9.1. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Porsche Cayman 2013: První živé dojmy

 

Druhá generace Porsche Cayman slavila premiéru na podzim v Los Angeles, nyní se vůz poprvé prezentuje na starém kontinentu, na právě probíhajícím autosalonu ve Vídni.

Evoluce je slovo, které nejvíce sedí k designu automobilů značky Porsche, a nejinak je tomu v případě nové generace Caymanu. Designéři však jednotlivé detaily karoserie navrhli tak, aby se auto více odlišilo od ostatních modelů značky.

Dřívější generace krokodýla byla kritizována pro svoji designovou blízkost větší 911. Nyní jsou už oba automobily svébytnější, a to nejen proporcemi. Na přídi se najdou rozdíly i proti technicky spřízněnému Boxsteru. Vpředu se totiž u Caymanu objevuje nenápadný spoiler, který svými tvary odkazuje na zadní decentní spoiler spojující koncová světla. Tímto detailem se Boxster s Caymanem naopak ztotožňují.

Oproti předchůdci je tu více hran, ta tam je jakási „zavalitost“ první generace, silueta karoserie zůstala stejná, což je dáno především koncepcí s motorem uloženým před zadní nápravou. Agregát není extrovertně dáván na odiv, před očima diváků se skrývá.

V kabině se řidič cítí v centru dění, jak se na Porsche sluší a patří. Palubní deska je převzata z Boxsteru, podobné, výrazné prodloužení středové konzole se objevilo už i v Panameře a aktuální 911 (991). Kulaté výdechy klimatizace minulé generace nahradily čtyřúhelníkové.

Sedačky posádku příjemně obejmou, díky výraznému bočnímu vedení jistě dobře podrží i v zatáčkách. V liště před spolujezdcem se ukrývají dva držáky na nápoje, stačí silněji stisknout na vodorovnou lištu v barvě karoserie. Řadicí páka pak pěkně padne do ruky.

Ve své druhé generaci se Cayman prodloužil ze 4.347 mm na 4.380 mm a lehce snížil z 1.304 mm na 1.294 mm, zatímco šířka 1.801 mm zůstala beze změn. Rozvor náprav se protáhl z 2.415 mm na 2.475 mm, což je stejně jako v případě Boxsteru.

Ve Vídni se prezentuje silnější verze Cayman S, která je poháněna 3,4litrovým šestiválcem o výkonu 239 kW (325 koní). Základní verze používá uprostřed uložený 2,7litrový plochý šestiválec s 202 kW.

Prodej druhé generace Porsche Cayman se má na českém trhu rozběhnout od března roku 2013 a ceny jsou nastaveny na 51.385 euro včetně DPH (zhruba 1.300.000 Kč) za standardní model, zatímco Cayman S přijde minimálně na 64.118 euro včetně DPH (okolo 1.625.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 

Štítky Porsche Sportovní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Porsche Cayman s osmiválcem z Mustangu je totální zběsilost (+video) Porsche Cayman s osmiválcem z Mustangu je totální zběsilost (+video)

Severoamerická společnost Power By The Hour Performance…

Porsche Cayman GT4 jako modýlek auta v životní velikosti Porsche Cayman GT4 jako modýlek auta v životní velikosti

Pro většinu smrtelníků je jediným zhmotněním snu o…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…