Porsche 918 RSR: Závodní laboratoř s hybridním pohonem

Porsche 918 RSR: Závodní laboratoř s hybridním pohonem

 
 

Porsche si pro Detroit připravilo velkolepý návrat konceptu 918 Spyder. Po loňském civilním provedení ze Ženevy je zde ostrá závodní verze RSR. Se střechou.

Porsche 918 RSR je evolucí hned dvou loňských projektů automobilky Porsche. Supersportovní kupé ve válečných barvách totiž spojuje prvky z loňského konceptu 918 Spyder a závodního Porsche 911 GT3 R Hybrid, které má za sebou nasazení v podniku 24 hodin Nürburgringu a účastnilo se i závodů v American Le Mans Series (ALMS) v USA a ILMC v Číně.

Konstrukce Porsche 918 RSR má, stejně jako v případě loňského konceptu, závodní původ. Podvozek tvoří skořepina z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP – carbon-fibre reinforced plastic) kterou doplňují hliník a hořčík.

Před zadní nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva je dalším vývojovým stupněm úspěšného 3,4litrového agregátu ze závodního RS Spyder pro třídu LMP2. V Porsche 918 RSR tato pohonná jednotka disponuje výkonem 414 kW (563 k) při 10.300 min-1. Síla motoru je přenášena na zadní kola prostřednictvím šestistupňové převodovky, k jejímuž ovládání slouží pádla pod volantem.

Další části hybridního pohonného systému vycházejí z Porsche 911 GT3 R Hybrid a představují je dva elektromotory umístěné vpředu. Každý z nich disponuje výkonem 75 kW (102 k), společně tedy 150 kW (204 k). Podle tiskových materiálů je maximální celkový výkon 564 kW (767 k).

Porsche 911 GT3 R Hybrid: KERS pro jedenáctku

Stejně jako v 911 GT3 R Hybrid je i 918 RSR vybaveno setrvačníkem, který vyrábí elektřinu namísto konvečních akumulátorů. Setrvačníkový generátor je umístěn vedle řidiče a je zdrojem energie pro zmíněnou dvojici elektrických pohonných jednotek. Jedná se v podstatě také o elektromotor, jehož rotor dosahuje maximálních otáček až 36.000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě.

Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může jezdec tuto kinetickou energii využít pro zvýšení dynamiky. V závislosti na jízdních podmínkách je navíc energie pro elektromotory variabilně rozdělována mezi pravé a levé kolo. K dispozici je vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.

Design Porsche 918 RSR vychází z loňského konceptu 918 Spyder, ale přináší i řadu nových prvků. Přeměna otevřené karoserie na uzavřenou s sebou přinesla například nový způsob otevírání dveří směrem dopředu a nahoru. Přední partie nyní díky spoilerům a výdechům nad předními koly působí agresivnějším dojmem. Na zádi zaujme rozměrné přítlačné křídlo a především ventilátor ve středu krytu motoru, který odkazuje na vzduchem chlazené dvanáctiválcové Porsche 917.

Barevné provedení karoserie taky vychází z Porsche 911 GT3 R Hybrid. Připomínají je především oranžové pruhy na karoserii nebo stejnou barvou lakované brzdové třmeny ukryté za 19palcovými koly uchycenými centrální maticí.

Speciálně pro 918 RSR byl namíchán nový lak světle modrý lak karoserie. Ten ve spojení s oranžovými doplňky lehce připomíná populární barvy týmu Gulf, který využíval například i Porsche 908 nebo 917.

Interiér Porsche 918 RSR je na půl cesty mezi současnými supersporty a čistokrevnými závodními vozy. Sedadlo řidiče je čalouněno hnědou kůží, která je i na většině palubní desky a částech obložení dveří. Před řidičem jsou umístěny dva displeje a všechny ovládací prvky jsou soustředěny na volantu a vysoké středové konzole.

Porsche 918 RSR připomíná důležitý úspěch v závodní historii značky. Prostřednictvím svého startovního čísla 22 odkazuje na v pořadí druhé celkové vítězství Porsche v závodě 24 hodin Le Mans. V roce 1971 neslo startovní číslo 22 Porsche 917, s nímž dvojice Gijs van Lennep a Dr. Helmut Marko kromě celkového vítězství vytvořili doposud nepřekonaný rekord. Během čtyřiadvaceti hodin ujeli průměrnou rychlostí 222,304 km/h celkem 397 kol, což je přesně 5335,313 km.

Navíc ve stejném roce Jackie Olivier s Porsche 917 v barvách týmu Gulf zajel nejrychlejší kolo závodu neuvěřitelnou průměrnou rychlostí 244 km/h. K nezapomenutelným okamžikům Le Mans z roku 1971 patří i maximální rychlost 386 km/h, které dosáhlo Porsche 917 se startovním číslem 21 posádky Elford/Larrousse.

Porsche 918 Spyder: Hybridní supersport jde do výroby

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: UnitedPictures
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…