Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Sport Classic: Nejdražší 911 na českém trhu za 5,4 milionu Kč

Diskuze (32)
Limitovaná edice Porsche 911 Sport Classic se s cenou 5.433.000,- Kč stala nejdražším Porsche na českém trhu. Tedy jen teoreticky, podle našich informací je celá edice již vyprodána.

911 Sport Classic bourá představu, že drahé Porsche má být především rychlé, ať už díky výkonnému motoru nebo i závodním genům (jako např. 911 GT3). Sport Classic je „jen“ exklusivní designovou edicí, která vznikne v počtu 250 kusů.

Hlavní inspirací nového modelu je legendární 911 2,7 RS ze sedmdesátých let. Odkazem na něj je zadní kapota motoru s charakteristickým spoilerem ve tvaru kachního ocasu a pětipaprsková 19palcová kola, která jsou moderní interpretací klasického designu Fuchs. Na krajích zvýšená střecha zase odkazuje na 911 Panamericana a novější Carreru GT.

Ačkoliv 911 Sport Classic vychází z Carrery S s pohonem zadních kol, má o 44 mm širší karoserii (rozchod kol širší o 34 mm) používanou pro 911 s pohonem všech kol. Další odlišností je podvozek snížený o 20 mm a hliníkové boční dveře. Standardem budou keramické brzdy PCCB s vrtanými kotouči, diferenciál s omezenou svorností, aktivní podvozek PASM a unikátem mezi 911 se stane rozměr zadních pneumatik. 305/30 ZR19 znamená nejširší obutí u silničních 911 řady 997.

Interiér je provedený v luxusním duchu s kůží Espreso Nature, ve výbavě nebude chybět 385W audiosystém Bose. Od ostatních 911 bude tato verze k rozeznání také díky logům Sport Classic, čiré optice zadních světel a dvěma podélným pruhům uprostřed karoserie.

Po technické stránce se žádné zásadní novinky, kromě již zmíněné kombinace široké nápravy a pohonu zadních kol, nekonají. Atmosférický šestiválec o objemu 3,8 litru má výkon zvýšený na 300 kW (+17 kW). To znamená zkrácení akcelerace z 0-100 o půl sekundy na 4,6 s. Maximální rychlost zůstává 302 km/h.

K dalším změnám v ceníku 911 patří konec kariéry verze GT2. Ta se jako jediná ještě nabízela v předfaceliftovém provedení. Nyní místo ní mohou zákazníci objednávat nový model 911 Turbo S, který stojí 4.674.000,- Kč.

Diskuze (32)
Avatar - Ricardo
21. 3. 2010 13:02
Re: Porsche
Tak to já bych dal přednost E 63 AMG kombi, vejde do něj větší nákup než do Astonu a Lamborghini dohromady >:D
Avatar - Ji/Ri
21. 3. 2010 00:25
Re: 911ka
;-)
20. 3. 2010 23:50
Re: 911ka
No ta devětsetjedenáctka je děsná nuda, težko hledat tak dokonalý auto. ;-)
Avatar - theolli
20. 3. 2010 23:30
Re: Porsche
Proč,už jsem jednou jel pro Celicu cabrio a přijel jsem domu Pajerem >:D ,nic neni nemožné
Avatar - Ji/Ri
20. 3. 2010 22:34
Re: 911ka
To je přesné... a ono to tak i je. Každé auto v něčem vyniká - 911ka je skvělá ve všem a hlavně - něco má v sobě. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: