Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Druhá generace fastbacku oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (99)
Netrpělivě očekávaná Panamera se oficiálně představila v německé metropoli. Je určitě hezčí než předchůdce.

Nová Panamera byla odhalena 28. června 2016 večer v Berlíně střídá po sedmi letech první generaci. Oficiálně je stále prezentována jako sedan či limuzína, jde ovšem o čtyřdveřový fastback s výklopnou zadní stěnou.

Tvary vzniklé pod vedením Michaela Mauera už nebudou určitě vnímány tak kontroverzně jako tomu bylo u typu 970. Záď se povedla, nepůsobí tak bachratě a naroubovaně jako u předchůdce. Třetí boční okénko až za druhým párem dveří vypadá mnohem lépe. Zaujmou dva svislé prolisy kapoty, které se táhnou až k předními nárazníku, dále pak propojená koncová diodová světla. Příď je trochu ostřejší, ale tak velí doba. Střecha se svažuje směrem dozadu o dva centimetry. Auto konečně vypadá jako porsche!

Pod kapotou najdeme zpočátku tři přímovstřikové motory s dvojicí turbodmychadel. Jsou umístěna mezi oběma hlavami. Vidlicový osmiválec 4,0 l pro verzi Turbo dává 405 kW (550 k)/5750 min-1 a 770 N.m/1960-4500 min-1. Tento motor je vybaven i vypínáním poloviny válců. Panamera s ním jako jediná překročí třístovku (306 km/h), na třetinovou hodnotu zrychlí během 3,6 s a Porsche u ní uvádí normovanou konzumaci benzinu 9,3 l/100 km.

Vidlicový šestiválec 2,9 l v případě varianty 4S se chlubí 324 kW (440 k)/5650 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 550 N.m v rozmezí od 1750 do 5500 otáček. Oblíbená akcelerační disciplína mu trvá 4,2 s a na dálnici se na digitálním tachometru rozsvítí číslo 289. Průměrně spálí 8,1 l benzinu.

Turbodiesel V8 zatím neudaného objemu poskytuje 311 kW (422 k) v 3500 otáčkách a mohutných 850 N.m/1000-3250 min-1. Verze 4S Diesel jede 285 km/h a z klidu na stovku zrychluje během 4,3 s. Nejnižší normovaná konzumace nafty činí 6,7 l/100 km. Všechny agregáty jsou spojeny výhradně s osmistupňovými dvouspojkovými převodovkami PDK a porce točivého momentu posílají na obě nápravy. Nabídku doplní dvojice plug-in hybridů.

5049 mm dlouhá, 1937 mm široká a 1423 mm nízká karoserie je vesměs z hliníku. Narostla v jednotlivých rozměrech o 34, 6, respektive 5 mm. Panamera má adaptivní vzduchový podvozek, elektronickou kontrolu tlumičů PASM, torque vectoring a natáčení zadní nápravy. Rozvor se natáhl o 30 mm na 2950 mm. Jízdní asistenty zastupuje třeba poloautomatické řízení vozu, které přijde vhod hlavně při dopravních zácpách, funguje až do rychlosti 60 km/h. Nechybí ani noční vidění, přední diody Matrix jsou za příplatek. Kola mají v průměru 19, 20 a 21 palců.

Panamera stále nabízí místo pro čtveřici cestujících na samostatných sedadlech. Dají se sklopit včetně prostřední části, takže zavazadelník naroste z 495 na 1304 l. Palubní desce dominuje středový dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce. Podporuje i Apple CarPlay. Největším digitální přístrojem před řidičem je otáčkoměr, po stranách najdeme další sedmipalcové obrazovky. Přepínání čtyř jízdních režimů s tlačítkem Sport Response se nachází na tříramenném volantu. Panamera může mít i panoramatickou střechu, audio Burmester a čtyřzónovou klimatizaci.

Bude se vyrábět kompletně v lipské továrně. Příprava produkce spolykala půl miliardy eur, práci zde najde 600 nových zaměstnanců. Předchozí generace se prodalo i přes kontroverzní design více než 150 tisíc kusů. Má tedy na co navazovat. Dá se už objednat. Panamera 4S stojí 113.027 eur (3,07 milionu korun), diesel se stejným označením přijde na 116.954 eur (3,17 milionu Kč). Turbo odskočilo až na 153.011 eur (4,15 mil. Kč).. Dodávky prvním klientům začnou 5. listopadu letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (99)
Avatar - AUDIRS6
5. 7. 2016 13:42
Re: Hmm...
Ak do nej ides, tak jo >:D :yes:
Avatar - white label
5. 7. 2016 13:34
Re: Hmm...
Myslíš WLTP jako White Label Top Product? >:-[]
Avatar - AUDIRS6
5. 7. 2016 13:23
Re: Hmm...
bez debaty ! ;-) :yes:
A vsimas tu normovanu spotrebu ? Cital, pozeral si nejake YT jazdne dojmy z SQ7 ? Ten motor dokaze zrat priemernemu novinarovi ( !!! ) aj len o cca 1 liter nad NEDC hausnumero ! :-O :yes:
Takze v reale fakt moze normalny clovek na Panamere S Diesel jazdit pod 8 litrov. ;-)
Proste si myslim, ze ten motor je uz WLTP a Real drive cyclus - ready. ;-)
Avatar - white label
5. 7. 2016 11:53
Re: Hmm...
Diesel z SQ7 bude ideální motorizace pro novou/příští Panameru (případně i Cayenne) S diesel.
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2016 09:02
Re: Bachyně
[odkaz] :-)