Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Le Mans Classic Clubsport: Připomínka setkání veteránů na La Sarthe

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
S úpravami starších Porsche 911 se v posledních letech roztrhl pytel. „Novou starou devětsetjedenáctku“ ale neumí jen Singer.

Britský specialista na vozy Porsche se ve spolupráci s Peter Auto, organizátorem Le Mans Classic na okruhu La Sarthe pustil do radikální modifikace starších devětsetjedenáctek. Výsledkem je verze Le Mans Classic Clubsport, která byla představena před luxusním módním obchodem Apsley Tailors na Pall Mall v Londýně. Je samozřejmě poctou nejen slavnému sporťáku, ale i setkání veteránů na francouzské trati, které probíhá tento víkend od 6. do 8. července.

Základem je tzv. první série 911, která se vyráběla v letech 1967-1973, následovala po původní 901. Prozrazuje to umístění předních směrovek a větrací mřížky u nich. Karoserie prvního dokončeného vozu, ve finále v bílé barvě a s černým a zeleným pruhem byla oholena doslova na kost a pečlivě opravena. Následovala výměna dílů. Střecha je odlehčená a zmizel původní šíbr, kryt motoru hliníkový, nárazníky kompozitové a u dveří našla místo aerodynamická zrcátka.

V zádi zůstal klasický plochý vzduchem chlazený šestiválec. Má objem 3,4 l a 224 kW výkonu. Agregát dostal vstřikování s programovatelnou řídicí jednotkou, ostré vačky, odlehčený klikový hřídel, ojnice i setrvačník a je spojen s převodovkou Getrag G50. Vzadu najdeme samosvorný diferenciál. Zrychlení z klidu na 97 km/h zvládne auto během 4,4 s a maximálně může uhánět až 282 km/h.

Dvojici sedaček pokrývá tmavá kůže, jejich látkový vnitřek má kostičkovaný vzor v zelené, černé a bílé. Koberce jsou stejně zelené jako podklady přístrojů. Pedály i opěrky pro nohy byly zase vyrobeny z hliníku. Místo zadních míst najdeme skříňku na zavazadla, sadu ručně šitých kožených kufrů a tašek dostane každý k autu. Klienti si mohou vybrat navíc mezi verzemi Touring a Lightweight, cestovní váží 1075 kg, odlehčená pak o 105 kilo méně.

Úspora byla dosažena lehčími koberečky, protihlukovou izolací zredukovanou na naprosté minimum, plastovými zadními bočními okny, dále chybí zbytečnosti typu centrálního zamykání a elektrického ovládání bočních skel. Sedačky se le také nedají sklopit, chybí jedna sluneční clona a víko odkládací schránky před spolujezdcem, kapsy ve dveřích nicméně jsou.

Cena 250 tisíc liber za jeden každý náležitě očíslovaný kousek není malá, zhruba odpovídá současné GT2 RS s pár extras navíc. Dali byste skoro 7,4 milionu na klasické porsche v modernějším hávu, které nemůže být považováno za veterána? Na zajímavosti mu to nicméně neubírá, i padesát let stará 911 pořád vypadá docela moderně, což dokazuje nadčasovost tvarů...

Desítka těch, kteří si auto objednali, si na něj musí dva roky počkat, dostanou jej až přímo při 10. ročníku Le Mans Classic 2020, akce se koná každé dva roky. Projedou se po trati, předtím si ale vyzkoušejí klasický start typu Le Mans, to znamená, že ke svým vozům doběhnou přes celou šířku dráhy.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)