Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Školní poučka o přebíhání silnice v praxi: Dítěti zachránilo život až nouzové brzdění kamionu

Stanislav Kolman
Diskuze (8)
Součástí moderních tahačů značky Volvo jsou i bezpečnostní asistenti včetně nouzového brzdění. Právě to dost možná nezbednému školákovi zachránilo život.

Video se připravuje ...

Incident z přiloženého videa se odehrál v červnu v Norsku. Malý chlapec se společně s dívkou rozhodl přeběhnout silnici za autobusem a neštěstí málem bylo na světě. Velmi dobře si vzpomínám na to, když nám ve škole několikrát do roka vtloukli do hlavy, že se před přechodem silnice máme rozhlédnout, nikdy zbrkle neutíkat a hlavně do vozovky nevbíhat zpoza dopravního prostředku… třeba autobusu.

Jenže jak už to u dětí bývá, teoretickému výkladu rozumí, ale v praxi se zachovají docela jinak. Chlapce z přiloženého videa, které se do světa dostalo až nyní, jeho nezodpovědnost málem stála život. Všude se dočtete, že situaci bravurně zvládl právě řidič přijíždějícího kamionu, jenž hbitě zastavil a tím mladíka zachránil. Není to ale úplně pravda.

Tahače značky Volvo jsou totiž vedle ostatních asistenčních systémů osazeny i automatickým nouzovým brzděním. Švédská automobilka již před lety vpustila do světa několik videí, ve kterých funkcionalitu systému demonstruje dokonce na vlastních vozech.

Systém funguje na stejném způsobu jako v osobních autech: detekuje hrozící srážku s vozidlem nebo člověkem a pomáhá řidiči vyhnout se, případně zmírnit náraz. Řidič nejprve dostane varovnou indikaci, když na ni dostatečně včas nereaguje, systém začne automaticky vší silou brzdit. K tomu vypomáhá kooperace kamery, senzorů a řídící jednotky.

Někteří řidiči si stěžují, že je systém zbytečně citlivý. Upozorňují kupříkladu na situace, kdy se kamion blíží k pomalu jedoucímu cyklistovi a asistent jej detekuje jako překážkou, s níž hrozí srážka.

Letní incident z Norska je však jasným důkazem, že tato moderní technologie má rozhodně smysl. Kromě toho se podívejte na brzdnou dráhu, je překvapující, na jak krátké vzdálenosti dokázal kamion zastavit. Níže najdete dřívější demonstraci systému z dílny Volva.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (8)
24. 11. 2023 02:01
Brzdění
Být to autobus a v něm lidi,tak kvůli 1 je 20 zraněných a to se nebavím o mrtvých.
15. 11. 2017 13:19
brzdeni
Tohle brzdeni je fajn, jen ne kdyz zacne brzdit z niceho nic kvuli tomu, ze situaci spatne vyhodnoti a zadna srazka s nicim nehrozi. Me se to u MB E stalo 4x, z toho jednou v plne rychlosti dokonce pri zrychlovani a lide ze zadnich sedadel leteli dopredu. Je pak otazka, kolika skodam to predejde a kolik skody to zpusobi, protoze to nejsou ojedinele pripady.
15. 11. 2017 08:02
kazdej clovek, co ma v mozku aspon 2 funkcni mozkove bunky
zpomali a dava bacha, když nekde stoji autobus za který nevidi, a pocita s tim, ze mu tam někdo vlitne. to je jedno ze zakladnich pravidel, který se ale v autoskole neuci.
a nas podobne před cca 20 lety zemrel kluk, když jeli z lyzaku a autobusak mu zastavil před domem, aby pro nej rodice nemuseli jet ke skole a on skocil primo pod auto.
uz pro nej jet nemuseli.
nikdy ;-\
15. 11. 2017 02:34
Re: Nevím komu poděkovat
Zjavne trubi vodic toho kamionu/autobusu, ktory to natocil a nie ten kamion, ktory toho sopliaka skoro zrazil. Aky by malo to trubenie aj zmysel ze.. Ani na testovacom videu netrubi kamion, len vnutri to signalizuje. Autor to zjavne doplietol, vodicom vadi, ze to vnutri zbytocne hulaka.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 21:54
Re: Nevím komu poděkovat
Nojo podělal to = ale aspoň pak reagoval = správnym směrem :-)

Jinak tyhle systémy sou k nezaplacení [odkaz]