Porsche 911 GT3 Cup: Nová zbraň pro Supercup

 

Devětsetjedenáctka jede dál i na závodních tratích. 997 už je v Porsche Supercupu historií, přichází nová 991.

V Zuffenhausenu tentokrát zvolili opačný postup a z ostrých variant GT3 nám nejdříve servírují tu cupovou, tedy určenou pro značkový pohár sponzorovaný olejáři od Mobil 1. Auto se oproti sérii dost změnilo, technický základ ovšem zůstal.

Kapalinou chlazený šestiválcový boxer o objemu 3,8 l v zádi dává 460 koní, tedy přes 338 kW, nárůst oproti stejné verzi v generaci 997 je tak desetikoňový. Točivý moment přenáší dozadu šestistupňová sekvenční převodovka, řadí se pádly pod volantem. Technici si pohráli s nastavením podvozku, zejména přední nápravy. Ovladatelnost by měla být lepší a díky koncepci vrozená nedotáčivost je potlačena na minimu, testovací pilot Timo Bernhard si na toto téma nestěžoval, ba právě naopak. Ocelové kotoučové brzdy mají průměr 380 mm, vpředu se do nich zakusují šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny. Karbon se tady nekoná, není povolený.

Pohárová gététrojka dostala upravený přední nárazník (už z uhlíkových vláken) se splitterem a dalšími aerodynamickými ploutvičkami na bocích, rozšířené přední blatníky, kryt motorů má odtokovou hranu a zádi dominuje mohutné křídlo. Centrálně umístěná koncovka výfuku je dvojitá. 911 GT3 Cup jezdí na desetipaprskových litých kolech s centrální maticí, hladké obutí od Michelinu je vpředu široké 270, vzadu pak 310 mm.

V interiéru najdeme kromě předepsané bezpečnostní klece taky třeba jedinou závodní skořepinovou sedačku, před pilotem velký displej a vedle něj na středovém panelu několik nezbytných ovladačů. Malý volant s dalšími čudlíky (speed limiter, varování, zapínání digitální obrazovky...) je dole zploštělý. Více není třeba, tady jsme přece v závoďáku! Pilota lze při těžké nehodě dostat ven dokonce horem a nemusí se rozřezávat celé auto, stačí otevřít záchranný poklop. Ano, to, co je vidět na střeše, není jen tak obyčejný šíbr :-)

Silniční GT3 homologované pro běžný provoz se možná ještě teď prohánějí po Nordschleife, takže jejich příchod lze očekávat co nevidět. Pořád je tohle auto ale spíše určeno na okruhy. Mimochodem, prakticky sériová Carrera S zde pokořila hranici 7:38 minuty, takže GT3 Cup bude určitě rychlejší. A o hodně...

V Německu přijde pohárové provedení na 181 200 eur (necelých 4,57 milionu korun), ovšem bez daně. S českou DPH se tedy dostanete někam k částce 5,48 milionu. Mimochodem, ač je na snímcích devětsetjedenáctka vyvedená ve stříbrnočerné kombinaci, pro zákazníky je k mání jen bílá. Vzhled závodního náčiní si přece upraví každý sám podle sponzorů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Porsche Sportovní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Sliby se neplní jen o Vánocích. Přichází další Porsche 911 pro fajnšmekry Sliby se neplní jen o Vánocích. Přichází další Porsche 911 pro fajnšmekry

Nabídka Porsche 911 nově čítá už 22 verzí. Novinkou se…

Porsche 911 Carrera 4 GTS British Legends Edition v barvách slavných vítězů z Le Mans Porsche 911 Carrera 4 GTS British Legends Edition v barvách slavných vítězů z Le Mans

Speciální edice modelu 911 Carrera 4 GTS oslavuje trojicí…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…