Porsche 911 GT3 R Hybrid: Evoluce pro rok 2011

Porsche 911 GT3 R Hybrid: Evoluce pro rok 2011

 
 

Verze 2.0 je označení pro letošní provedení hybridní závodní devětsetjedenáctky, kterou uvidíme opět na startu 24 hodin Nürburgringu.

Porsche 911 GT3 R Hybrid se představilo začátkem loňského roku a pro letošní rok prodělalo evoluci, jejímž cílem bylo zlepšit účinnost hybridního pohonného systému. Verze 2.0 má na závodních okruzích dosahovat podobných časů jako předchozí provedení, ale s nižší spotřebou paliva.

Koncepce hybridního pohonu byla převzata z loňského modelu. Dva elektromotory pohání přední kola a v zádi vozu je i nyní klasický kapalinou chlazený šestiválec boxer o objemu 4,0 l, který pohání nápravu, za níž je umístěn. V případě elektromotorů došlo k zvýšení výkonu z loňských 60 kW (82 k) na 75 kW (102 k) a šestiválec je naladěn na výkon 346 kW (470 k).

Stejně jako v loňském roce i letos dodává elektrickou energii elektromotorům setrvačníkový generátor, který je umístěn na místě spolujezdcova sedadla. Tento generátor je v podstatě také elektromotor, jehož rotor dosahuje maximálních otáček až 40.000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.

Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může jezdec tuto kinetickou energii využít pro zvýšení dynamiky. Po dobu 6 až 8 sekund tak má kromě výkonu šestiválce k dispozici dalších 150 kW (204 k), které produkují elektromotory v předních kolech.

Díky optimalizaci hybridního systému a především komponentů, v nichž je vysoké napětí, se snížila hmotnost z 1350 kg na 1300 kg a mohly být provedeny změny, které se pozitivně projevují na snížení aerodynamického odporu karoserie. Verze 2.0 se dá lehce identifikovat na první pohled díky zadním blatníkům, v nichž již nejsou velké vstupy vzduchu. Cílem všech provedených úprav je dosažení nižší spotřeby paliva.

Přepracován byl také interiér a většina ovládacích prvků se spolu s informačním displejem přesunula na volant. Další tlačítka umístěné na středové konzole jsou podsvícena, což má usnadnit řidiči jejich ovládání při jízdě v noci.

Porsche.auto.cz – všechny testy a články

Spolupracujeme s TipCars.com
Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…