Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche postavilo ještě jednu Carreru GT. V podstatě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Renovace se většinou týkají veteránů nebo youngtimerů z dvacátého století, ale divize Porsche Classic provedla velkolepou rekonstrukci modelu Carrera GT z počátku jednadvacátého století.

Porsche Carrera GT se nejprve jen jako koncept představilo na autosalonu v Paříži v roce 2000. Zájem ze strany veřejnosti a především zákazníků značky byl ovšem tak velký, že bylo rozhodnuto o výrobě.

Premiéra sériového Porsche Carrera GT se odehrála v roce 2003 na autosalonu v Ženevě. Výroba se v lipském závodě automobilky Porsche rozběhla v roce 2004 a byla ukončena 6. května roku 2006. Výsledkem bylo více než 1270 exemplářů výjimečného supersportu.

Porsche Carrera GT bude již navždy představovat jeden z nejlepších modelů své značky a nejpřitažlivějších supersportů světa. Není tedy divu, že majitelé tohoto vozu jen většinou hýčkají a udržují ve vynikající kondici. Patří mezi ně i nejmenovaný sběratel z USA, který si u divizi Porsche Classic objednal renovaci a úpravy podle svých představ.

Projekt zahrnoval úplné rozložení vozidla na jednotlivé části. Následovala kontrola jejich stavu a případná renovace nebo výměna za nový díl. Na kompletní renovaci techniky pak navázalo sestavení vozu a nový lak karoserie i změny v čalounění a obložení interiéru.

Toto konkrétní Porsche Carrera GT se díky tomu jako jediný zástupce své modelové řady může pyšnit odstínem laku karoserie pojmenovaným Oak Green Metallic. Další výjimečné řešení představují kola z hořčíkové slitiny, jejichž paprsky zdobí zlatý odstín, zatímco ráfky kryje pravé stříbro.

Pozornost si díky kombinaci barev a materiálů zaslouží i interiér, který zaujme především finálním provedením sedadel. Porsche Classic pak vyzdvihuje renovaci všech dílů z uhlíkových vláken. Ty byly ručně broušeny a následně nově lakovány, což zabralo 350 hodin práce.

Porsche Carrera GT po zákroku specialistů divize Porsche Classic je v kondici zcela nového vozu a navíc se může pochlubit zevnějškem i interiérem, který žádný sériový exemplář nemá. Připomenout pak lze, že 5,7litrový desetiválec tohoto modelu disponuje výkonem 450 kW (612 k), s nímž lze dosáhnout maximální rychlosti kolem 330 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme