Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polestar vyvíjí ostré Volvo XC90

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Nabídka dvorního tunera Volva, švédského Polestaru, se v blízké budoucnosti neomezí jen na klasická osobní auta. Výkonovou posilu a drsnější kabátek chystá i pro velké SUV XC90.

Výkonná velká SUV s aerodynamickými kity jsou prostě módu a Volvo rozhodně v tomto ohledu nehodlá zůstat stranou. U Polestaru, tuningové a závodní divize, jsou na vývoj takového auta vybaveni velmi dobře. Michael Fleiss, viceprezident Volva zodpovědný za pohonná ústrojí, řekl britskému magazínu Auto Express: „Naši kolegové opravdu tyto vozy vyvíjejí. Ale modely Polestar se budou nacházet někde mezi T6 a plug-in hybridem T8,“ dodal ještě. Nemají tedy být úplně nejsilnější z celé řady druhé generace.

To znamená, že se nedočkáme jedné, ale více verzí. Minimálně benzinové T6 a vznětové D5. Čtyřválec T6 1,97 l s turbodmychadlem i kompresorem nabízí 235 kW a 400 N.m, D5 se stejnou konfigurací i objemem, ale na jiné palivo a bez mechanického dopingu pak 165 kW a 470 N.m. Plug-in hybrid T8 s kombinací dvoulitrové zážehové jednotky a dvojice elektromotorů se chlubí špičkovými 295 kW a 640 newtonmetry. Polestar první dvě pochopitelně naladí na větší výkon. A také čtyřválci dodá ještě lepší zvuk a odezvu na plyn. Přitom šéf výzkumu a vývoje Peter Mertens je se stávajícím spokojený, ale jeho posila patří jaksi k dobrému vychování. Byť bude umělá, jak velí moderní doba.

Samozřejmě nezůstane jen u vizuálních úprav, které si jistě vezmou to nejlepší z aerodynamického balíčku R-Design a mezi barvami určitě nesmí chybět ani tradiční lak: modrá Rebel. Podvozek se přiblíží zemi a ztvrdne, Polestary jsou vhodné na silnice, na terén mohou majitelé zapomenout. Zřejmě se dočká nastavitelných tlumičů od domácího Öhlinsu z menších nabroušených kombi V60, náklony a kroucení karoserie je třeba dále redukovat. Třmeny větších kotoučových brzd dodá italské Brembo. Ani XC90 Polestar se nevzdá všech bezpečnostních vychytávek, kterými je Volvo proslulé.

Novou generaci už lze objednávat i v České republice, ale první vozy budou k dispozici klientům až v létě. T8 se objeví ještě letos, avšak později. No a s debutem Polestaru tak počítáme někdy během příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2015 21:58
Re: XC90 nemám rád za to plivnutí do tváře
Píšou tam +11kW což je v dnešní době fakt slabota. Souhlasim že auto velikosti a váhy XC90 by mělo mít naftu nějakejch 190-200 kW nebo alespoň 180kW jako bylo v minulejch generacích prémiovek a dokonce i v tom levnym Citroenu. Nafta ale stejně frčí jen v Evropě, kombinací slušný spotřeby a vůbec ne špatnýho výkonu možná bude ten plug-in-hybrid T8
16. 2. 2015 19:28
Re: XC90 nemám rád za to plivnutí do tváře
Je tam psáno 490Nm. Jako ano jede to a dokonce líp než ostatní auta, ale je to jen můj pocit, že to zas tak rychlý není. Chci tím říct, že nová xc90 je větší a jistě těžší, takže ten poměr výkon hmotnost zas tak super nebude. Pro někoho asi jo, ale subjektivně by to chtělo více. Teď sem taky pohledal a základ d5 má 159kW takže polestár +10kW je fakt divně málo.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2015 19:19
Re: XC90 nemám rád za to plivnutí do tváře
A kolik tam je napsáno Nm?
Pokud do toho nepřestupuješ z Ferrari nebo něčeho takovýho tak 190 kW už musí s autem velikosti XC60 docela slušně hejbat. I těžká C5 s šestiválcem 177 kW je když už jede docela slušně dynamická a pružnost je dokonce hodně slušná.
Mezitim sem si to našel, je fakt že oficiálně má verze Polestar "jen" 169kW a 470Nm v relativně úzkym spektru otáček :-|
16. 2. 2015 18:44
Re: XC90 nemám rád za to plivnutí do tváře
V základu je cca 160kw a mám v ruce certifikát od polestáru se zvýšením na 190kw.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2015 17:20
Re: XC90 nemám rád za to plivnutí do tváře
No to je fakt vo dost míň a nechce se mi hledat kolik XC60 váží ale i tak by 169 kW a asi slušná porce Nm by mělo stačit na použitelnou dynamiku