Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pontiac G8 GXP: od protinožců do USA

Diskuze (0)
Pontiac G8 GXP přichystaný k představení na autosalonu v New Yorku rozšíří od podzimu nabídku ostrých Pontiaců. S motorem V8 6,2 LS3 by měl nabídnout vysoký výkon za dostupnou cenu.

Největší model G8 doplní Pontiac o verzi GXP, která už tvoří řadu výkonných modelů Solstice GXP, G6 GXP a Torrent GXP. Automobil má svůj původ v australském Holdenu Commodore, v Austrálii, konkrétně v Adelaide, se také bude vyrábět.

Moderní osmiválcový motor small block LS3 o objemu 6,2 litru má podle normy SAE nejvyšší výkon 300 kW při 6000 ot./min a točivý moment 546 Nm při 4400 ot./min (s manuální převodovkou o 4 Nm snížený). Motor se vyznačuje sacím potrubím, vstřikovači a hlavou (typ L92) s vysokým průtokem, zvětšeným vrtáním a přepracovanými vačkami a časováním ventilů. Některá konstrukční řešení jsou převzata ze sedmilitrového LS7, který pohání Corvette Z06.

Manuální převodovka je nová šestistupňová Tremec TR6060 se zesíleným uložením převodů. Automaty zastupuje také šestistupňový elektronicky řízený Hydra-Matic 6L80. Obě převodovky se budou standardně dodávat se diferenciálem se zvýšenou svorností.

Jízdní stabilitu podporují kromě zavěšení kol, které bylo mimo jiné testováno i na Nürburgringu, velkorysé rozměry podvozku. Rozvor je 2915 mm a rozchod kol 1592 mm vpředu a 1608 mm vzadu. Řízení má proti běžnému G8 strmější převod a tužší charakteristiku.

G8 GXP stojí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 245/40 R19. Za nimi se ukrývají vpředu kotouče s vnitřním chlazením o průměru 355 mm a vzadu plné s průměrem 324 mm. Přední brzdy mají čtyřpístkové třmeny.

Už tak výrazně sportovní design G8 je podpořen optickým paketem, jehož součástí je i zadní difuzor. Standardní výbava zahrnuje mimo jiné sportovní sedadla s dvoubarevným čalouněním, hliníkové pedály, 230W audiosystém Blaupunkt, stabilizační systém a šest airbagů.

Diskuze (0)