Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plynová Škoda Octavia G-Tec dojela z Německa do Itálie za méně než 1.000 Kč

David Bureš
Diskuze (137)
V redakčním testu jsme zjistili, že Octavia na CNG umí jezdit za opravdu nízké náklady. Nyní to dokázal i specialista na úspornou jízdu.

Škoda propaguje model Octavia G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn jeho levným provozem. Ten nyní dokázala i jízda Gerharda Plattnera, specialisty na úspornou jízdu. Ten s Octavií G-Tec ujel 1.172 kilometrů, přičemž náklady na cestu činily jen 35,71 euro, což je při současném kurzu zhruba 980 korun.

Plattnerem řízená tmavomodrá Octavia G-Tec dosáhla během jízdy z německého Berlína do Jesola, italského městečka nedaleko Benátek, průměrné spotřeby pouhých 2,93 kilogramů zemního plynu na 100 kilometrů. Sama automobilka přitom uvádí kombinovanou spotřebu CNG 4,7 kilogramu na 100 km.

Plattner jel ve voze sám, spolujezdce ale simulovaly nádoby na vodu o odpovídající hmotnosti. Celková hmotnost auta tak činila 1.700 kilogramů. Cesta vedla převážně po dálnicích. Předepsaná minimální rychlost byla 80 km/h.

Vedle tmavomodrého vozu se jízdy zúčastnil ještě stříbrný exemplář, v němž jeli Plattnerovi příbuzní. Automobil, v němž jela čtyřčlenná rodina, spotřeboval během jízdy průměrně 3,6 kg zemního plynu na 100 km. To není tak skvělá hodnota jako u rakouského specialisty na úspornou jízdu, stále se ale jedná o úctyhodné číslo.

Úsporná jízda z Německa do Itálie má jedno ale. Jízda trvala celkem tři dny (od 8. do 10. července), účastníci ji totiž absolvovali ve třech etapách dlouhých zhruba 400 kilometrů. Během přestávek pak bylo možné doplnit zásoby CNG. To znamená, že na dražší benzin, který Octavia G-Tec umí rovněž spalovat, vozy zřejmě vůbec nejely. Udávaný dojezd auta na CNG totiž činí 410 kilometrů, což Plattner jistě zvládl. V praxi budou náklady na jízdu vyšší, protože řidiči budou jistě využívat i 50litrovou nádrž na benzin.

Škoda Octavia G-Tec je na trhu od května, k dispozici jsou dvě karosářské verze – liftback a kombi. Pod kapotou auta pracuje přeplňovaný motor 1.4 TSI o výkonu 81 kW a točivém momentu 200 N.m. Agregát spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, standardem je paket Green tec, zahrnující start-stop systém a rekuperaci brzdné energie.


David Bureš
Diskuze (137)
13. 8. 2014 17:03
Re: Vypovídající hodnota?
Nespali, VW UP! jazdim cca za 5L benzinu a 3.2 kg CNG ( bezna premavka, obec, mimo obce dialnica, kopce). Na dlhsej trase viem len spotrebu CNG, benzin neviem.
13. 8. 2014 17:00
Re: Vypovídající hodnota?
To teda je aj napriek tomu ze sa to auticko chova na ceste cca ako VW Polo z 1995
13. 8. 2014 16:57
Re: Vypovídající hodnota?
Z vlastnej skusenosti, ale s lahsim autom - VW Eco UP!, 1120 km so spotrebou 2.95kg pri priemernej rychlosti 92 km/h ( St. Gallen, CH -> Kosice, SK ). Predpokladam ze tankovali po ceste tiez niekde v Tyrolsku, kde cena 1kg sa pohybuje na urovni 0.9€ ( menej ako v Nemecku )
31. 7. 2014 23:18
Re: Existují
Si asi fanusik dieslu:

2. Bavime sa o najpredavanejsich motorizaciach v danych autach? napr. megane ma diesel 1.5 s 95 a 110 konmi, co nie je ziadne terno, Octavia, golf atd 1.6 TDI - bol som sa previest s tym motorom v A3 a fakt nic moc, az na tu spotrebu...
...3. dole nic, potom cca. 1500 otacok zatah a potom hore opat nic - huci, zerie, len ziadne vyrazne zrychlenie, pohodlie si predtavujem inak...

4. Neviem preco mas dojem, ze vsetky 1.6-tky benziny su pomale v porovnani s +-110k dieslom. Priklad Honda: 1.8 140k benzin stoji tolko, ze v porovnani s 1.6 dieslom usetris majland pri kupe auta, usestris na servise a po roku tam hodis LPG a usetris aj na palive. Investicia do diesla sa ti nevrati nikdy a nemusis sa triast, co DPF, vstreky, turbo atd...
31. 7. 2014 13:16
Re: 1,2tsi Pro ozzmana
nutno podotknout, že pro TSI je long life po 30 teda smrťák.....obzvlášť pokud jezdíš po městě. Jám mám původně v servisce taky 30 tis interval, ale už od nova jezdím po 15 a ve škodovce mi to bez problémů předělali. Podle mě 30 tis na motor, který pracuje v malém objemu s takovým výkonem je strašná brutalita