28.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Praha i nadále chce udělat z magistrály bulvár. To myslí vážně?

Praha i nadále chce udělat z magistrály bulvár. To myslí vážně?

Přebudováním severojižní magistrály v bulvár chce pražský magistrát tuto lokalitu „humanizovat.“ Přeložit se to ale dá jako snaha o delší kolony a další utrpení pro řidiče.

Na pražském magistrátu už několik let dříme nápad přetvořit severojižní magistrálu v městský bulvár. Myšlenka přebudování důležitého průtahu městem byla opět oživena jen pár měsíců po otevření tunelového komplexu Blanka.

Nejnověji o tomto plánu promluvil náměstek pražské primátorky Petr Dolínek, který připomněl, jak si magistrát tzv. humanizaci magistrály představuje. Trasa má být v několika fázích upravena tak, aby v každém směru byly 2+1 pruhy, přičemž ten nejvíc vpravo má být určen pro autobusy a odbočování. Na magistrále mají navíc přibýt další přechody pro chodce a zeleň. „Cílem je, aby tato silnice přestala dělit hlavní město na dvě poloviny,“ tvrdí Dolínek.

První reakcí každého řidiče pravidelně jezdícího v dané lokalitě jistě napadne, že taková úprava povede k dalšímu zhoršení už tak bídné dopravní situace na pražské magistrále. Dolínek s takovým názorem nesouhlasí a tvrdí, že magistrála už není využívána pro tranzit skrz město, ale funguje jen jako obslužná trasa, na kterou auta vjíždějí jen z přilehlých oblastí, aby ji zase krátce na to opustila.

Aktuální každodenní zkušenosti ale vypadají poněkud jinak. Magistrála je v těchto týdnech u Muzea zúžena kvůli rekonstrukci vozovky o jeden pruh, což vede k mnohem delším kolonám než kdy jindy. V dopravní špičce nyní „štrůdl“ aut směrem na Brno běžně stojí až k Hlávkově mostu, zatímco jindy bývá o několik stovek metrů kratší. Dlouhé proudy tu navíc popojíždějí i v časech, kdy zde jindy byl už klid.

Díky tomu tak mají řidiči dobrou představu toho, jak by situace na magistrále vypadala, pokud by skutečně došlo k realizaci nápadu na její zúžení. Ještě více stojících a pomalu popojíždějících vozidel rozhodně není něco, jak si já osobně představuji „humanizaci“ magistrály. A více semaforů je také nesmysl. Už nyní jsou největšími špunty na magistrály právě světelné křižovatky. A jejich vyšší počet by takových špuntů udělal jen více. Opravdu doufám, že již postavené semafory na Štvanici u zatím nepoužívané zastávky tramvaje zůstanou co nejdéle nefunkční.

Je však pravda, že severojižní magistrála po otevření Blanky skutečně není tranzitním koridorem, velká část aut jede po městském okruhu a magistrále se vyhne. Zbývající tisíce řidičů ale na magistrálu prostě musí, protože jim nic jiného nezbývá. A zúžení pruhů na tom nic nezmění. Z osobní zkušenosti pravidelných přejezdů z bytu v Nuslích do kanceláře v Holešovicích vím, že bych se magistrále klidně vyhnul, objízdných tras ale opravdu moc není.

A právě to je největší problém magistrály. Naprosto chápu snahy o zklidnění silnice, protože magistrála je opravdu nehezká jizva centra Prahy. Jenže pokud neexistují použitelné objízdné alternativy, není její zklidnění řešením. Bohužel jak dokončení obchvatu Prahy, tak vnitřního okruhu (úsek Pelc-Tyrolka – Balabenka je zatím jen v plánech projektantů, stejně jako další úsek ke Štěrboholské radiále), které by situaci na magistrále měly pomoci, je zatím stále v nedohlednu, což je vskutku velká ostuda. Do té doby tak lze uvažovat jen o zkulturnění magistrály (třeba položením tiššího asfaltu a výsadbou stromů, jak chce opozice), ale rozhodně nikoliv o zklidnění. To by aktuálně vedlo jen k zhoršení dopravní situace. Důkazy z praxe už o tom máme... Snad na to pražští radní budou myslet, až projekt humanizace magistrály budou v srpnu projednávat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr…

Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel

Na českém hotelovém trhu se koncem tohoto roku usadí nový…

Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností

Zhruba dvě třetiny firem v Česku jsou zajištěny proti…

Veřejné zakázky stále cílí hlavně na nejnižší cenu Veřejné zakázky stále cílí hlavně na nejnižší cenu

Podíl veřejných soutěží, ve kterých je hlavním kritériem…

 
 

Přidat názorDiskuse: Praha i nadále chce udělat z magistrály…






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Nová generace BMW X3 se blíží. Přijde i jako M40i! A co X3 M?

Nová generace BMW X3 se blíží. Přijde i jako M40i! A co X3 M?

Dnes 11:51

BMW zdůrazňuje své sportovní vlastnosti i v oblasti SUV. Chystaná třetí generace X3 proto dorazí v silné variantě M40i. Navíc se stále šeptá také o vrcholu v podobě X3 M.




Blesk.cz

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil anesteziolog, tvrdí policie

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil…

Před soudem ve Francii stanul anesteziolog podezřelý z úmyslné otravy minimálně sedmi pacientů. Policie ho viní…

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

 

iSport.cz

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly, vyhrála 91 % zápasů

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly,…

Třicet čtyři odehraných zápasů, 31 výher, dva turnajové triumfy, dvě účasti v semifinále, téměř 91 procentní…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard a fabrik jen komická figurka

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard…

Základem úspěchu Andreje Babiše je jeho podnikání, bez něj by mu image lidového politika byla k ničemu, říká…