Porsche 911 GT2 - výzva pro Ferrari Maranello

Porsche 911 GT2 - výzva pro Ferrari Maranello

 
 

O automobilech značky Porsche se ví, že patří k těm nejrychlejším sportovním vozům, jedním dechem se ale dodává, že italský konkurent Ferrari bývá většinou ještě rychlejší a výkonnější. S tímto faktem se německá značka rozhodla rázně skoncovat a na autosalonu v Detroitu představila automobil Porsche 911 GT2.

Tento výkonný automobil vznikl ve vývojovém centru Porsche ve Weisachu, které zde působí již 30 let. Konstruktéři typ GT2 sestavili na základě zkušeností z motoristického sportu, který značku tolik proslavil a automobil to dává najevo již svým vzhledem. Základní tvary "gé-té-dvojky" jsou samozřejmě dány řadou 911, která se po celou dobu existence opticky měnila jen minimálně. Od současné řady 911 Carrera se na první pohled liší především ztvárněním předního nárazníku. Ten u GT2 vystupuje bojovně vpřed a dominují mu tři obrovité otvory pro přívod vzduchu. Zatímco ten prostřední vede k chladiči, oba postranní mají na starosti ochlazování předních brzd s ventilovanými keramickými kotouči. Vzhledem k rozměrům zmíněných kotoučů pravděpodobně bude co chladit.

Při pohledu z profilu vynikne dopředu vyčnívající nárazník ještě více a že nejde o jen tak "obyčejnou" carreru napoví decentní nástavce prahů a o něco větší nasávací otvor za dveřmi. Ten vede vzduch k motoru. Za zadními koly je k vidění deflektor. Přítlačné křídlo gigantických rozměrů nelze přehlédnout ani z boku, natož zezadu. Zajišťuje dostatečný přítlak o estetice však nemůže být řeč. Aerodynamika se však v tomto případě neptá a i s tímto křídlem má "gé-té-dvojka" součinitel odporu vzduchu (cx) 0,34. Tímto prvkem veškerá vnější odlišnost od sériových 911 končí.

V interiéru je také prakticky všech při starém. Najdeme zde tříramenný sportovní volant, šestistupňovou převodovku, řadu kruhových analogových přístrojů a spínací skříňku vlevo od volantu. Nová jsou však integrální sedadla, která vystřídala "ty obyčejné".

To, oč u Porsche 911 GT2 kráčí především se nachází za zadní nápravou. Plochý šestiválec o objemu 3,6 l je dalším vývojovým stádiem motoru, který poháněl speciál Porsche v roce 1998 při závodech 24 hodin v Le Mans. Díky přeplňování dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 340 kW při 5.700 ot/min a točivým momentem 620 Nm v rozmezí 3.500 - 4.500 ot/min a pohání zadní kola. Motor má proměnné časování ventilů Porsche VarioCam Plus, což je další vývojový stupeň původního variocamu. Pro srovnání: Ferrari 550 Maranello má nepřeplňovaný motor 5,5 l s výkonem 357 kW při 7000 ot/min a točivý moment vrcholí při 5000 ot/min hodnotou 569 Nm.

Porsche GT2 dokáže uhánět až 315 km/h (Maranello 320 km/h), a zrychlí na stovku za 4,1 s (Maranello 4,4 s). Žádá si za to ve městě 18,9 l/100 km, mimo město lze s GT2 jet za 9,3 l/100 km a v kombinovaném provozu spálí 12,9 l na 100 km.

Výhodou pro budoucí závodůchtivé majitele je fakt, že Porsche 911 GT2 je vůz připravený vyjet na závodní dráhu. Stačí jej doplnit výztuhami v interiéru a je možné vyjet. Podvozek je tomu zcela uzpůsoben. Byl dodatečně vyztužen, osazen speciálními pružinami, tlumiči pérování a také snížen. Ve srovnání se sériovým typem 911 Turbo ještě o dalších 20 mm (! ) Závěrka diferenciálu umožňuje rozdělení točivého momentu na zadní kola v poměru 60: 40 v závislosti na trakčních schopnostech kol zadní nápravy. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson a zadní mají víceprvkový závěs. Porsche 911 GT2 má osmnáctipalcová litá kola, obutá vzadu do pneumatik 315/30 a vpředu do 235/40. Lahůdkou jsou také keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes), které podle tvrzení techniků Porsche vydrží bez výměny po celou dobu životnosti automobilu. Do nádrže se vejde 110 litrů benzinu.

Technické údaje
Motoršestiválec typu boxer
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)340/5700
Max. točivý moment (Nm/ot)620/3500-4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)315
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,1
Zrychlení 0-160 km/h (s)8,5
Zrychlení 80-120 km/h na 5 př. st.4,7
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)18,9
Mimo město (l/100 km)9,3
Kombinovaná (l/100 km)12,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4450
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1275
Rozvor (mm)2355
Objem zav. prostoru (l)150
Pohotovostní hmotnost (kg)1515
Nosnost (kg)215
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR 18
Rozměr pneu vzadu315/30 ZR 18
Nejdéle bez pravidelného příjmu vyžijí učitelé a stavaři, ukazuje průzkum Nejdéle bez pravidelného příjmu vyžijí učitelé a stavaři, ukazuje průzkum

Bez pravidelného příjmu ze zaměstnanců vystačí nejdéle…

Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu Rekonstrukce pražských silnic potrvají až do podzimu

Až do podzimu bude dopravu v Praze komplikovat řada…

Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí Britský turismus těží ze slabé libry, zemi loni navštívil rekordní počet lidí

Británii loni navštívilo rekordních 39,2 milionu turistů…

Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj Referendu se otevírají dveře. Senátoři ČSSD k němu mění postoj

Osud zákona o všelidovém hlasování, který stojí na návrhu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků

Corsa se stejně jako Insignia vrací k označení GSi. A…

 





 
Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Dnes 09:31

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku představila v omlazeném provedení. Po prvních živých dojmech ze Ženevy jsme se nyní i svezli.




Blesk.cz

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle: Tajná cesta do USA bez Harryho! Pak hned dítě

Meghan Markle (36) údajně ještě letos vycestuje do Ameriky. Navštíví ji před oficiální návštěvou s princem…

Ivana Trump bez make-upu v St. Tropez: Jiná teplákovka, ale lodičky, rolexky a kabelka od Diora zůstávají!

Ivana Trump bez make-upu v St. Tropez: Jiná…

Zatímco jiné ženy pojímají St. Tropez jako fashion week a předvádí se v trendy outfitech za desítky tisíc,…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za obhajobou obratem

SESTŘIH: Dukla - Plzeň 1:3. Viktoriáni vykročili za…

Fotbalisté Plzně na úvod nové prvoligové sezony zdolali po obratu Duklu 3:1. Úřadující mistři na Julisce…

 

Reflex.cz

Protikomunstické živly řádily, aneb jak Michal Ambrož a Hudba Praha skoro zbořili stan Reflexu na Colours of Ostrava

Protikomunstické živly řádily, aneb jak Michal…

Škoda, že celá naše společnost není stejná, jako publikum ve stanu Colours of Ostrava. Včerejší večer, který…

Nové seznamy Židů v Rakousku? Nápad ministra z SPÖ budí u sousedů emoce

Nové seznamy Židů v Rakousku? Nápad ministra z SPÖ…

Gottfried Waldhäusl, člen Zemského sněmu Dolního Rakouska z rakouské Strany svobodných (FPÖ) a ministr, brání…