Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche na autě vydělá skoro 17.000 Euro, Opel naopak prodělá přes 900 Euro

David Bureš
Diskuze (48)
Většina automobilek na svých prodaných autech vydělá, některé však nikoliv.

Nejvíce na svých automobilech vydělávají prémioví výrobci. Takový je výsledek studie Centra automobilového výzkumu na Univerzitě Duisburg-Essen, ve které bylo zjišťováno, jak automobilky vydělávají na prodeji svých aut.

Vůbec nejlépe je na tom v tomto ohledu Porsche, které na jednom prodaném autě v průměru vydělá 16.826 eur před zdaněním. To v přepočtu odpovídá bezmála 421 tisícům korunám. Zuffenhausenský výrobce je tedy zdaleka nejvýdělečnější automobilkou v přepočtu na jeden vůz.

Druhé skončilo BMW, jehož zisk na automobilu činí 4.325 Euro (cca 108.000 korun). Za ním se umístilo Audi se ziskem 4.242 Euro (asi 106.000 Kč). S větším odstupem následuje Mercedes-Benz (včetně Smartu), který na automobilu vydělá 3.621 Euro (cca 90.500,-).

Z běžných výrobců je na tom nejlépe Chrysler se ziskem 1.436 Euro na vůz. Škoda Auto pak na jednom automobilu vydělá dle této studie více než mateřský Volkswagen – 1.100 eur proti 916 eurům.

Najdou se však i automobilky, které na výrobě aut tratí. Není velkým překvapením, že jsou mezi nimi takové, které se v současnosti potýkají s nemalými problémy. Poslední v žebříčku je Opel, který dle studie na jednom automobilu prodělá 938 eur (asi 23.500,-). O moc lépe na tom není ani Peugeot a Citroën, které na autě tratí 789 eur (zhruba 19.700 Kč).

Také další výrobci na výrobě automobilů prodělávají, jedná se o Ford of Europe (583 eur), SEAT (193 eur) a Fiat (142 eur). Renault je na hraně, na autě vydělá pouze 65 eur (cca 1.600 korun).

Zisky automobilek podle prodaných aut
Poř.AutomobilkaZisk z jednoho auta [euro]
1.Porsche+16.826
2.BMW+4.325
3.Audi+4.242
4.Mercedes (včetně Smartu)+3.621
5.Chrysler+1.436
6.Hyundai/Kia+1.386
7.Škoda+1.100
8.Nissan+985
9.Volkswagen+916
10.Ford (USA)+884
11.Toyota+845
12.General Motors+710
13.Honda+699
14.Renault+65
15.Fiat-142
16.SEAT-193
17.Ford of Europe-583
18.Peugeot + Citroën-789
19.Opel-938

David Bureš
Diskuze (48)
26. 8. 2012 14:41
Re: Další
Nemohu nic víc, než jen souhlasit. :yes:
26. 8. 2012 13:55
levná pracovní síla zvyšuje marže některým výrobcům
Hyundai, Kia, Škoda - výrobci lidových aut těžící z levné pracovní síly v ČR a na Slovensku (tedy v porovnání se západními zeměmi) Třeba takový Opel, který prodává celkem dost aut, ale vyrábí je v Německu za mnohem vyšší náklady. To samé platí u PSA a SEATu. Seatu by mohla pomoci výroba Toled IV. generace v Mladé Boleslavi, horší to bude např. u již zmiňovaného Opelu. Ve vysoce konkurenčním prostředí extrémně orientovaném na ceny v jednotlivých segmentech jsou právě výrobní náklady zdá se tou největší výhodou.
25. 8. 2012 21:48
Re: ŠKODA
To že na něco nemáš neznamená že je to předražený
;-)
25. 8. 2012 21:47
Re: ŠKODA
Dobrej pokus >:D
25. 8. 2012 13:54
Re: Další
:yes: