reklama


Porsche 911 GT3 R Hybrid: Evoluce pro rok 2011

Porsche 911 GT3 R Hybrid: Evoluce pro rok 2011

 
 

Verze 2.0 je označení pro letošní provedení hybridní závodní devětsetjedenáctky, kterou uvidíme opět na startu 24 hodin Nürburgringu.

Porsche 911 GT3 R Hybrid se představilo začátkem loňského roku a pro letošní rok prodělalo evoluci, jejímž cílem bylo zlepšit účinnost hybridního pohonného systému. Verze 2.0 má na závodních okruzích dosahovat podobných časů jako předchozí provedení, ale s nižší spotřebou paliva.

Koncepce hybridního pohonu byla převzata z loňského modelu. Dva elektromotory pohání přední kola a v zádi vozu je i nyní klasický kapalinou chlazený šestiválec boxer o objemu 4,0 l, který pohání nápravu, za níž je umístěn. V případě elektromotorů došlo k zvýšení výkonu z loňských 60 kW (82 k) na 75 kW (102 k) a šestiválec je naladěn na výkon 346 kW (470 k).

Stejně jako v loňském roce i letos dodává elektrickou energii elektromotorům setrvačníkový generátor, který je umístěn na místě spolujezdcova sedadla. Tento generátor je v podstatě také elektromotor, jehož rotor dosahuje maximálních otáček až 40.000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.

Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může jezdec tuto kinetickou energii využít pro zvýšení dynamiky. Po dobu 6 až 8 sekund tak má kromě výkonu šestiválce k dispozici dalších 150 kW (204 k), které produkují elektromotory v předních kolech.

Díky optimalizaci hybridního systému a především komponentů, v nichž je vysoké napětí, se snížila hmotnost z 1350 kg na 1300 kg a mohly být provedeny změny, které se pozitivně projevují na snížení aerodynamického odporu karoserie. Verze 2.0 se dá lehce identifikovat na první pohled díky zadním blatníkům, v nichž již nejsou velké vstupy vzduchu. Cílem všech provedených úprav je dosažení nižší spotřeby paliva.

Přepracován byl také interiér a většina ovládacích prvků se spolu s informačním displejem přesunula na volant. Další tlačítka umístěné na středové konzole jsou podsvícena, což má usnadnit řidiči jejich ovládání při jízdě v noci.

Porsche.auto.cz – všechny testy a články

Spolupracujeme s TipCars.com
Americký dolar padá, Trump zklamal trhy Americký dolar padá, Trump zklamal trhy

Dokonce i britská libra sužovaná nejistotou z brexitu…

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety Češi začali mapovat zapomenutá místa planety

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti…

Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát

Americký Senát v pondělí potvrdil v druhém termínu jasnou…

Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme

Americká jatka končí. Američané budou mít skvělé školy…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané spojenectví může být nezákonné

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané…

Po „rozvodu“ s TOP 09 se ženou Starostové a nezávislí znovu do „chomoutu“. Tentokrát chtějí zkusit štěstí ve…

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem. Prý tím vyřešil střet zájmů

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem.…

45. americký prezident Donald Trump se ještě před svou inaugurací údajně vzdal byznysových aktiv a opustil…

 

iSport.cz

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem pracovat, ví Horváth

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem…

Dva odehrané zápasy, remíza a výhra. K tomu spousty náročných tréninkových jednotek v nohách. Fotbalisté…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy filmařského prostředí. Zatím jen šustí papírem a nudí

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy…

Doba, kterou seriál popisuje, byla krutá. Dramata, jež lidé prožívali, lámala vazy, ničila kariéry i celé…

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

 
 
reklama