Plymouth Prowler je bláznivá hračka. Tento automobil patří do stejné kategorie, jako dálkově ovládaná letadla, či obrovské televize. Nikdo takovéto věci opravdu nepotřebuje, ale jsou středem zájmu mnoha z nás, především mužů.

Plymouth Prowler je drahá hračka

Plymouth Prowler je bláznivá hračka. Tento automobil patří do stejné kategorie, jako dálkově ovládaná letadla, či obrovské televize. Nikdo takovéto věci opravdu nepotřebuje, ale jsou středem zájmu mnoha z nás, především mužů.

V případě Prowleru, je tato hračka mířená na automobilové blázny, kteří vyrůstali v hot-rod éře v 50. letech, kdy největší frajeři jezdili v upravených Fordech ročníku 1932 nalakovaných křiklavými barvami a osmiválcem pod kapotou.

Prowler se zrodil asi před 8 lety, kdy Chrysler požadoval na svém designérském týmu v Kalifornii přijít s nejšílenějšími automobilovými výstřelky. V této době se připravovala výroba též šíleného Dodge Viperu, a tak mladí designéři věděli, že Chrysler to myslí vážně.

Tak Prowler byl rychle vyroben, stejně jako Viper, nejdříve jako prototyp na automobilové show s tím, že možná bude v budoucnosti k mání na automobilovém trhu. Jeho debut byl v lednu 1993 na detroitské auto show. Tento prototyp nabarvený na fialovo se okamžitě těšil velikému zájmu automobilových fanoušků; přesně 130 tisíc z nich zkontaktovalo Chrysler během dalšího roku.

Prowler se začal sériově vyrábět na stejné lince jako Vipery. Produkce byla značně nízká, v roce 1997 bylo vyrobeno jen 400 kusů, a to pouze ve fialové barvě. Nový, vylepšený model 1999 byl představen letos v lednu. Ten se vyrábí i ve žluté barvě.

Většina Prowlerů padla do rukou spekulantů, či byly věnovány dealery dobročinným aukcím, kde se pak prodaly za 2- až 3-násobek Chryslerem doporučené ceny (40,280 USD).

V srpnu 1998 už produkce přesáhla tisíc kusů a jenom v červenci 1998 bylo vyrobeno 200 kusů. Stejně jako v případě Vipera, Chrysler nemá zájem uspokojit nabídku po těchto automobilech. Ale čím více kusů se vyrobí, tím méně spekulantů bude zapojeno a tím pádem bude možné si tento automobil zakoupit témeř za doporučenou cenu.

Co je to za auto, za které zaplatíte 45,000 USD? Je to pozoruhodný automobil, který spojuje moderní technologii s tím co bylo populární v 50. letech a rozhodně se tak stane středem pozornosti.

Prowler je vyroben z velké části z hliníku, rám (frame), a také veškerá plechařina. Jeden z důvodů proč vyrábí Prowlera - který po léta nebude ziskový - Chrysler uvádí, že tímto získá velice důležité zkušenosti s použitelností hliníku při výrobě automobilu. Váha Prowlera je 1290 kg, což je o 25% méně než při použití klasických materiálů. Pod dlouhým nosem má 3,5 litrový šestiválec (též vyrobený z podstatné části z hliníku) s výkonem 253 koní při 6400 otáčkách, což umožňuje Prowlerovi akceleraci z 0 na 60 mph za rovných 6 sekund. Takovýto výkon rozhodně řadí Prowlera k pravému hot-rodovi!

Výkon motoru jde na zadní kola přes čtyřrychlostní automatickou převodovku vybavenou AutoStickem (obdoba Tiptronic u Audi). Klasická převodovka s řadicí pákou se jednoduše nevyrábí.

Interiér Prowleru je pozoruhodný stejnou barvou přístrojové desky, jako samotný automobil. Malý otáčkoměr je umístěn přímo ve volantu, stejně jako v šedesátých letech. Naleznete ale i spoustu moderních vymožeností, jako klima, elektrická okna, centrální zámek, CD + rádio se sedmi reproduktory. Standardní vybavení také zahrnuje 2 airbagy. Přesto pohodlná dlouhodobá jízda nepatří mezi přednosti Prowlera. Není ani příliš snadné, hlavně pro větší postavy, do Prowlera nastoupit. Když se to konečně podaří, jsou řidič a spolujezdec stísněni v úzké kabině. Ne příliš anatomická sedadla nepřidávají ke komfortu Prowlera.

Jelikož jsou sedadla umístěna značně nízko, cítíte se za vysokými dveřmi jako ve vaně. Prowler prakticky nemá žádné úložné prostory. Pouze s nataženou střechou můžete vzít s sebou jeden hubený kufřík. Pokud však potřebujete zavazadlový prostor, můžete si zakoupit stylový přívěsný vozík za 4,600 USD. Řízení je citlivé, ale jízdní vlastnosti nejsou tak dobré v porovnaní s jinými sportovními automobily. Veškeré nerovnosti na povrchu vozovky jsou značně cítit. Za zmínku stojí i obrovské zadní 295/40ZR Goodyeary na 20 palcových ráfcích.

Na uvedené nedostatky však okamžitě zapomenete při projížďce se staženou střechou.

Tento unikátní automobil není jen tak pro každého. Přesněji řečeno, je určen pro lidi, kteří mají spoustu "zbytečných" peněz a touhu po nejnovějších hračkách.



Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 






 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou vlakových nehod ve Studénce

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou…

V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…