Porsche 918 RSR: Závodní laboratoř s hybridním pohonem

Porsche 918 RSR: Závodní laboratoř s hybridním pohonem

 
 

Porsche si pro Detroit připravilo velkolepý návrat konceptu 918 Spyder. Po loňském civilním provedení ze Ženevy je zde ostrá závodní verze RSR. Se střechou.

Porsche 918 RSR je evolucí hned dvou loňských projektů automobilky Porsche. Supersportovní kupé ve válečných barvách totiž spojuje prvky z loňského konceptu 918 Spyder a závodního Porsche 911 GT3 R Hybrid, které má za sebou nasazení v podniku 24 hodin Nürburgringu a účastnilo se i závodů v American Le Mans Series (ALMS) v USA a ILMC v Číně.

Konstrukce Porsche 918 RSR má, stejně jako v případě loňského konceptu, závodní původ. Podvozek tvoří skořepina z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP – carbon-fibre reinforced plastic) kterou doplňují hliník a hořčík.

Před zadní nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva je dalším vývojovým stupněm úspěšného 3,4litrového agregátu ze závodního RS Spyder pro třídu LMP2. V Porsche 918 RSR tato pohonná jednotka disponuje výkonem 414 kW (563 k) při 10.300 min-1. Síla motoru je přenášena na zadní kola prostřednictvím šestistupňové převodovky, k jejímuž ovládání slouží pádla pod volantem.

Další části hybridního pohonného systému vycházejí z Porsche 911 GT3 R Hybrid a představují je dva elektromotory umístěné vpředu. Každý z nich disponuje výkonem 75 kW (102 k), společně tedy 150 kW (204 k). Podle tiskových materiálů je maximální celkový výkon 564 kW (767 k).

Porsche 911 GT3 R Hybrid: KERS pro jedenáctku

Stejně jako v 911 GT3 R Hybrid je i 918 RSR vybaveno setrvačníkem, který vyrábí elektřinu namísto konvečních akumulátorů. Setrvačníkový generátor je umístěn vedle řidiče a je zdrojem energie pro zmíněnou dvojici elektrických pohonných jednotek. Jedná se v podstatě také o elektromotor, jehož rotor dosahuje maximálních otáček až 36.000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.

Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může jezdec tuto kinetickou energii využít pro zvýšení dynamiky. V závislosti na jízdních podmínkách je navíc energie pro elektromotory variabilně rozdělována mezi pravé a levé kolo. K dispozici je vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.

Design Porsche 918 RSR vychází z loňského konceptu 918 Spyder, ale přináší i řadu nových prvků. Přeměna otevřené karoserie na uzavřenou s sebou přinesla například nový způsob otevírání dveří směrem dopředu a nahoru. Přední partie nyní díky spoilerům a výdechům nad předními koly působí agresivnějším dojmem. Na zádi zaujme rozměrné přítlačné křídlo a především ventilátor ve středu krytu motoru, který odkazuje na vzduchem chlazené dvanáctiválcové Porsche 917.

Barevné provedení karoserie taky vychází z Porsche 911 GT3 R Hybrid. Připomínají je především oranžové pruhy na karoserii nebo stejnou barvou lakované brzdové třmeny ukryté za 19palcovými koly uchycenými centrální maticí.

Speciálně pro 918 RSR byl namíchán nový lak světle modrý lak karoserie. Ten ve spojení s oranžovými doplňky lehce připomíná populární barvy týmu Gulf, který využíval například i Porsche 908 nebo 917.

Interiér Porsche 918 RSR je na půl cesty mezi současnými supersporty a čistokrevnými závodními vozy. Sedadlo řidiče je čalouněno hnědou kůží, která je i na většině palubní desky a částech obložení dveří. Před řidičem jsou umístěny dva displeje a všechny ovládací prvky jsou soustředěny na volantu a vysoké středové konzole.

Porsche 918 RSR připomíná důležitý úspěch v závodní historii značky. Prostřednictvím svého startovního čísla 22 odkazuje na v pořadí druhé celkové vítězství Porsche v závodě 24 hodin Le Mans. V roce 1971 neslo startovní číslo 22 Porsche 917, s nímž dvojice Gijs van Lennep a Dr. Helmut Marko kromě celkového vítězství vytvořili doposud nepřekonaný rekord. Během čtyřiadvaceti hodin ujeli průměrnou rychlostí 222,304 km/h celkem 397 kol, což je přesně 5335,313 km.

Navíc ve stejném roce Jackie Olivier s Porsche 917 v barvách týmu Gulf zajel nejrychlejší kolo závodu neuvěřitelnou průměrnou rychlostí 244 km/h. K nezapomenutelným okamžikům Le Mans z roku 1971 patří i maximální rychlost 386 km/h, které dosáhlo Porsche 917 se startovním číslem 21 posádky Elford/Larrousse.

Porsche 918 Spyder: Hybridní supersport jde do výroby

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: UnitedPictures

Štítky Porsche Hybrid Nové modely Detroit 2011 Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…