Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 oficiálně: Nekonečný příběh pokračuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Nejnovější generace Porsche 911 se v Ženevě představuje v ostrém provedení GT3 pro běžný provoz, jímž automobilka navazuje na již dříve odhalenou závodní verzi GT3 Cup.

Porsche pokračuje v generační obměně modelové řady 911 a po verzích Carrera, Carrera S s pohonem zadních i všech čtyř kol ve dvou karosářských verzích a závodním GT3 Cup odhaluje podobu civilního GT3.

Při této příležitosti automobilka nezapomíná připomenout 50. výročí modelové řady a zároveň uvádí, že GT3 se představuje již ve své páté generaci a od roku 1999 má tato verze na svém kontě 14.145 vyrobených vozů.

Nejnovější Porsche 911 GT3 jde ve stopách svých přímých předků a stejně jako oni má být ideálním nástrojem pro každodenní pohyb v běžném provozu a zároveň i pro víkendové dovádění na závodním okruhu.

Od svých mírnějších sourozenců se liší na první pohled díky agresivněji tvarovaným předním i zadním nárazníkům, jejichž členění přímo navazuje na předchozí generaci. Na zádi nechybí rozměrné přítlačné křídlo a zadní blatníky se ve srovnání s aktuální Carrerou S rozšířily o 44 mm. Kontakt s asfaltem zajišťují 20palcová kovaná kola s centrální maticí obutá do pneumatik o rozměrech 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20.

Dvoumístné kupé s rozvorem náprav 2457 má karoserii dlouhou 4545 mm, širokou 1852 mm a vysokou 1269 mm. Za zadní nápravou je uložen atmosférický plochý šestiválec o objemu 3799 cm3, který disponuje výkonem 350 kW (475 k) při 8250 min-1 a točivým momentem 440 Nm při 6250 min-1.

Standardem pro nové 911 GT3 je sedmistupňová dvouspojková převodovka, jejímž prostřednictvím jsou samozřejmě poháněna zadní kola. Kupé s pohotovostní hmotností 1430 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 s, z 0 na 200 km/h za méně než 12 s, dosáhne maximální rychlosti 315 km/h a v kombinovaném cyklu si řekne o 12,4 litru na 100 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - Deathstar
19. 3. 2013 18:24
GT3 RS
Takže čerstvá novinka i GT3 RS,která bude v příštím roce,bude mít PDK.To jsem teda opravdu zvědavej,Porsche si musí hodně věřit že nasadí dvouspojku i do Rs-ka.Jinak výkon něco lehce přes 500koní,váha samozřejmě dolů a ještě rychlejší software u řazení.Nakonec bude jediná možnost jak dostat 911 s manuálem základní Carrera zadohrab se 7kvaltem.:)Určitě bude RS maso stejně jako základní GT3ka,žádnej průšvih ani s PDK,ale nad manuálama se opravdu smráká.:(
5. 3. 2013 16:00
Re: PDK
Když to nevyjde, aspoň bude matroš na nejdražší zvěřinovej guláš ve střední Evropě. >:-[]
Ale s tím už zkušenosti nemám, rady hledejte u kapitána M. :-!
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 13:39
Re: PDK
Já bych to tak zle neviděl. PDK je prý jeden z nejlepších automatů na světě. DSG by bylo horší... Jen si to představte. >:D
Avatar - šmoula nešika
5. 3. 2013 13:37
Re: PDK? Nikdy! ...nebo?
:yes:
Avatar - white label
5. 3. 2013 12:28
Re: PDK
Ale jen pokud nemáš klasickou ručku, s ní je to naopak brnkačka i s jelenem před kapotou. Zatáhneš brutálně za ručku a bokem podrazíš jelenovi nohy tak šikovně, že přeletí čistě přes pr.del vozu. Ideálně to chce někde párkrát natrénovat >:-[]