Porsche 911 GT3 R Hybrid: Evoluce pro rok 2011
Porsche 911 GT3 R Hybrid se představilo začátkem loňského roku a pro letošní rok prodělalo evoluci, jejímž cílem bylo zlepšit účinnost hybridního pohonného systému. Verze 2.0 má na závodních okruzích dosahovat podobných časů jako předchozí provedení, ale s nižší spotřebou paliva.
Koncepce hybridního pohonu byla převzata z loňského modelu. Dva elektromotory pohání přední kola a v zádi vozu je i nyní klasický kapalinou chlazený šestiválec boxer o objemu 4,0 l, který pohání nápravu, za níž je umístěn. V případě elektromotorů došlo k zvýšení výkonu z loňských 60 kW (82 k) na 75 kW (102 k) a šestiválec je naladěn na výkon 346 kW (470 k).
Stejně jako v loňském roce i letos dodává elektrickou energii elektromotorům setrvačníkový generátor, který je umístěn na místě spolujezdcova sedadla. Tento generátor je v podstatě také elektromotor, jehož rotor dosahuje maximálních otáček až 40.000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.
Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může jezdec tuto kinetickou energii využít pro zvýšení dynamiky. Po dobu 6 až 8 sekund tak má kromě výkonu šestiválce k dispozici dalších 150 kW (204 k), které produkují elektromotory v předních kolech.
Díky optimalizaci hybridního systému a především komponentů, v nichž je vysoké napětí, se snížila hmotnost z 1350 kg na 1300 kg a mohly být provedeny změny, které se pozitivně projevují na snížení aerodynamického odporu karoserie. Verze 2.0 se dá lehce identifikovat na první pohled díky zadním blatníkům, v nichž již nejsou velké vstupy vzduchu. Cílem všech provedených úprav je dosažení nižší spotřeby paliva.
Přepracován byl také interiér a většina ovládacích prvků se spolu s informačním displejem přesunula na volant. Další tlačítka umístěné na středové konzole jsou podsvícena, což má usnadnit řidiči jejich ovládání při jízdě v noci.