Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman 2013: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (6)
Druhá generace Porsche Cayman slavila premiéru na podzim v Los Angeles, nyní se vůz poprvé prezentuje na starém kontinentu, na právě probíhajícím autosalonu ve Vídni.

Evoluce je slovo, které nejvíce sedí k designu automobilů značky Porsche, a nejinak je tomu v případě nové generace Caymanu. Designéři však jednotlivé detaily karoserie navrhli tak, aby se auto více odlišilo od ostatních modelů značky.

Dřívější generace krokodýla byla kritizována pro svoji designovou blízkost větší 911. Nyní jsou už oba automobily svébytnější, a to nejen proporcemi. Na přídi se najdou rozdíly i proti technicky spřízněnému Boxsteru. Vpředu se totiž u Caymanu objevuje nenápadný spoiler, který svými tvary odkazuje na zadní decentní spoiler spojující koncová světla. Tímto detailem se Boxster s Caymanem naopak ztotožňují.

Oproti předchůdci je tu více hran, ta tam je jakási „zavalitost“ první generace, silueta karoserie zůstala stejná, což je dáno především koncepcí s motorem uloženým před zadní nápravou. Agregát není extrovertně dáván na odiv, před očima diváků se skrývá.

V kabině se řidič cítí v centru dění, jak se na Porsche sluší a patří. Palubní deska je převzata z Boxsteru, podobné, výrazné prodloužení středové konzole se objevilo už i v Panameře a aktuální 911 (991). Kulaté výdechy klimatizace minulé generace nahradily čtyřúhelníkové.

Sedačky posádku příjemně obejmou, díky výraznému bočnímu vedení jistě dobře podrží i v zatáčkách. V liště před spolujezdcem se ukrývají dva držáky na nápoje, stačí silněji stisknout na vodorovnou lištu v barvě karoserie. Řadicí páka pak pěkně padne do ruky.

Ve své druhé generaci se Cayman prodloužil ze 4.347 mm na 4.380 mm a lehce snížil z 1.304 mm na 1.294 mm, zatímco šířka 1.801 mm zůstala beze změn. Rozvor náprav se protáhl z 2.415 mm na 2.475 mm, což je stejně jako v případě Boxsteru.

Ve Vídni se prezentuje silnější verze Cayman S, která je poháněna 3,4litrovým šestiválcem o výkonu 239 kW (325 koní). Základní verze používá uprostřed uložený 2,7litrový plochý šestiválec s 202 kW.

Prodej druhé generace Porsche Cayman se má na českém trhu rozběhnout od března roku 2013 a ceny jsou nastaveny na 51.385 euro včetně DPH (zhruba 1.300.000 Kč) za standardní model, zatímco Cayman S přijde minimálně na 64.118 euro včetně DPH (okolo 1.625.000 Kč).

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Emel
10. 1. 2013 21:42
Cayman
1.300.000... no, to je skoro za hubičku. Skoro. Vždycky jsem fandil levnějším sporťákům s přesvědčením, že není potřeba 500 koní na trochu srandy. Cayman se mi líbí, tak třeba na důchod... :-)
Avatar - šmoula nešika
10. 1. 2013 11:10
Re: Cayman
Mně se nejvíc líbí Boxter. To ale nemění nic na tom, že opravdovím Porsche je jen 911.
10. 1. 2013 09:50
Re: Cayman
Ano, posouvá se, ale pořád je na okruhu hodně potentní. V předchozí generaci jsem je měl rád z hlediska schopností, ale design trochu kulhal (Cayman byl pro mne rozhodně hezčí). Tahle generace je nádherná.
Avatar - cerrbion
10. 1. 2013 09:07
Re: Cayman
Pro mě už je taky víc to správné Porsche Cayman/Boxster než 911ka, ta u že se tak nějak posunula do GrandTurisma.
10. 1. 2013 08:08
Cayman
Ja si nemôžem pomôcť, ale Cayman sa mi vždy páčil viac ako 911-ka :-) Vyzerá tak agilnejšie