Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Platinum Edition: Špičková výbava pro diesel a hybrid

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Porsche představuje limitovanou sérii úspěšného SUV Cayenne. Pouze s klasickým zážehovým motorem ale koupit nepůjde...

I ne zrovna levný Cayenne se občas objevuje v omezených sériích s dodatečnou výbavou za „atraktivní“ cenu. Tenhle marketingový recept funguje dlouhá léta u takřka všech výrobců napříč segmenty... Posledním přírůstkem je Platinum Edition. Přidává na sportovním vzhledu, jako kdyby ho mělo velké porsche málo. Ano, je to pořádný kus auta s patřičnou hmotností, ale geny značky nezapře...

Platinová edice dostala lehce rozšířené blatníky, pod které se vejdou dvacetipalcová kola s historickým názvem RS Spyder. Na cestu svítí adaptivní bi-xenonové výbojky. Parkovací asistenty vpředu i vzadu mají kromě zvukové signalizace i obrazový výstup na displeji informačního systému PCM. Ten obsahuje veškerá multimédia včetně navigace, špičkové audio pochází od Bose. Zadní boční okna jsou zatmavená. Série se bude prodávat v černé a bílé barvě, za příplatek jsou k mání další metalické odstíny: černý Deep, purpurový, mahagonový, bílý Carrera a stříbrný. Svébytný lze vybrat i pro zmíněné nástavce blatníků.

Dveřní prahy po vstupu do kabiny zdobí zevnitř panely z nerezové oceli a nezbytným názvem Platinum Edition. S E-Hybrid je má i podsvícené. Palubní deska obsahuje analogové hodiny, i v dnešní digitální době Porsche hraje na efekt. Koženému interiéru dominují přední sportovní sedačky s náležitým bočním vedením a elektrickým seřizováním v osmičce poloh. Na opěrkách nechybí logo automobilky, část kabiny je pokryta Alcantarou. Hybrid má svébytné větrání a klimatizaci. Specifikace se pochopitelně na jednotlivých trzích mohou (a také jistě budou) lišit, edice není určena pouze pro Německo.

Technika se oproti sérii nijak nezměnila. Třílitrový turbodiesel V6 dává 193 kW a nejnižší normovaná spotřeba nafty činí 6,6 l/100 km. Hybrid kombinuje s elektromotorem také třílitrový vidlicový šestiválec, ale zážehový. Celkový výkon systému činí 306 kW. Údaj o konzumaci pohonných látek, 3,3 l/100 km, berme pochopitelně s rezervou.

Ani limitovaný Cayenne není autem pro každého, německé ceny byly stanoveny na 74.352 eur za naftovou verzi a 90.298 eur za S E-Hybrid. To odpovídá 2,01, respektive 2,44 milionům korun. Auta lze už objednávat, u prodejců se objeví v červnu letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2016 11:18
Umělá podpora?
Podpora prodeje nafty a hybridu? :-|