Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche má nový byznys: V klasických autech vidí zlatých důl

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 11. 2018
50
Zobrazit náhledy (50)
Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold Porsche Project Gold
Vlastnictví klasického vozu má svá jistá specifika, mezi nimiž mohou být i problémy se zajištěním servisu a potřebných náhradních dílů. Pro majitele vozů značky Porsche to ovšem platit nemusí.

Veterán nebo youngtimer ve srovnání s novým vozem většinou vyžaduje zvýšenou péči, za níž nemusí nutně stát jeho špatná konstrukce nebo nekvalitní komponenty či způsob provozování, ale je za ní ukryto pouhé stárnutí a únava materiálu.

Problémy s provozováním klasiků se pak liší i mezi jednotlivými automobilovými značkami, protože řada z nich zanikla nebo se jen nehodlá zabývat svými vozy z minulosti. Majitelé jsou pak většinou odkázání na své vlastní schopnosti nebo služby specialistů, které ovšem mohou mít silně kolísavou úroveň.

Stále větší pozornost svým klasickým vozům v dnešní době věnují německé značky a jedno z předních míst v této oblasti mezi nimi zaujímá automobilka Porsche, resp. její divize Porsche Classic, která se neustále rozrůstá a plánuje rozsáhlou expanzi na severoamerickém trhu.

Není divu, když více než 70 % ze všech vyrobených vozů značky Porsche je stále v provozu. Drtivá většina z nich je pak právě na území USA a podle informací zveřejněných Automotive News je zde dvakrát více klasických Porsche než v jejich domovském Německu.

Porsche Cars North America vidí ve službách spojených s klasickými vozy velký potenciál a ve spolupráci s mateřskou automobilkou plánuje výrazné rozšíření sítě zástupců Porsche Classic na severoamerické půdě. Divize klasiků má v rámci zdejší sítě prodejců v současnosti deset oficiálních zastoupení, ale jejich počet se má i s ohledem na současnou severoamerickou síť, kterou tvoří 190 prodejců, výrazně zvýšit.

360p720p

Zájem o klasické modely značky Porsche i služby divize Porsche Classic neustále roste, což má dokazovat i skutečnost, že se z ní stala nejrychleji se rozvíjející společnost v oblasti luxusních sportovních vozů v USA za poslední čtyři roky.

Porsche Classic nabízí v současnosti servis i kompletní renovace klasických vozů, za něž jsou samotnou automobilkou považovány po uplynutí deseti let od ukončení jejich výroby a vedle toho pak tato divize nabízí více než 52.000 náhradních dílů, které dodává i nezávislým prodejcům a servisů. Katalog Porsche Classic se navíc každoročně rozrůstá zhruba o 300 dílů.

Klasické vozy Porsche tedy představují pro automobilku oblast, která je dnes výdělečným podnikem a zisky divize Porsche Classic mají i v souvislosti s rozšiřováním jejích služeb a sítě oficiálních zastoupení na severoamerické půdě růst.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor