28.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Praha i nadále chce udělat z magistrály bulvár. To myslí vážně?

Praha i nadále chce udělat z magistrály bulvár. To myslí vážně?

Přebudováním severojižní magistrály v bulvár chce pražský magistrát tuto lokalitu „humanizovat.“ Přeložit se to ale dá jako snaha o delší kolony a další utrpení pro řidiče.

Na pražském magistrátu už několik let dříme nápad přetvořit severojižní magistrálu v městský bulvár. Myšlenka přebudování důležitého průtahu městem byla opět oživena jen pár měsíců po otevření tunelového komplexu Blanka.

Nejnověji o tomto plánu promluvil náměstek pražské primátorky Petr Dolínek, který připomněl, jak si magistrát tzv. humanizaci magistrály představuje. Trasa má být v několika fázích upravena tak, aby v každém směru byly 2+1 pruhy, přičemž ten nejvíc vpravo má být určen pro autobusy a odbočování. Na magistrále mají navíc přibýt další přechody pro chodce a zeleň. „Cílem je, aby tato silnice přestala dělit hlavní město na dvě poloviny,“ tvrdí Dolínek.

První reakcí každého řidiče pravidelně jezdícího v dané lokalitě jistě napadne, že taková úprava povede k dalšímu zhoršení už tak bídné dopravní situace na pražské magistrále. Dolínek s takovým názorem nesouhlasí a tvrdí, že magistrála už není využívána pro tranzit skrz město, ale funguje jen jako obslužná trasa, na kterou auta vjíždějí jen z přilehlých oblastí, aby ji zase krátce na to opustila.

Aktuální každodenní zkušenosti ale vypadají poněkud jinak. Magistrála je v těchto týdnech u Muzea zúžena kvůli rekonstrukci vozovky o jeden pruh, což vede k mnohem delším kolonám než kdy jindy. V dopravní špičce nyní „štrůdl“ aut směrem na Brno běžně stojí až k Hlávkově mostu, zatímco jindy bývá o několik stovek metrů kratší. Dlouhé proudy tu navíc popojíždějí i v časech, kdy zde jindy byl už klid.

Díky tomu tak mají řidiči dobrou představu toho, jak by situace na magistrále vypadala, pokud by skutečně došlo k realizaci nápadu na její zúžení. Ještě více stojících a pomalu popojíždějících vozidel rozhodně není něco, jak si já osobně představuji „humanizaci“ magistrály. A více semaforů je také nesmysl. Už nyní jsou největšími špunty na magistrály právě světelné křižovatky. A jejich vyšší počet by takových špuntů udělal jen více. Opravdu doufám, že již postavené semafory na Štvanici u zatím nepoužívané zastávky tramvaje zůstanou co nejdéle nefunkční.

Je však pravda, že severojižní magistrála po otevření Blanky skutečně není tranzitním koridorem, velká část aut jede po městském okruhu a magistrále se vyhne. Zbývající tisíce řidičů ale na magistrálu prostě musí, protože jim nic jiného nezbývá. A zúžení pruhů na tom nic nezmění. Z osobní zkušenosti pravidelných přejezdů z bytu v Nuslích do kanceláře v Holešovicích vím, že bych se magistrále klidně vyhnul, objízdných tras ale opravdu moc není.

A právě to je největší problém magistrály. Naprosto chápu snahy o zklidnění silnice, protože magistrála je opravdu nehezká jizva centra Prahy. Jenže pokud neexistují použitelné objízdné alternativy, není její zklidnění řešením. Bohužel jak dokončení obchvatu Prahy, tak vnitřního okruhu (úsek Pelc-Tyrolka – Balabenka je zatím jen v plánech projektantů, stejně jako další úsek ke Štěrboholské radiále), které by situaci na magistrále měly pomoci, je zatím stále v nedohlednu, což je vskutku velká ostuda. Do té doby tak lze uvažovat jen o zkulturnění magistrály (třeba položením tiššího asfaltu a výsadbou stromů, jak chce opozice), ale rozhodně nikoliv o zklidnění. To by aktuálně vedlo jen k zhoršení dopravní situace. Důkazy z praxe už o tom máme... Snad na to pražští radní budou myslet, až projekt humanizace magistrály budou v srpnu projednávat.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 

Přidat názorDiskuse: Praha i nadále chce udělat z magistrály…






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…