9.1. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Porsche Cayman 2013: První živé dojmy

 

Druhá generace Porsche Cayman slavila premiéru na podzim v Los Angeles, nyní se vůz poprvé prezentuje na starém kontinentu, na právě probíhajícím autosalonu ve Vídni.

Evoluce je slovo, které nejvíce sedí k designu automobilů značky Porsche, a nejinak je tomu v případě nové generace Caymanu. Designéři však jednotlivé detaily karoserie navrhli tak, aby se auto více odlišilo od ostatních modelů značky.

Dřívější generace krokodýla byla kritizována pro svoji designovou blízkost větší 911. Nyní jsou už oba automobily svébytnější, a to nejen proporcemi. Na přídi se najdou rozdíly i proti technicky spřízněnému Boxsteru. Vpředu se totiž u Caymanu objevuje nenápadný spoiler, který svými tvary odkazuje na zadní decentní spoiler spojující koncová světla. Tímto detailem se Boxster s Caymanem naopak ztotožňují.

Oproti předchůdci je tu více hran, ta tam je jakási „zavalitost“ první generace, silueta karoserie zůstala stejná, což je dáno především koncepcí s motorem uloženým před zadní nápravou. Agregát není extrovertně dáván na odiv, před očima diváků se skrývá.

V kabině se řidič cítí v centru dění, jak se na Porsche sluší a patří. Palubní deska je převzata z Boxsteru, podobné, výrazné prodloužení středové konzole se objevilo už i v Panameře a aktuální 911 (991). Kulaté výdechy klimatizace minulé generace nahradily čtyřúhelníkové.

Sedačky posádku příjemně obejmou, díky výraznému bočnímu vedení jistě dobře podrží i v zatáčkách. V liště před spolujezdcem se ukrývají dva držáky na nápoje, stačí silněji stisknout na vodorovnou lištu v barvě karoserie. Řadicí páka pak pěkně padne do ruky.

Ve své druhé generaci se Cayman prodloužil ze 4.347 mm na 4.380 mm a lehce snížil z 1.304 mm na 1.294 mm, zatímco šířka 1.801 mm zůstala beze změn. Rozvor náprav se protáhl z 2.415 mm na 2.475 mm, což je stejně jako v případě Boxsteru.

Ve Vídni se prezentuje silnější verze Cayman S, která je poháněna 3,4litrovým šestiválcem o výkonu 239 kW (325 koní). Základní verze používá uprostřed uložený 2,7litrový plochý šestiválec s 202 kW.

Prodej druhé generace Porsche Cayman se má na českém trhu rozběhnout od března roku 2013 a ceny jsou nastaveny na 51.385 euro včetně DPH (zhruba 1.300.000 Kč) za standardní model, zatímco Cayman S přijde minimálně na 64.118 euro včetně DPH (okolo 1.625.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Porsche Cayman s osmiválcem z Mustangu je totální zběsilost (+video) Porsche Cayman s osmiválcem z Mustangu je totální zběsilost (+video)

Severoamerická společnost Power By The Hour Performance…

Porsche Cayman GT4 jako modýlek auta v životní velikosti Porsche Cayman GT4 jako modýlek auta v životní velikosti

Pro většinu smrtelníků je jediným zhmotněním snu o…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…