Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: podrobnosti o výrobě

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Po tom, co Audi minulý týden zveřejnilo informace o plánovaném zahájení nových modelů v německých závodech, přichází také Porsche s povzbuzující novinou.

Po tom, co Audi minulý týden zveřejnilo informace o plánovaném zahájení nových modelů v německých závodech, přichází také Porsche s povzbuzující novinou. Nový sedan Panamera, do kterého chce automobilka investovat miliardu eur, bude ze 70 % německým automobilem, finální montáž bude probíhat v Lipsku a karoserie bude připravovat hanoverský závod Volkswagenu.

Oficiální tiskové prohlášení automobilky Porsche potvrzuje několik kuloárních informací, týkajících se výroby čtvrté modelové řady Porsche. Představenstvo firmy Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart rozhodlo o výrobě čtyřdveřového sedanu Panamera v lipském závodě, který za tímto účelem bude výrazně rozšířen.

Plány počítají s výstavbou nové montážní haly o rozloze 25.000 m2, stejně tak jako s rozšířením analytického a výcvikového centra. V Lipsku vyroste také nové logistické centrum o rozloze 30.000 m2. Celkové investice do výstavby budov by měly v následujících letech dosáhnout výše 120 milionů euro, s tím že stavět se začne již letos v září.

Zatímco motory pro model Panamera budou vyráběny ve Stuttgartu, automobilka Volkswagen v Hannoveru bude dodávat kompletní nalakované karoserie. "Rozhodli jsme se pro Volkswagen v Hanoveru, protože jde o jeden z nejmodernějších závodů v rámci koncernu VW, který je schopen vyrábět karoserie v prvotřídní kvalitě, kterou vyžadujeme", uvedl v pátek šéf Porsche Wiedeking.

Argumentem pro Hanover bylo také technologické zázemí, protože tamní lakovna je schopná vyrábět větší množství barevných odstínů než jakýkoliv jiný závod VW, který připadal v úvahu. V Hanoveru se donedávna vyráběly užitkové Volkswageny LT, ale po tom, co je nahradily modely Crafter (vyráběné v kooperaci u DaimlerChrysler), zůstala část kapacit nevytížena (tento závod, který zaměstnává 15 tisíc pracovníků, je rodištěm modelů Transporter/Multivan/Caravelle).

Porsche prohlašuje, že jen 15 % hodnoty vozu bude vytvářeno ve vlastních závodech, přičemž například nalakovaná karoserie od Volkswagenu představuje 6 % hodnoty. Celkový podíl německé práce na nové Panameře činí 70 %, což má být zřejmě jistá forma ujištění, že jde opravdu o německý automobil.

Počítá se s vytvořením 600 nových míst v Porsche Leipzig GmbH, dalších 600 míst vznikne u dodavatelů. Zahájení náborových kampaní se očekává v roce 2008. Pravděpodobné je však i to, že obrovský zájem uchazečů bude převyšovat nabídku míst. V roce 2009 vznikne u Porsche dalších 400 nových míst a v Hanoveru bude díky novému projektu zachráněno 500 míst.

Momentálně je v Porsche Leipzig GmbH vyráběno Porsche Cayenne, pro které karoserie dodává bratislavský závod VW a motory jsou přiváženy ze Stuttgartu. Před nedávnem byla v Lipsku ukončena výroba supersportovního kupé Carrera GT.

Ondřej Láník
Diskuze (19)