Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podíl prodávaných dieselů se v červenci dál propadl...

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
Podíl prodávaných osobních aut s naftovým motorem se letos v červenci propadl na méně než 27 procent. Loni ve stejném období to bylo o 11 procentních bodů více. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Na poklesu podílu dieselů se podle odborníků projevují dozvuky aféry dieselgate i stále přísnější emisní normy, které zvyšují náklady na výrobu, a tedy i prodejní cenu naftových aut. Celkový prodej nových aut v Česku v červenci vzrostl o desetinu na rekordních 21.638 vozů.

Naftové vozy musí mít například filtr pevných částic nebo stále častěji i systém AdBlue na vstřikování močoviny do výfukového systému, které vede ke snižování emisí ve výfukových plynech.

U některých značek tvoří diesely stále většinu prodávaných aut. Jde o prémiové výrobce, jako je Audi, BMW nebo Mercedes. Naopak například u Toyoty je podíl aut na naftu jen sedm procent, u Mazdy šest a u značky Kia 15 procent. U Škody Auto je to letos 37 procent, v červenci pak už jen 31 procent. Firma přestává prodávat dieselové verze svých menších modelů Fabia a Rapid, protože se to ekonomicky nevyplatí. Místo toho chystá k benzinovým agregátům alternativu na CNG.

U některých výrobců zamíchala s prodejními a výrobními statistikami i nová pravidla homologace WLTP, která začnou platit od září. To vedlo k výrazné redukci nabízených variant například u Škody nebo Volkswagenu. Naproti tomu japonská Toyota uvádí, že novými homologacemi prošly všechny její vozy již v polovině letošního roku a žádný výpadek v nabídce se jí netýká.

"Některé značky potřebují řešit omezenou prodejnost některých modelů po 1. září, kdy vstupuje v platnost povinná WLTP homologace. Proto jsme byli v létě svědky prodejní podpory a slev u některých modelů, které podpořily prodejní čísla. Zdá se navíc, že některé značky pak řešily situaci částečně i registrací na právnické osoby, které dále budou prodávat auta jako zánovní či ojetá. Naštěstí nešlo o nějak masové jevy a jsou značky - typicky ty s méně variantami výbavy - pak měly homologace vyřešeny již na jaře a neřešily žádnou mimořádnou situaci," uvedl partner EY Petra Knap.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
21. 8. 2018 23:53
Re: V minulé době lidem vyplachovali mozek
Proč by si uvažující člověk nemohl koupit velké auto v benzínu. O výplach vůbec nejde.
21. 8. 2018 23:50
Re: V minulé době lidem vyplachovali mozek
Z pohľadu základnej logiky áno. Ale auto sa nekupuje len logikou. Ja preferujem benzín, vyššia spotreba ma pri mojom nájazde nezruinuje a nepotrebujem ani ťahať 1000km na jednu nádrž. Okrem toho u mňa aj pri väčšom aute prevládajú krátke trasy a tretie auto do rodiny, ktoré by jazdilo len na dovolenky sa mi zdá zbytočný luxus.
21. 8. 2018 20:40
pokles...
Já už bych nafťáka nechtěl,tak se ani nedivím, že prodej dieselů klesá. V loni jsem v bazaru pořídil auto na benzím a jsem naprosto spokojený a auž bych neměnil.
Avatar - Zetti
21. 8. 2018 15:59
Re: V minulé době lidem vyplachovali mozek
Nejsem niceho zastancem nebo obhajcem, jezdim v cem se mi aktualne libi. Ty ne?
Avatar - KANKUNEN
21. 8. 2018 13:42
Re: V minulé době lidem vyplachovali mozek
Ty kupuješ auto s ohledem na budoucí prodej dle své vymyšlené budoucnosti?