reklama


Porsche 911 GT3 Cup: Nová zbraň pro Supercup

 

Devětsetjedenáctka jede dál i na závodních tratích. 997 už je v Porsche Supercupu historií, přichází nová 991.

V Zuffenhausenu tentokrát zvolili opačný postup a z ostrých variant GT3 nám nejdříve servírují tu cupovou, tedy určenou pro značkový pohár sponzorovaný olejáři od Mobil 1. Auto se oproti sérii dost změnilo, technický základ ovšem zůstal.

Kapalinou chlazený šestiválcový boxer o objemu 3,8 l v zádi dává 460 koní, tedy přes 338 kW, nárůst oproti stejné verzi v generaci 997 je tak desetikoňový. Točivý moment přenáší dozadu šestistupňová sekvenční převodovka, řadí se pádly pod volantem. Technici si pohráli s nastavením podvozku, zejména přední nápravy. Ovladatelnost by měla být lepší a díky koncepci vrozená nedotáčivost je potlačena na minimu, testovací pilot Timo Bernhard si na toto téma nestěžoval, ba právě naopak. Ocelové kotoučové brzdy mají průměr 380 mm, vpředu se do nich zakusují šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny. Karbon se tady nekoná, není povolený.

Pohárová gététrojka dostala upravený přední nárazník (už z uhlíkových vláken) se splitterem a dalšími aerodynamickými ploutvičkami na bocích, rozšířené přední blatníky, kryt motorů má odtokovou hranu a zádi dominuje mohutné křídlo. Centrálně umístěná koncovka výfuku je dvojitá. 911 GT3 Cup jezdí na desetipaprskových litých kolech s centrální maticí, hladké obutí od Michelinu je vpředu široké 270, vzadu pak 310 mm.

V interiéru najdeme kromě předepsané bezpečnostní klece taky třeba jedinou závodní skořepinovou sedačku, před pilotem velký displej a vedle něj na středovém panelu několik nezbytných ovladačů. Malý volant s dalšími čudlíky (speed limiter, varování, zapínání digitální obrazovky...) je dole zploštělý. Více není třeba, tady jsme přece v závoďáku! Pilota lze při těžké nehodě dostat ven dokonce horem a nemusí se rozřezávat celé auto, stačí otevřít záchranný poklop. Ano, to, co je vidět na střeše, není jen tak obyčejný šíbr :-)

Silniční GT3 homologované pro běžný provoz se možná ještě teď prohánějí po Nordschleife, takže jejich příchod lze očekávat co nevidět. Pořád je tohle auto ale spíše určeno na okruhy. Mimochodem, prakticky sériová Carrera S zde pokořila hranici 7:38 minuty, takže GT3 Cup bude určitě rychlejší. A o hodně...

V Německu přijde pohárové provedení na 181 200 eur (necelých 4,57 milionu korun), ovšem bez daně. S českou DPH se tedy dostanete někam k částce 5,48 milionu. Mimochodem, ač je na snímcích devětsetjedenáctka vyvedená ve stříbrnočerné kombinaci, pro zákazníky je k mání jen bílá. Vzhled závodního náčiní si přece upraví každý sám podle sponzorů.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Lego není jediný výrobce stavebnic, který umí Porsche 911 (+video) Lego není jediný výrobce stavebnic, který umí Porsche 911 (+video)

Německý Playmobil má své bohaté nabídce figurek a…

Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní

Facelift přinesl modelu Porsche 911 GTS také úplně nový,…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Video z bytu, kde má Míša domov: Co dělala, když se nikdo nedíval? To vás překvapí

Video z bytu, kde má Míša domov: Co dělala, když se…

Miška Muzika, tak si pohřešovaná Míša Muzikářová (12) říkala při tvorbě tanečních videí, která byla jejím velkým…

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

 

iSport.cz

Puskarčíková ztratila výhru v poslední střelbě. Už mě brněla levá noha

Puskarčíková ztratila výhru v poslední střelbě. Už…

Jela fatastický závod. Trať na 15 kilometrů vytrvalostně Evě Puskarčíkové sedla. Tři fantastické střelecké…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama