Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 Cup: Nová zbraň pro Supercup

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Devětsetjedenáctka jede dál i na závodních tratích. 997 už je v Porsche Supercupu historií, přichází nová 991.

V Zuffenhausenu tentokrát zvolili opačný postup a z ostrých variant GT3 nám nejdříve servírují tu cupovou, tedy určenou pro značkový pohár sponzorovaný olejáři od Mobil 1. Auto se oproti sérii dost změnilo, technický základ ovšem zůstal.

Kapalinou chlazený šestiválcový boxer o objemu 3,8 l v zádi dává 460 koní, tedy přes 338 kW, nárůst oproti stejné verzi v generaci 997 je tak desetikoňový. Točivý moment přenáší dozadu šestistupňová sekvenční převodovka, řadí se pádly pod volantem. Technici si pohráli s nastavením podvozku, zejména přední nápravy. Ovladatelnost by měla být lepší a díky koncepci vrozená nedotáčivost je potlačena na minimu, testovací pilot Timo Bernhard si na toto téma nestěžoval, ba právě naopak. Ocelové kotoučové brzdy mají průměr 380 mm, vpředu se do nich zakusují šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny. Karbon se tady nekoná, není povolený.

Pohárová gététrojka dostala upravený přední nárazník (už z uhlíkových vláken) se splitterem a dalšími aerodynamickými ploutvičkami na bocích, rozšířené přední blatníky, kryt motorů má odtokovou hranu a zádi dominuje mohutné křídlo. Centrálně umístěná koncovka výfuku je dvojitá. 911 GT3 Cup jezdí na desetipaprskových litých kolech s centrální maticí, hladké obutí od Michelinu je vpředu široké 270, vzadu pak 310 mm.

V interiéru najdeme kromě předepsané bezpečnostní klece taky třeba jedinou závodní skořepinovou sedačku, před pilotem velký displej a vedle něj na středovém panelu několik nezbytných ovladačů. Malý volant s dalšími čudlíky (speed limiter, varování, zapínání digitální obrazovky...) je dole zploštělý. Více není třeba, tady jsme přece v závoďáku! Pilota lze při těžké nehodě dostat ven dokonce horem a nemusí se rozřezávat celé auto, stačí otevřít záchranný poklop. Ano, to, co je vidět na střeše, není jen tak obyčejný šíbr :-)

Silniční GT3 homologované pro běžný provoz se možná ještě teď prohánějí po Nordschleife, takže jejich příchod lze očekávat co nevidět. Pořád je tohle auto ale spíše určeno na okruhy. Mimochodem, prakticky sériová Carrera S zde pokořila hranici 7:38 minuty, takže GT3 Cup bude určitě rychlejší. A o hodně...

V Německu přijde pohárové provedení na 181 200 eur (necelých 4,57 milionu korun), ovšem bez daně. S českou DPH se tedy dostanete někam k částce 5,48 milionu. Mimochodem, ač je na snímcích devětsetjedenáctka vyvedená ve stříbrnočerné kombinaci, pro zákazníky je k mání jen bílá. Vzhled závodního náčiní si přece upraví každý sám podle sponzorů.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)