Polestar vyvíjí ostré Volvo XC90
Výkonná velká SUV s aerodynamickými kity jsou prostě módu a Volvo rozhodně v tomto ohledu nehodlá zůstat stranou. U Polestaru, tuningové a závodní divize, jsou na vývoj takového auta vybaveni velmi dobře. Michael Fleiss, viceprezident Volva zodpovědný za pohonná ústrojí, řekl britskému magazínu Auto Express: „Naši kolegové opravdu tyto vozy vyvíjejí. Ale modely Polestar se budou nacházet někde mezi T6 a plug-in hybridem T8,“ dodal ještě. Nemají tedy být úplně nejsilnější z celé řady druhé generace.
To znamená, že se nedočkáme jedné, ale více verzí. Minimálně benzinové T6 a vznětové D5. Čtyřválec T6 1,97 l s turbodmychadlem i kompresorem nabízí 235 kW a 400 N.m, D5 se stejnou konfigurací i objemem, ale na jiné palivo a bez mechanického dopingu pak 165 kW a 470 N.m. Plug-in hybrid T8 s kombinací dvoulitrové zážehové jednotky a dvojice elektromotorů se chlubí špičkovými 295 kW a 640 newtonmetry. Polestar první dvě pochopitelně naladí na větší výkon. A také čtyřválci dodá ještě lepší zvuk a odezvu na plyn. Přitom šéf výzkumu a vývoje Peter Mertens je se stávajícím spokojený, ale jeho posila patří jaksi k dobrému vychování. Byť bude umělá, jak velí moderní doba.
Samozřejmě nezůstane jen u vizuálních úprav, které si jistě vezmou to nejlepší z aerodynamického balíčku R-Design a mezi barvami určitě nesmí chybět ani tradiční lak: modrá Rebel. Podvozek se přiblíží zemi a ztvrdne, Polestary jsou vhodné na silnice, na terén mohou majitelé zapomenout. Zřejmě se dočká nastavitelných tlumičů od domácího Öhlinsu z menších nabroušených kombi V60, náklony a kroucení karoserie je třeba dále redukovat. Třmeny větších kotoučových brzd dodá italské Brembo. Ani XC90 Polestar se nevzdá všech bezpečnostních vychytávek, kterými je Volvo proslulé.
Novou generaci už lze objednávat i v České republice, ale první vozy budou k dispozici klientům až v létě. T8 se objeví ještě letos, avšak později. No a s debutem Polestaru tak počítáme někdy během příštího roku.