9.1. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Porsche Cayman 2013: První živé dojmy

 

Druhá generace Porsche Cayman slavila premiéru na podzim v Los Angeles, nyní se vůz poprvé prezentuje na starém kontinentu, na právě probíhajícím autosalonu ve Vídni.

Evoluce je slovo, které nejvíce sedí k designu automobilů značky Porsche, a nejinak je tomu v případě nové generace Caymanu. Designéři však jednotlivé detaily karoserie navrhli tak, aby se auto více odlišilo od ostatních modelů značky.

Dřívější generace krokodýla byla kritizována pro svoji designovou blízkost větší 911. Nyní jsou už oba automobily svébytnější, a to nejen proporcemi. Na přídi se najdou rozdíly i proti technicky spřízněnému Boxsteru. Vpředu se totiž u Caymanu objevuje nenápadný spoiler, který svými tvary odkazuje na zadní decentní spoiler spojující koncová světla. Tímto detailem se Boxster s Caymanem naopak ztotožňují.

Oproti předchůdci je tu více hran, ta tam je jakási „zavalitost“ první generace, silueta karoserie zůstala stejná, což je dáno především koncepcí s motorem uloženým před zadní nápravou. Agregát není extrovertně dáván na odiv, před očima diváků se skrývá.

V kabině se řidič cítí v centru dění, jak se na Porsche sluší a patří. Palubní deska je převzata z Boxsteru, podobné, výrazné prodloužení středové konzole se objevilo už i v Panameře a aktuální 911 (991). Kulaté výdechy klimatizace minulé generace nahradily čtyřúhelníkové.

Sedačky posádku příjemně obejmou, díky výraznému bočnímu vedení jistě dobře podrží i v zatáčkách. V liště před spolujezdcem se ukrývají dva držáky na nápoje, stačí silněji stisknout na vodorovnou lištu v barvě karoserie. Řadicí páka pak pěkně padne do ruky.

Ve své druhé generaci se Cayman prodloužil ze 4.347 mm na 4.380 mm a lehce snížil z 1.304 mm na 1.294 mm, zatímco šířka 1.801 mm zůstala beze změn. Rozvor náprav se protáhl z 2.415 mm na 2.475 mm, což je stejně jako v případě Boxsteru.

Ve Vídni se prezentuje silnější verze Cayman S, která je poháněna 3,4litrovým šestiválcem o výkonu 239 kW (325 koní). Základní verze používá uprostřed uložený 2,7litrový plochý šestiválec s 202 kW.

Prodej druhé generace Porsche Cayman se má na českém trhu rozběhnout od března roku 2013 a ceny jsou nastaveny na 51.385 euro včetně DPH (zhruba 1.300.000 Kč) za standardní model, zatímco Cayman S přijde minimálně na 64.118 euro včetně DPH (okolo 1.625.000 Kč).

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard

Švýcarský výrobce luxusního zboží Richemont nabízí za…

Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu

Česká republika si pořídila další evropský unikát:…

Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket

Na burzách kryptoměn se letos protáčí nejvíce peněz v…

 

Štítky Porsche Sportovní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Porsche 718 Boxster/Cayman GTS: Čím se liší od verze S? Porsche 718 Boxster/Cayman GTS: Čím se liší od verze S?

Už tak potentní Boxster/Cayman S Porsche doplňuje ještě…

Vypadá obyčejně, tohle Porsche ale ukazuje budoucnost sporťáků. Čím? Vypadá obyčejně, tohle Porsche ale ukazuje budoucnost sporťáků. Čím?

Stříbrně lakované Porsche Cayman vypadá vlastně obyčejně,…

 



 
Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Dnes 10:56

Dvojčata z NDR měli sen, chtěli vlastnit ikonické Porsche 356. Tehdejší politická situace jim nepřála, ale nevzdali se.




Blesk.cz

Zhrzený Ondřej Koptík se loučí! Kvůli drogám se rozhodl pro konec!

Zhrzený Ondřej Koptík se loučí! Kvůli drogám se…

Závislost na marihuaně a také tvrdých drogách způsobila, že se z Ondřeje Koptíka (34) stával chvílemi běsnící…

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám, kontroloval tvář v mobilu

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám,…

Aby napnul síť a mohl se jít radovat, podstoupí takřka cokoli. Góly jsou hnacím motorem Cristiana Ronalda.…

 

Reflex.cz

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil nacisty, že se Den D neodehraje v Normandii

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil…

Juan Pujol García rozhodně nebyl typickým mužem, kterého si představíte, když se řekne slovo špion. Válkou…

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…