačné "-" a jsem zvědav, jak to ten tourer bude mít. Ale jinak BMW :yes:
23. 11. 2012 06:54
Re: Staré dobré časy jsou ...
Ty lepší jízdní vlastnosti zadokolky jsem před 15 lety oceňoval celou zimu, tehdy ještě na Ford Scorpio, kdy auto šlo do smyku v každé zatáčce a nebylo schopné držet krok s vozy s pohonem vepředu. Ta zadokolka je super, když máte celý rok sucho. Můj kamarád má 120d Cabrio a na dešti má problém držet krok s mojí A3.
23. 11. 2012 06:49
Re: ???
Co je na Audi tak špatného, opravdu by mě to zajímalo, protože jsem se rozhodoval mezi BMW 1 a Audi A3 a koupil jsem si A3, protože mi přijde jako daleko lepší auto. Samozřejmě jsem se v obou svezl jen na chvíli, takže nemůžu říct, že mě prodejce nechal řidit 1000km a já si pak vybral. Ale z té ukázkové jízdy na mě daleko lépe zapůsobila Audina. Proto mě zajímá, v čem je BMW top auto a Audi ne.
Avatar - bigsoul
23. 11. 2012 02:07
Re: ???
BMW bolo a stale je top auto a nejaka AUDInka ho svojou vycackanostou neprevrsi mercedes ten je uz davno v pase. Celosvetovo sa trh meni a ci chceme ci nie, tak su na rade lacnejsie auta a preto muselo zareagovat aj BMW a ich modeli z tejto vizie budu o mnoho lacnejsie ako premijovky. Proste ak chcu prezit, tak musia na niecom makat a reagovat na trh. Stale im fandim, lebo u nich fakt clovek dostava radost z jazdy co u AUDI mi dost chybalo, ale kto vie ci sa im to podari ci nie.