Porsche 918 RSR: Závodní laboratoř s hybridním pohonem

Porsche 918 RSR: Závodní laboratoř s hybridním pohonem

 
 

Porsche si pro Detroit připravilo velkolepý návrat konceptu 918 Spyder. Po loňském civilním provedení ze Ženevy je zde ostrá závodní verze RSR. Se střechou.

Porsche 918 RSR je evolucí hned dvou loňských projektů automobilky Porsche. Supersportovní kupé ve válečných barvách totiž spojuje prvky z loňského konceptu 918 Spyder a závodního Porsche 911 GT3 R Hybrid, které má za sebou nasazení v podniku 24 hodin Nürburgringu a účastnilo se i závodů v American Le Mans Series (ALMS) v USA a ILMC v Číně.

Konstrukce Porsche 918 RSR má, stejně jako v případě loňského konceptu, závodní původ. Podvozek tvoří skořepina z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP – carbon-fibre reinforced plastic) kterou doplňují hliník a hořčík.

Před zadní nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva je dalším vývojovým stupněm úspěšného 3,4litrového agregátu ze závodního RS Spyder pro třídu LMP2. V Porsche 918 RSR tato pohonná jednotka disponuje výkonem 414 kW (563 k) při 10.300 min-1. Síla motoru je přenášena na zadní kola prostřednictvím šestistupňové převodovky, k jejímuž ovládání slouží pádla pod volantem.

Další části hybridního pohonného systému vycházejí z Porsche 911 GT3 R Hybrid a představují je dva elektromotory umístěné vpředu. Každý z nich disponuje výkonem 75 kW (102 k), společně tedy 150 kW (204 k). Podle tiskových materiálů je maximální celkový výkon 564 kW (767 k).

Porsche 911 GT3 R Hybrid: KERS pro jedenáctku

Stejně jako v 911 GT3 R Hybrid je i 918 RSR vybaveno setrvačníkem, který vyrábí elektřinu namísto konvečních akumulátorů. Setrvačníkový generátor je umístěn vedle řidiče a je zdrojem energie pro zmíněnou dvojici elektrických pohonných jednotek. Jedná se v podstatě také o elektromotor, jehož rotor dosahuje maximálních otáček až 36.000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.

Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může jezdec tuto kinetickou energii využít pro zvýšení dynamiky. V závislosti na jízdních podmínkách je navíc energie pro elektromotory variabilně rozdělována mezi pravé a levé kolo. K dispozici je vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.

Design Porsche 918 RSR vychází z loňského konceptu 918 Spyder, ale přináší i řadu nových prvků. Přeměna otevřené karoserie na uzavřenou s sebou přinesla například nový způsob otevírání dveří směrem dopředu a nahoru. Přední partie nyní díky spoilerům a výdechům nad předními koly působí agresivnějším dojmem. Na zádi zaujme rozměrné přítlačné křídlo a především ventilátor ve středu krytu motoru, který odkazuje na vzduchem chlazené dvanáctiválcové Porsche 917.

Barevné provedení karoserie taky vychází z Porsche 911 GT3 R Hybrid. Připomínají je především oranžové pruhy na karoserii nebo stejnou barvou lakované brzdové třmeny ukryté za 19palcovými koly uchycenými centrální maticí.

Speciálně pro 918 RSR byl namíchán nový lak světle modrý lak karoserie. Ten ve spojení s oranžovými doplňky lehce připomíná populární barvy týmu Gulf, který využíval například i Porsche 908 nebo 917.

Interiér Porsche 918 RSR je na půl cesty mezi současnými supersporty a čistokrevnými závodními vozy. Sedadlo řidiče je čalouněno hnědou kůží, která je i na většině palubní desky a částech obložení dveří. Před řidičem jsou umístěny dva displeje a všechny ovládací prvky jsou soustředěny na volantu a vysoké středové konzole.

Porsche 918 RSR připomíná důležitý úspěch v závodní historii značky. Prostřednictvím svého startovního čísla 22 odkazuje na v pořadí druhé celkové vítězství Porsche v závodě 24 hodin Le Mans. V roce 1971 neslo startovní číslo 22 Porsche 917, s nímž dvojice Gijs van Lennep a Dr. Helmut Marko kromě celkového vítězství vytvořili doposud nepřekonaný rekord. Během čtyřiadvaceti hodin ujeli průměrnou rychlostí 222,304 km/h celkem 397 kol, což je přesně 5335,313 km.

Navíc ve stejném roce Jackie Olivier s Porsche 917 v barvách týmu Gulf zajel nejrychlejší kolo závodu neuvěřitelnou průměrnou rychlostí 244 km/h. K nezapomenutelným okamžikům Le Mans z roku 1971 patří i maximální rychlost 386 km/h, které dosáhlo Porsche 917 se startovním číslem 21 posádky Elford/Larrousse.

Porsche 918 Spyder: Hybridní supersport jde do výroby

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: UnitedPictures

Štítky Porsche Hybrid Nové modely Detroit 2011 Supersport

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…