Příští BMW M3 bude mít vstřikování vody, elektrické turbo a 500 koní
Znáte to - my se ještě pořádně nenabažili aktuální emtrojky (a emčtyřky) a v M GmbH už se pomalu začíná pracovat na nové generaci. Dostala kódové označení G20 a americký Automobile Magazine tvrdí, že se dostal k zajímavým informacím ohledně zadání pro vývojové inženýry.
BMW M3 G20 by mělo dorazit někdy v roce 2018 a i nadále by se mělo spoléhat na dvakrát přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec, chystají se však zajímavé změny. Předně by se jeho výkon měl zvýšit na 500 koní (368 kW), což představuje výrazný nárůst o 69 koní. Toho bude docíleno pomocí dvou triků - dvojici výfukových turbodmychadel by měla nahradit elektrická a auto dostane také nově vyvinutou techniku vstřikování vody do sacího traktu, kterou BMW představilo u safety caru M4 pro letošní MotoGP.
Výrazná modernizace se má týkat i podvozku. Ten má být standardně komfortnější, díky použití adaptivních tlumičů a stavitelných stabilizátorů z něj však bude možné udělat stejně ostré náčiní, jakým byla M3 doposud. Počítat máme též s aktivním řízením, torque-vectoringem spolupracujícím s ABS a stabilizaci a mělo by opět dojít k prodloužení rozvoru a zvětšení rozchodu kol.
Co se příští trojky jako celku týče, těšit se máme na ještě sportovnější design (jak jinak), silnější brzdy, adaptivní podvozek, přepracovaný pohon všech kol, ložiska kol s menším třením nebo kola kombinující hliník a karbon. Dvoulitrové a třílitrové benzinové motory budou výkonnější a chystají se hned dva plug-in hybridy. První z nich zkombinuje tříválcovou patnáctistovku s 60kW elektromotorem, druhý dvoulitr s 90kW. Na elektřinu ujedou 48, respektive 80 km. A konečně - kabriolet se má vrátit ke klasické plátěné střeše.