Porsche Cayenne Turbo S: Turbo ještě Ssssilnější
Porsche reaguje s Cayenne Turbo S na poptávku z Asie a východoevropských zemích, kde zákazníci žádají exkluzivní SUV s maximálním výkonem a vynikající ovladatelností. Osmiválcový dvakrát přeplňovaný motor 4,8 litru z Cayenne Turbo byl naladěn na 404 kW (+36 kW) při 6000 ot./min a 750 Nm (+50 Nm) v rozpětí 2250 až 4500 ot./min. Kombinovaná spotřeba se přitom nezměnila. Maximální rychlost je nyní 280 km/h (+5 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 4,8 s (-0,3 s).
Keramické kotoučové brzdy, vyráběné za použití karbonových vláken, vychází přímo ze závodních aut a poprvé se objevují v jiném než sportovním autě. Přední kotouče mají průměr 410 mm a brzdiče se šesti pístky, zadní 370 mm a čtyři pístky. Kromě Turbo S bude možné nové brzdy, označované PCCB, objednat také do verzí Cayenne S, GTS a Turbo. Velikost kotoučů si vyžádá instalaci nejméně 20palcových kol, Turbo S bude mít standardně 21palcová kola SportPlus.
Turbo S má standardně vzduchový podvozek s udržováním konstantní světlé výšky, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a variabilní posilovač řízení Servotronic. Systémy PASM a PDCC elektronicky mění charakteristiku tlumičů v závislosti na aktuální jízdní situaci a eliminují boční náklony karoserie. Pracují v režimech Normal a Sport.
Uvnitř se nachází multimediální systém s dotykovým displejem PCM a s hlasovým ovládáním. Standardními součástmi PCM je TV tuner (s příjmem analogového i digitálního signálu), navigace, bluetooth pro připojením mobilního telefonu a Bose Surround Sound System se 14 reproduktory o celkovém výkonu 410 W.
Pouze pro Cayenne Turbo S je určen lak Lava gray metallic a interiér v kombinaci Black/Havana, nebo Black/Steel gray. Mezinárodní cena je stanovena na 111.400 Euro (bez daní), cena pro český trh dosud nebyla stanovena. Prodej bude zahájen v srpnu.
Porsche Cayenne - kompletní přehled modelové řady | |||||
Model | Cayenne V6 | Cayenne S | Cayenne GTS | Cayenne Turbo | Cayenne Turbo S |
Motor | 3,6 l, atm | 4,8 l, atm. | 4,8 l, atm. | 4,8 l, přepl. | 4,8 l, přepl. |
Hnací kola | všechna | všechna | všechna | všechna | všechna |
Zdvihový objem [cm3] | 3598 | 4806 | 4806 | 4806 | 4806 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 213/6200 | 283/6200 | 293/6500 | 368/6000 | 404/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 385/3000 | 500/3500 | 500/3500 | 700/2250-4500 | 750/2250-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 227 (227) | 252 (250) | 253 (251) | (275) | (280) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 (8,5) | 6,6 (6,8) | 6,1 (6,5) | (5,1) | (4,8) |
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s] | 9,9 (10,2) | 8,6 (8,8) | - | (5,5) | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 12,9 (12,9) | 14,9 (13,7) | 15,1 (13,9) | (14,9) | (14,9) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2160 (2170) | 2225 (2245) | 2225 (2245) | (2355) | (2355) |
Cena [Kč] | 1.389.000,- | 1.759.000,- | 2.021.000,- | 2.918.000,- | - |
Údaje pro verze s automatickou převodovkou jsou v závorkách.