Porsche 911 GT3 R Hybrid: Evoluce pro rok 2011

Porsche 911 GT3 R Hybrid: Evoluce pro rok 2011

 
 

Verze 2.0 je označení pro letošní provedení hybridní závodní devětsetjedenáctky, kterou uvidíme opět na startu 24 hodin Nürburgringu.

Porsche 911 GT3 R Hybrid se představilo začátkem loňského roku a pro letošní rok prodělalo evoluci, jejímž cílem bylo zlepšit účinnost hybridního pohonného systému. Verze 2.0 má na závodních okruzích dosahovat podobných časů jako předchozí provedení, ale s nižší spotřebou paliva.

Koncepce hybridního pohonu byla převzata z loňského modelu. Dva elektromotory pohání přední kola a v zádi vozu je i nyní klasický kapalinou chlazený šestiválec boxer o objemu 4,0 l, který pohání nápravu, za níž je umístěn. V případě elektromotorů došlo k zvýšení výkonu z loňských 60 kW (82 k) na 75 kW (102 k) a šestiválec je naladěn na výkon 346 kW (470 k).

Stejně jako v loňském roce i letos dodává elektrickou energii elektromotorům setrvačníkový generátor, který je umístěn na místě spolujezdcova sedadla. Tento generátor je v podstatě také elektromotor, jehož rotor dosahuje maximálních otáček až 40.000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.

Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může jezdec tuto kinetickou energii využít pro zvýšení dynamiky. Po dobu 6 až 8 sekund tak má kromě výkonu šestiválce k dispozici dalších 150 kW (204 k), které produkují elektromotory v předních kolech.

Díky optimalizaci hybridního systému a především komponentů, v nichž je vysoké napětí, se snížila hmotnost z 1350 kg na 1300 kg a mohly být provedeny změny, které se pozitivně projevují na snížení aerodynamického odporu karoserie. Verze 2.0 se dá lehce identifikovat na první pohled díky zadním blatníkům, v nichž již nejsou velké vstupy vzduchu. Cílem všech provedených úprav je dosažení nižší spotřeby paliva.

Přepracován byl také interiér a většina ovládacích prvků se spolu s informačním displejem přesunula na volant. Další tlačítka umístěné na středové konzole jsou podsvícena, což má usnadnit řidiči jejich ovládání při jízdě v noci.

Porsche.auto.cz – všechny testy a články

Spolupracujeme s TipCars.com
Pojistěte se navzájem a s důvěrou Pojistěte se navzájem a s důvěrou

Mít sjednané pojištění je dnes nezbytností. Musí ale…

Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Včera

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…