28.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Praha i nadále chce udělat z magistrály bulvár. To myslí vážně?

Praha i nadále chce udělat z magistrály bulvár. To myslí vážně?

Přebudováním severojižní magistrály v bulvár chce pražský magistrát tuto lokalitu „humanizovat.“ Přeložit se to ale dá jako snaha o delší kolony a další utrpení pro řidiče.

Na pražském magistrátu už několik let dříme nápad přetvořit severojižní magistrálu v městský bulvár. Myšlenka přebudování důležitého průtahu městem byla opět oživena jen pár měsíců po otevření tunelového komplexu Blanka.

Nejnověji o tomto plánu promluvil náměstek pražské primátorky Petr Dolínek, který připomněl, jak si magistrát tzv. humanizaci magistrály představuje. Trasa má být v několika fázích upravena tak, aby v každém směru byly 2+1 pruhy, přičemž ten nejvíc vpravo má být určen pro autobusy a odbočování. Na magistrále mají navíc přibýt další přechody pro chodce a zeleň. „Cílem je, aby tato silnice přestala dělit hlavní město na dvě poloviny,“ tvrdí Dolínek.

První reakcí každého řidiče pravidelně jezdícího v dané lokalitě jistě napadne, že taková úprava povede k dalšímu zhoršení už tak bídné dopravní situace na pražské magistrále. Dolínek s takovým názorem nesouhlasí a tvrdí, že magistrála už není využívána pro tranzit skrz město, ale funguje jen jako obslužná trasa, na kterou auta vjíždějí jen z přilehlých oblastí, aby ji zase krátce na to opustila.

Aktuální každodenní zkušenosti ale vypadají poněkud jinak. Magistrála je v těchto týdnech u Muzea zúžena kvůli rekonstrukci vozovky o jeden pruh, což vede k mnohem delším kolonám než kdy jindy. V dopravní špičce nyní „štrůdl“ aut směrem na Brno běžně stojí až k Hlávkově mostu, zatímco jindy bývá o několik stovek metrů kratší. Dlouhé proudy tu navíc popojíždějí i v časech, kdy zde jindy byl už klid.

Díky tomu tak mají řidiči dobrou představu toho, jak by situace na magistrále vypadala, pokud by skutečně došlo k realizaci nápadu na její zúžení. Ještě více stojících a pomalu popojíždějících vozidel rozhodně není něco, jak si já osobně představuji „humanizaci“ magistrály. A více semaforů je také nesmysl. Už nyní jsou největšími špunty na magistrály právě světelné křižovatky. A jejich vyšší počet by takových špuntů udělal jen více. Opravdu doufám, že již postavené semafory na Štvanici u zatím nepoužívané zastávky tramvaje zůstanou co nejdéle nefunkční.

Je však pravda, že severojižní magistrála po otevření Blanky skutečně není tranzitním koridorem, velká část aut jede po městském okruhu a magistrále se vyhne. Zbývající tisíce řidičů ale na magistrálu prostě musí, protože jim nic jiného nezbývá. A zúžení pruhů na tom nic nezmění. Z osobní zkušenosti pravidelných přejezdů z bytu v Nuslích do kanceláře v Holešovicích vím, že bych se magistrále klidně vyhnul, objízdných tras ale opravdu moc není.

A právě to je největší problém magistrály. Naprosto chápu snahy o zklidnění silnice, protože magistrála je opravdu nehezká jizva centra Prahy. Jenže pokud neexistují použitelné objízdné alternativy, není její zklidnění řešením. Bohužel jak dokončení obchvatu Prahy, tak vnitřního okruhu (úsek Pelc-Tyrolka – Balabenka je zatím jen v plánech projektantů, stejně jako další úsek ke Štěrboholské radiále), které by situaci na magistrále měly pomoci, je zatím stále v nedohlednu, což je vskutku velká ostuda. Do té doby tak lze uvažovat jen o zkulturnění magistrály (třeba položením tiššího asfaltu a výsadbou stromů, jak chce opozice), ale rozhodně nikoliv o zklidnění. To by aktuálně vedlo jen k zhoršení dopravní situace. Důkazy z praxe už o tom máme... Snad na to pražští radní budou myslet, až projekt humanizace magistrály budou v srpnu projednávat.

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
 

Přidat názorDiskuse: Praha i nadále chce udělat z magistrály…






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 





 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Dnes 18:53

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…