Před 100 lety zemřel zakladatel automobilky Peugeot
Podnikání rodinné ocelářské firmy změnil Armand Peugeot v druhé polovině 19. století na výrobu kol, motocyklů a zejména automobilů. Když v roce 1913 odcházel z vedení firmy, byla firma Peugeot největším francouzským výrobcem s 10.000 ročně vyrobenými vozy.
Historie podnikání rodiny Peugeot sahá do 15. století. V roce 1810 přestavěla rodina svůj obilný mlýn ve vesnici Vandoncourt na malou továrnu vyrábějící válcovanou ocel a velké množství dalších ocelových výrobků, nářadí, pil a pilových listů ale i žehliček a mlýnků na kávu.
V roce 1850 (rok po narození Armanda Peugeota v březnu 1949) se začal používat typický znak lva. Do vedení firmy Armand spolu s bratrem Eugenem nastoupil v roce 1865 a prvním vyrobeným dopravním prostředkem firmy Peugeot bylo v roce 1882 jízdní kolo Le Grand Bi.
Armand se začal zajímat o automobily a po setkání s Gottliebem Daimlerem a dalšími nadšenci nabyl přesvědčení o jejich životaschopnosti. První Peugeotův automobil (parní tříkolka) byl vyroben v roce 1889, v roce 1890 byl zhotoven první čtyřkolový automobil poháněný Daimlerovým benzinovým motorem a o rok později začala sériová výroba automobilů značky.
V polovině sedmdesátých let 20. století Peugeot převzal bankrotující automobilku Citroën, čímž vznikla dodnes existující skupina PSA Peugeot Citroën. Loni firma potvrdila dohodu o kapitálovém propojení s čínskou automobilkou Dongfeng Motor Group. PSA Peugeot Citroën je po Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. V České republice má společný podnik TPCA s automobilkou Toyota.