Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Boxster Spyder: Puristický roadster s 3,8litrovým boxerem

Michal Fokt
Diskuze (7)
Pokud se toužíte vrátit ke sportovním kořenům značky Porsche, tohle je patrně nejlepší možnost pro nadcházející kabrioletovou sezonu.

Sportovní automobilky (nejen) značky Porsche postupem času obrušují hrany jak se snaží vyhovět nárokům většinové skupiny zákazníků, které jsou tradiční hodnoty sportovních aut poněkud cizí. Čas od času se však objeví model, který oslovuje právě tu prodejně nedůležitou minoritní komunitu - jako další vydání modelu Porsche Boxster Spyder, které si právě odbývá světovou premiéru na autosalonu v New Yorku.

Jedná se o klasický roadster Boxster, označení Spyder i protažené ochranné oblouky však odkazují na slavná sportovní Porsche minulosti. A jako starší sporťáky nejen vypadá - plátěná střecha se obsluhuje ručně a díky absenci ovládacích elektromotorů, klimatizace a rádia je Boxster Spyder nejlehčím modelem řady.

Tužší sportovní podvozek je snížený o 20 mm a roadster dostal silnější brzdy z modelu 911 Carrera, má ovšem také přepracované řízení se strmějším převodem a volantem o průměru 360 mm. Plochý šestiválec 3,8 l disponuje výkonem 375 koní (276 kW), což umožňuje zrychlení na stovku za pouhých 4,5 s, zatímco maximální rychlost činí 290 km/h. To vše při kombinované spotřebě 9,9 l na 100 km.

Boxster Spyder má oba nárazníky z Caymanu GT4 a jednoduchý design kol s deseti paprsky, které s řešením zádě pěkně ladí a důležité je, že se z něj budete moci těšit už toto léto, byť zkrácené. Do prodeje jde v červenci a objednávat ho lze už teď, základní cena činí 112.186 euro.

Michal Fokt
Diskuze (7)
1. 4. 2015 11:19
Re: Spyder
V minulé generaci říkali, že se stane součástí standardní nabídky. Dobře, že to vyšlo.
Avatar - Magister
1. 4. 2015 10:51
Re: Dankeschön Zuffenhausen...
SLK a SLK 55 s AMG podvozkem a uzávěrkou zadního diferenciálu bude dost podstatný rozdíl. Každopádně obě zajímavá retro autíčka a atmosféry. Krása.
Avatar - Ham.
1. 4. 2015 10:24
Re: Dankeschön Zuffenhausen...
:yes:
375 šemíků, motor na správném místě, s manuálem, něco přes 1300kg a klasická plátěnka, to je ideál auta pro víkendovou zábavu.
1. 4. 2015 10:18
Re: Dankeschön Zuffenhausen...
Z SLK jsem nikdy u vytržení nebyl, nedostala mě ani jízdně, ani ničím jiným. Boxster by naopak byl jasnou mojí volbou ;-)
Avatar - Magister
1. 4. 2015 09:58
Re: Dankeschön Zuffenhausen...
Vtip to asi není, bo je to i na německých stránkách. Krásné.... 3,8 litru atmosféra ..375 koní... rádio by mi nechybělo, více už klima, i když bez střechy je k ničemu. Jen to manuální nasazování střechy to by byla otrava. Ale jinak výjimečný kousek. 0 - 100 za 4,5 sekundy.

A teď z jiného soudku... Podstatně levnější a stejně krásné s pevnou skládací střechou a luxusní výbavou SLK 55 s atmo V8 s objemem 5,5 to udělá za 4,6 sekundy (což není žádný rozdíl, navíc bez race startu). Tady by byla moje volba asi jasná....