Porsche 911 Sport Classic: Nejdražší 911 na českém trhu za 5,4 milionu Kč
911 Sport Classic bourá představu, že drahé Porsche má být především rychlé, ať už díky výkonnému motoru nebo i závodním genům (jako např. 911 GT3). Sport Classic je „jen“ exklusivní designovou edicí, která vznikne v počtu 250 kusů.
Hlavní inspirací nového modelu je legendární 911 2,7 RS ze sedmdesátých let. Odkazem na něj je zadní kapota motoru s charakteristickým spoilerem ve tvaru kachního ocasu a pětipaprsková 19palcová kola, která jsou moderní interpretací klasického designu Fuchs. Na krajích zvýšená střecha zase odkazuje na 911 Panamericana a novější Carreru GT.
Ačkoliv 911 Sport Classic vychází z Carrery S s pohonem zadních kol, má o 44 mm širší karoserii (rozchod kol širší o 34 mm) používanou pro 911 s pohonem všech kol. Další odlišností je podvozek snížený o 20 mm a hliníkové boční dveře. Standardem budou keramické brzdy PCCB s vrtanými kotouči, diferenciál s omezenou svorností, aktivní podvozek PASM a unikátem mezi 911 se stane rozměr zadních pneumatik. 305/30 ZR19 znamená nejširší obutí u silničních 911 řady 997.
Interiér je provedený v luxusním duchu s kůží Espreso Nature, ve výbavě nebude chybět 385W audiosystém Bose. Od ostatních 911 bude tato verze k rozeznání také díky logům Sport Classic, čiré optice zadních světel a dvěma podélným pruhům uprostřed karoserie.
Po technické stránce se žádné zásadní novinky, kromě již zmíněné kombinace široké nápravy a pohonu zadních kol, nekonají. Atmosférický šestiválec o objemu 3,8 litru má výkon zvýšený na 300 kW (+17 kW). To znamená zkrácení akcelerace z 0-100 o půl sekundy na 4,6 s. Maximální rychlost zůstává 302 km/h.
K dalším změnám v ceníku 911 patří konec kariéry verze GT2. Ta se jako jediná ještě nabízela v předfaceliftovém provedení. Nyní místo ní mohou zákazníci objednávat nový model 911 Turbo S, který stojí 4.674.000,- Kč.