12.11. 1998 Vojta Jakeš

Plymouth Prowler je bláznivá hračka. Tento automobil patří do stejné kategorie, jako dálkově ovládaná letadla, či obrovské televize. Nikdo takovéto věci opravdu nepotřebuje, ale jsou středem zájmu mnoha z nás, především mužů.

Plymouth Prowler je drahá hračka

Plymouth Prowler je bláznivá hračka. Tento automobil patří do stejné kategorie, jako dálkově ovládaná letadla, či obrovské televize. Nikdo takovéto věci opravdu nepotřebuje, ale jsou středem zájmu mnoha z nás, především mužů.

V případě Prowleru, je tato hračka mířená na automobilové blázny, kteří vyrůstali v hot-rod éře v 50. letech, kdy největší frajeři jezdili v upravených Fordech ročníku 1932 nalakovaných křiklavými barvami a osmiválcem pod kapotou.

Prowler se zrodil asi před 8 lety, kdy Chrysler požadoval na svém designérském týmu v Kalifornii přijít s nejšílenějšími automobilovými výstřelky. V této době se připravovala výroba též šíleného Dodge Viperu, a tak mladí designéři věděli, že Chrysler to myslí vážně.

Tak Prowler byl rychle vyroben, stejně jako Viper, nejdříve jako prototyp na automobilové show s tím, že možná bude v budoucnosti k mání na automobilovém trhu. Jeho debut byl v lednu 1993 na detroitské auto show. Tento prototyp nabarvený na fialovo se okamžitě těšil velikému zájmu automobilových fanoušků; přesně 130 tisíc z nich zkontaktovalo Chrysler během dalšího roku.

Prowler se začal sériově vyrábět na stejné lince jako Vipery. Produkce byla značně nízká, v roce 1997 bylo vyrobeno jen 400 kusů, a to pouze ve fialové barvě. Nový, vylepšený model 1999 byl představen letos v lednu. Ten se vyrábí i ve žluté barvě.

Většina Prowlerů padla do rukou spekulantů, či byly věnovány dealery dobročinným aukcím, kde se pak prodaly za 2- až 3-násobek Chryslerem doporučené ceny (40,280 USD).

V srpnu 1998 už produkce přesáhla tisíc kusů a jenom v červenci 1998 bylo vyrobeno 200 kusů. Stejně jako v případě Vipera, Chrysler nemá zájem uspokojit nabídku po těchto automobilech. Ale čím více kusů se vyrobí, tím méně spekulantů bude zapojeno a tím pádem bude možné si tento automobil zakoupit témeř za doporučenou cenu.

Co je to za auto, za které zaplatíte 45,000 USD? Je to pozoruhodný automobil, který spojuje moderní technologii s tím co bylo populární v 50. letech a rozhodně se tak stane středem pozornosti.

Prowler je vyroben z velké části z hliníku, rám (frame), a také veškerá plechařina. Jeden z důvodů proč vyrábí Prowlera - který po léta nebude ziskový - Chrysler uvádí, že tímto získá velice důležité zkušenosti s použitelností hliníku při výrobě automobilu. Váha Prowlera je 1290 kg, což je o 25% méně než při použití klasických materiálů. Pod dlouhým nosem má 3,5 litrový šestiválec (též vyrobený z podstatné části z hliníku) s výkonem 253 koní při 6400 otáčkách, což umožňuje Prowlerovi akceleraci z 0 na 60 mph za rovných 6 sekund. Takovýto výkon rozhodně řadí Prowlera k pravému hot-rodovi!

Výkon motoru jde na zadní kola přes čtyřrychlostní automatickou převodovku vybavenou AutoStickem (obdoba Tiptronic u Audi). Klasická převodovka s řadicí pákou se jednoduše nevyrábí.

Interiér Prowleru je pozoruhodný stejnou barvou přístrojové desky, jako samotný automobil. Malý otáčkoměr je umístěn přímo ve volantu, stejně jako v šedesátých letech. Naleznete ale i spoustu moderních vymožeností, jako klima, elektrická okna, centrální zámek, CD + rádio se sedmi reproduktory. Standardní vybavení také zahrnuje 2 airbagy. Přesto pohodlná dlouhodobá jízda nepatří mezi přednosti Prowlera. Není ani příliš snadné, hlavně pro větší postavy, do Prowlera nastoupit. Když se to konečně podaří, jsou řidič a spolujezdec stísněni v úzké kabině. Ne příliš anatomická sedadla nepřidávají ke komfortu Prowlera.

Jelikož jsou sedadla umístěna značně nízko, cítíte se za vysokými dveřmi jako ve vaně. Prowler prakticky nemá žádné úložné prostory. Pouze s nataženou střechou můžete vzít s sebou jeden hubený kufřík. Pokud však potřebujete zavazadlový prostor, můžete si zakoupit stylový přívěsný vozík za 4,600 USD. Řízení je citlivé, ale jízdní vlastnosti nejsou tak dobré v porovnaní s jinými sportovními automobily. Veškeré nerovnosti na povrchu vozovky jsou značně cítit. Za zmínku stojí i obrovské zadní 295/40ZR Goodyeary na 20 palcových ráfcích.

Na uvedené nedostatky však okamžitě zapomenete při projížďce se staženou střechou.

Tento unikátní automobil není jen tak pro každého. Přesněji řečeno, je určen pro lidi, kteří mají spoustu "zbytečných" peněz a touhu po nejnovějších hračkách.



Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Pamatujete na Plymouth Prowler? Ikona z přelomu tisíciletí může být vaše, je jako nová Pamatujete na Plymouth Prowler? Ikona z přelomu tisíciletí může být vaše, je jako nová

Model Prowler je nevšední sám o sobě, dražený kousek však…

Šokující pravda o Plymouthu Prowler: Proč vlastně tohle retro vzniklo? Šokující pravda o Plymouthu Prowler: Proč vlastně tohle retro vzniklo?

Plymouth (a později Chrysler) Prowler, nebyl tím, čím se…

 



 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…