Plymouth Prowler je bláznivá hračka. Tento automobil patří do stejné kategorie, jako dálkově ovládaná letadla, či obrovské televize. Nikdo takovéto věci opravdu nepotřebuje, ale jsou středem zájmu mnoha z nás, především mužů.

Plymouth Prowler je drahá hračka

Plymouth Prowler je bláznivá hračka. Tento automobil patří do stejné kategorie, jako dálkově ovládaná letadla, či obrovské televize. Nikdo takovéto věci opravdu nepotřebuje, ale jsou středem zájmu mnoha z nás, především mužů.

V případě Prowleru, je tato hračka mířená na automobilové blázny, kteří vyrůstali v hot-rod éře v 50. letech, kdy největší frajeři jezdili v upravených Fordech ročníku 1932 nalakovaných křiklavými barvami a osmiválcem pod kapotou.

Prowler se zrodil asi před 8 lety, kdy Chrysler požadoval na svém designérském týmu v Kalifornii přijít s nejšílenějšími automobilovými výstřelky. V této době se připravovala výroba též šíleného Dodge Viperu, a tak mladí designéři věděli, že Chrysler to myslí vážně.

Tak Prowler byl rychle vyroben, stejně jako Viper, nejdříve jako prototyp na automobilové show s tím, že možná bude v budoucnosti k mání na automobilovém trhu. Jeho debut byl v lednu 1993 na detroitské auto show. Tento prototyp nabarvený na fialovo se okamžitě těšil velikému zájmu automobilových fanoušků; přesně 130 tisíc z nich zkontaktovalo Chrysler během dalšího roku.

Prowler se začal sériově vyrábět na stejné lince jako Vipery. Produkce byla značně nízká, v roce 1997 bylo vyrobeno jen 400 kusů, a to pouze ve fialové barvě. Nový, vylepšený model 1999 byl představen letos v lednu. Ten se vyrábí i ve žluté barvě.

Většina Prowlerů padla do rukou spekulantů, či byly věnovány dealery dobročinným aukcím, kde se pak prodaly za 2- až 3-násobek Chryslerem doporučené ceny (40,280 USD).

V srpnu 1998 už produkce přesáhla tisíc kusů a jenom v červenci 1998 bylo vyrobeno 200 kusů. Stejně jako v případě Vipera, Chrysler nemá zájem uspokojit nabídku po těchto automobilech. Ale čím více kusů se vyrobí, tím méně spekulantů bude zapojeno a tím pádem bude možné si tento automobil zakoupit témeř za doporučenou cenu.

Co je to za auto, za které zaplatíte 45,000 USD? Je to pozoruhodný automobil, který spojuje moderní technologii s tím co bylo populární v 50. letech a rozhodně se tak stane středem pozornosti.

Prowler je vyroben z velké části z hliníku, rám (frame), a také veškerá plechařina. Jeden z důvodů proč vyrábí Prowlera - který po léta nebude ziskový - Chrysler uvádí, že tímto získá velice důležité zkušenosti s použitelností hliníku při výrobě automobilu. Váha Prowlera je 1290 kg, což je o 25% méně než při použití klasických materiálů. Pod dlouhým nosem má 3,5 litrový šestiválec (též vyrobený z podstatné části z hliníku) s výkonem 253 koní při 6400 otáčkách, což umožňuje Prowlerovi akceleraci z 0 na 60 mph za rovných 6 sekund. Takovýto výkon rozhodně řadí Prowlera k pravému hot-rodovi!

Výkon motoru jde na zadní kola přes čtyřrychlostní automatickou převodovku vybavenou AutoStickem (obdoba Tiptronic u Audi). Klasická převodovka s řadicí pákou se jednoduše nevyrábí.

Interiér Prowleru je pozoruhodný stejnou barvou přístrojové desky, jako samotný automobil. Malý otáčkoměr je umístěn přímo ve volantu, stejně jako v šedesátých letech. Naleznete ale i spoustu moderních vymožeností, jako klima, elektrická okna, centrální zámek, CD + rádio se sedmi reproduktory. Standardní vybavení také zahrnuje 2 airbagy. Přesto pohodlná dlouhodobá jízda nepatří mezi přednosti Prowlera. Není ani příliš snadné, hlavně pro větší postavy, do Prowlera nastoupit. Když se to konečně podaří, jsou řidič a spolujezdec stísněni v úzké kabině. Ne příliš anatomická sedadla nepřidávají ke komfortu Prowlera.

Jelikož jsou sedadla umístěna značně nízko, cítíte se za vysokými dveřmi jako ve vaně. Prowler prakticky nemá žádné úložné prostory. Pouze s nataženou střechou můžete vzít s sebou jeden hubený kufřík. Pokud však potřebujete zavazadlový prostor, můžete si zakoupit stylový přívěsný vozík za 4,600 USD. Řízení je citlivé, ale jízdní vlastnosti nejsou tak dobré v porovnaní s jinými sportovními automobily. Veškeré nerovnosti na povrchu vozovky jsou značně cítit. Za zmínku stojí i obrovské zadní 295/40ZR Goodyeary na 20 palcových ráfcích.

Na uvedené nedostatky však okamžitě zapomenete při projížďce se staženou střechou.

Tento unikátní automobil není jen tak pro každého. Přesněji řečeno, je určen pro lidi, kteří mají spoustu "zbytečných" peněz a touhu po nejnovějších hračkách.



Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Iráčtí Kurdové hlasovali o nezávislosti, Turecko hrozí intervencí Iráčtí Kurdové hlasovali o nezávislosti, Turecko hrozí intervencí

V severním Iráku se dnes konalo referendum o nezávislosti…

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se, na tovární crashtest XC40 Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se, na tovární crashtest XC40

Volvo si na bezpečnosti svých vozů zakládá. Své…

Šéf Uberu nabízí Londýnu ústupky, chce odvrátit rozhodnutí o odebrání licence Šéf Uberu nabízí Londýnu ústupky, chce odvrátit rozhodnutí o odebrání licence

Šéf alternativní taxislužby Uber Dara Khosrowshahi se…

Penta přeskupí realitní byznys. Škatulata čekají projekty za desítky miliard Penta přeskupí realitní byznys. Škatulata čekají projekty za desítky miliard

Investiční skupina Penta mění nastavení svého realitního…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

 






 
Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Dnes 18:50

Často vyzdvihovaná výhoda SUV v podobě dobrého výhledu v praxi moc neplatí. Ve švýcarském testu výhledu z aut skončili zástupci SUV vůbec nejhůře.




Blesk.cz

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku (†80): Posádka lodi nám bránila

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku…

Dva polští turisté Jarosław Jasita (40) a Jarosław Ruda (39) si výletní plavbu po Vltavě představovali trochu…

 

iSport.cz

Karlovy Vary rozdrtily Kladno a jdou do čela ligy! Bez bodu je Kadaň

Karlovy Vary rozdrtily Kladno a jdou do čela ligy!…

Hokejisté Karlových Varů porazili ve šlágru 6. kola první ligy Kladno 6:2 a dostali se na první místo tabulky,…

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl, vypiloval i techniku

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl,…

Jeden, dva, tři… osm! Obdivuhodná série Viktorie nekončí, v Mladé Boleslavi jen napsala další kapitolu. S prstem…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…