30.7. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Plynová Škoda Octavia G-Tec dojela z Německa do Itálie za méně než 1.000 Kč

 

V redakčním testu jsme zjistili, že Octavia na CNG umí jezdit za opravdu nízké náklady. Nyní to dokázal i specialista na úspornou jízdu.

Škoda propaguje model Octavia G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn jeho levným provozem. Ten nyní dokázala i jízda Gerharda Plattnera, specialisty na úspornou jízdu. Ten s Octavií G-Tec ujel 1.172 kilometrů, přičemž náklady na cestu činily jen 35,71 euro, což je při současném kurzu zhruba 980 korun.

Plattnerem řízená tmavomodrá Octavia G-Tec dosáhla během jízdy z německého Berlína do Jesola, italského městečka nedaleko Benátek, průměrné spotřeby pouhých 2,93 kilogramů zemního plynu na 100 kilometrů. Sama automobilka přitom uvádí kombinovanou spotřebu CNG 4,7 kilogramu na 100 km.

Plattner jel ve voze sám, spolujezdce ale simulovaly nádoby na vodu o odpovídající hmotnosti. Celková hmotnost auta tak činila 1.700 kilogramů. Cesta vedla převážně po dálnicích. Předepsaná minimální rychlost byla 80 km/h.

Vedle tmavomodrého vozu se jízdy zúčastnil ještě stříbrný exemplář, v němž jeli Plattnerovi příbuzní. Automobil, v němž jela čtyřčlenná rodina, spotřeboval během jízdy průměrně 3,6 kg zemního plynu na 100 km. To není tak skvělá hodnota jako u rakouského specialisty na úspornou jízdu, stále se ale jedná o úctyhodné číslo.

Otestovali jsme: Škoda Octavia Combi G-Tec – Plyn ano, či ne?

Úsporná jízda z Německa do Itálie má jedno ale. Jízda trvala celkem tři dny (od 8. do 10. července), účastníci ji totiž absolvovali ve třech etapách dlouhých zhruba 400 kilometrů. Během přestávek pak bylo možné doplnit zásoby CNG. To znamená, že na dražší benzin, který Octavia G-Tec umí rovněž spalovat, vozy zřejmě vůbec nejely. Udávaný dojezd auta na CNG totiž činí 410 kilometrů, což Plattner jistě zvládl. V praxi budou náklady na jízdu vyšší, protože řidiči budou jistě využívat i 50litrovou nádrž na benzin.

Škoda Octavia G-Tec je na trhu od května, k dispozici jsou dvě karosářské verze – liftback a kombi. Pod kapotou auta pracuje přeplňovaný motor 1.4 TSI o výkonu 81 kW a točivém momentu 200 N.m. Agregát spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, standardem je paket Green tec, zahrnující start-stop systém a rekuperaci brzdné energie.


Škoda Octavia G-Tec
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 

Přidat názorDiskuse: Plynová Škoda Octavia G-Tec dojela z…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace

Octavia je nejenom nejúspěšnějším modelem automobilky…

Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách! Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách!

První závod na Hungaroringu byl sice zrušen, zatím vám…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…