Porsche 911 GT2 - výzva pro Ferrari Maranello

Porsche 911 GT2 - výzva pro Ferrari Maranello

 
 

O automobilech značky Porsche se ví, že patří k těm nejrychlejším sportovním vozům, jedním dechem se ale dodává, že italský konkurent Ferrari bývá většinou ještě rychlejší a výkonnější. S tímto faktem se německá značka rozhodla rázně skoncovat a na autosalonu v Detroitu představila automobil Porsche 911 GT2.

Tento výkonný automobil vznikl ve vývojovém centru Porsche ve Weisachu, které zde působí již 30 let. Konstruktéři typ GT2 sestavili na základě zkušeností z motoristického sportu, který značku tolik proslavil a automobil to dává najevo již svým vzhledem. Základní tvary "gé-té-dvojky" jsou samozřejmě dány řadou 911, která se po celou dobu existence opticky měnila jen minimálně. Od současné řady 911 Carrera se na první pohled liší především ztvárněním předního nárazníku. Ten u GT2 vystupuje bojovně vpřed a dominují mu tři obrovité otvory pro přívod vzduchu. Zatímco ten prostřední vede k chladiči, oba postranní mají na starosti ochlazování předních brzd s ventilovanými keramickými kotouči. Vzhledem k rozměrům zmíněných kotoučů pravděpodobně bude co chladit.

Při pohledu z profilu vynikne dopředu vyčnívající nárazník ještě více a že nejde o jen tak "obyčejnou" carreru napoví decentní nástavce prahů a o něco větší nasávací otvor za dveřmi. Ten vede vzduch k motoru. Za zadními koly je k vidění deflektor. Přítlačné křídlo gigantických rozměrů nelze přehlédnout ani z boku, natož zezadu. Zajišťuje dostatečný přítlak o estetice však nemůže být řeč. Aerodynamika se však v tomto případě neptá a i s tímto křídlem má "gé-té-dvojka" součinitel odporu vzduchu (cx) 0,34. Tímto prvkem veškerá vnější odlišnost od sériových 911 končí.

V interiéru je také prakticky všech při starém. Najdeme zde tříramenný sportovní volant, šestistupňovou převodovku, řadu kruhových analogových přístrojů a spínací skříňku vlevo od volantu. Nová jsou však integrální sedadla, která vystřídala "ty obyčejné".

To, oč u Porsche 911 GT2 kráčí především se nachází za zadní nápravou. Plochý šestiválec o objemu 3,6 l je dalším vývojovým stádiem motoru, který poháněl speciál Porsche v roce 1998 při závodech 24 hodin v Le Mans. Díky přeplňování dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 340 kW při 5.700 ot/min a točivým momentem 620 Nm v rozmezí 3.500 - 4.500 ot/min a pohání zadní kola. Motor má proměnné časování ventilů Porsche VarioCam Plus, což je další vývojový stupeň původního variocamu. Pro srovnání: Ferrari 550 Maranello má nepřeplňovaný motor 5,5 l s výkonem 357 kW při 7000 ot/min a točivý moment vrcholí při 5000 ot/min hodnotou 569 Nm.

Porsche GT2 dokáže uhánět až 315 km/h (Maranello 320 km/h), a zrychlí na stovku za 4,1 s (Maranello 4,4 s). Žádá si za to ve městě 18,9 l/100 km, mimo město lze s GT2 jet za 9,3 l/100 km a v kombinovaném provozu spálí 12,9 l na 100 km.

Výhodou pro budoucí závodůchtivé majitele je fakt, že Porsche 911 GT2 je vůz připravený vyjet na závodní dráhu. Stačí jej doplnit výztuhami v interiéru a je možné vyjet. Podvozek je tomu zcela uzpůsoben. Byl dodatečně vyztužen, osazen speciálními pružinami, tlumiči pérování a také snížen. Ve srovnání se sériovým typem 911 Turbo ještě o dalších 20 mm (! ) Závěrka diferenciálu umožňuje rozdělení točivého momentu na zadní kola v poměru 60: 40 v závislosti na trakčních schopnostech kol zadní nápravy. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson a zadní mají víceprvkový závěs. Porsche 911 GT2 má osmnáctipalcová litá kola, obutá vzadu do pneumatik 315/30 a vpředu do 235/40. Lahůdkou jsou také keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes), které podle tvrzení techniků Porsche vydrží bez výměny po celou dobu životnosti automobilu. Do nádrže se vejde 110 litrů benzinu.

Technické údaje
Motoršestiválec typu boxer
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)340/5700
Max. točivý moment (Nm/ot)620/3500-4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)315
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,1
Zrychlení 0-160 km/h (s)8,5
Zrychlení 80-120 km/h na 5 př. st.4,7
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)18,9
Mimo město (l/100 km)9,3
Kombinovaná (l/100 km)12,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4450
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1275
Rozvor (mm)2355
Objem zav. prostoru (l)150
Pohotovostní hmotnost (kg)1515
Nosnost (kg)215
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR 18
Rozměr pneu vzadu315/30 ZR 18
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Nemohli jste dneska vstát? Jak se vyrovnat se změnou času

Nemohli jste dneska vstát? Jak se vyrovnat se změnou času

Změna času sice přichází pravidelně, každý rok ale přecejen způsobuje zásah do našeho biorytmu. Pro citlivější…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…