Porsche Boxster Spyder: Puristický roadster s 3,8litrovým boxerem
Sportovní automobilky (nejen) značky Porsche postupem času obrušují hrany jak se snaží vyhovět nárokům většinové skupiny zákazníků, které jsou tradiční hodnoty sportovních aut poněkud cizí. Čas od času se však objeví model, který oslovuje právě tu prodejně nedůležitou minoritní komunitu - jako další vydání modelu Porsche Boxster Spyder, které si právě odbývá světovou premiéru na autosalonu v New Yorku.
Jedná se o klasický roadster Boxster, označení Spyder i protažené ochranné oblouky však odkazují na slavná sportovní Porsche minulosti. A jako starší sporťáky nejen vypadá - plátěná střecha se obsluhuje ručně a díky absenci ovládacích elektromotorů, klimatizace a rádia je Boxster Spyder nejlehčím modelem řady.
Tužší sportovní podvozek je snížený o 20 mm a roadster dostal silnější brzdy z modelu 911 Carrera, má ovšem také přepracované řízení se strmějším převodem a volantem o průměru 360 mm. Plochý šestiválec 3,8 l disponuje výkonem 375 koní (276 kW), což umožňuje zrychlení na stovku za pouhých 4,5 s, zatímco maximální rychlost činí 290 km/h. To vše při kombinované spotřebě 9,9 l na 100 km.
Boxster Spyder má oba nárazníky z Caymanu GT4 a jednoduchý design kol s deseti paprsky, které s řešením zádě pěkně ladí a důležité je, že se z něj budete moci těšit už toto léto, byť zkrácené. Do prodeje jde v červenci a objednávat ho lze už teď, základní cena činí 112.186 euro.