19.10. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

 

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...

Porsche 911 patří mezi nejznámější legendy automobilového světa, která se příští měsíc světu ukáže už ve své osmé generaci. Od počátku si zachovává dnes už netradiční koncepci s motorem vzadu, s níž souvisí i charakteristický tvar karoserie, který se v průběhu let prakticky nezměnil. A přesto jsme siluetu 911 mohli znát jinak.

Dokazuje to prototyp Porsche Typ 754 T7 z roku 1959, který byl jedním z vývojových kroků k první generaci 911, nástupci 356. Na jeho detailech je to jasně patrné, z některých úhlů si ho klidně spletete s devět set jedenáctkou. Když se podíváte na Typ 754 T7 zepředu, uvidíte už osobitou příď původní 911 s kulatými světlomety a skloněnou kapotou. Hodně podobná jsou také vodorovně orientovaná koncová světla.

Video

Kompletní historie legendy. Porsche 911: Od první 901 až po současnou 991. Obrovská galerie!

Zato samotná silueta vozu známého též jako Porsche 695 je kompletně jiná než u finálního automobilu. Při přípravách na tomto prototypu se totiž počítalo s tím, že bude mít plnohodnotná čtyři sedadla, což si vyžádalo tvar kabiny bližší kupé, respektive někdejším dvoudveřovým sedanům. Svažující se zadní partie pak ukrývala motor – ten byl totiž umístěn vzadu, stejně jako u finální verze. Porsche koncepci vše vzadu totiž ve svých počátcích hojně propagovalo, mělo ji i první sériové auto značky, 356.

O pohon se mimochodem staral vzduchem chlazený čtyřválec typu boxer o objemu 1966 cm3, který byl naladěn na 96 kW. Šlo tedy o agregát z 356 Carrera 2, který prototypu umožňoval jet nejvýše rychlostí 200 km/h. Rozvor byl ve srovnání s 356 natažen o 100 mm, při počátečních návrzích se dokonce počítalo až s 300mm natažením.

Jak Porsche 911 získalo své jméno? Automobilka připomíná neobvyklý příběh

Myšlenka sportovního auta s plnohodnotnými čtyřmi sedadly ale nakonec byla vedením automobilky zavržena, místo toho se vsadilo na konfiguraci 2+2 s nouzovými zadními sedačkami jako u 356. Jen takovým způsobem podle šéfa značky Ferryho Porsche bylo možné zachovat siluetu ladnou fastbacku známou už 356.

Porsche Typ 754 T7 tak nakonec zůstalo jen ve fázi prototypu. První generace 911 se začala vyrábět pět let po vzniku 754 T7. Zajímavou součást historie značky ze Züffenhausenu si dnes můžete prohlédnout v továrním Porsche Muzeu, kde je vystaven v elegantním tmavě zeleném laku.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem

Ruský majitel kunovického výrobce letadel Aircraft…

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 





 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako Laine, ale hokejky neseděly

Král padl, na trůnu je Polanský: Chtěl být jako…

Jedním gólem Jiří Polanský pomohl porazit Pardubice 5:2. Tahle trefa pro něj byla ale výjimečná. Za Oceláře…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…