Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští BMW M3 bude mít vstřikování vody, elektrické turbo a 500 koní

Michal Fokt
Diskuze (29)
Kultovní model M3 (a nejen on) projde v následující generaci další technickou (r)evolucí, týkající se mimo jiné i pohonné jednotky.

Znáte to - my se ještě pořádně nenabažili aktuální emtrojky (a emčtyřky) a v M GmbH už se pomalu začíná pracovat na nové generaci. Dostala kódové označení G20 a americký Automobile Magazine tvrdí, že se dostal k zajímavým informacím ohledně zadání pro vývojové inženýry.

BMW M3 G20 by mělo dorazit někdy v roce 2018 a i nadále by se mělo spoléhat na dvakrát přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec, chystají se však zajímavé změny. Předně by se jeho výkon měl zvýšit na 500 koní (368 kW), což představuje výrazný nárůst o 69 koní. Toho bude docíleno pomocí dvou triků - dvojici výfukových turbodmychadel by měla nahradit elektrická a auto dostane také nově vyvinutou techniku vstřikování vody do sacího traktu, kterou BMW představilo u safety caru M4 pro letošní MotoGP.

Výrazná modernizace se má týkat i podvozku. Ten má být standardně komfortnější, díky použití adaptivních tlumičů a stavitelných stabilizátorů z něj však bude možné udělat stejně ostré náčiní, jakým byla M3 doposud. Počítat máme též s aktivním řízením, torque-vectoringem spolupracujícím s ABS a stabilizaci a mělo by opět dojít k prodloužení rozvoru a zvětšení rozchodu kol.

Co se příští trojky jako celku týče, těšit se máme na ještě sportovnější design (jak jinak), silnější brzdy, adaptivní podvozek, přepracovaný pohon všech kol, ložiska kol s menším třením nebo kola kombinující hliník a karbon. Dvoulitrové a třílitrové benzinové motory budou výkonnější a chystají se hned dva plug-in hybridy. První z nich zkombinuje tříválcovou patnáctistovku s 60kW elektromotorem, druhý dvoulitr s 90kW. Na elektřinu ujedou 48, respektive 80 km. A konečně - kabriolet se má vrátit ke klasické plátěné střeše.

Michal Fokt
Diskuze (29)
2. 3. 2015 12:35
Re: Celkem stará techologie
Spatřuješ ten rozdíl? Vstřikování do sání a ostřik mezichladiče.
1. 3. 2015 12:26
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Pokud vím, dohoda nebyla problém, ale byla by to velká změna a nakonec se jim podařilo spolehlivě rozchodit elektrické posilovače na 14 V i vyřešit problémy s kabeláží. Nevýhody zůstaly, jen vyřešili problémy, které je motivovaly k celkem rychlé změně. Elektrický kompresor by mohl být posledním hřebíkem do rakve 14 V sítě. Jakmile budou mít 40+ V síť na palubě, nebude takový problém postupně rozšiřovat její využití.

Pak jsou tu hybridy, které mají síť s ještě vyšším napětím.
Avatar - AUDIRS6
1. 3. 2015 00:19
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Je potvrdene, ze min. v niektorych verziach bude A4 prve Audi s 48V na palube. ;-)
Prve BMW bude uz nova 7-ma.
O tych 42V viem, snazili sa viaceri dohodnut, ale nedohodli sa, tak pokracovali na 14tich.
Cital som popis toho 48V systemu - ma byt len podruzny koli niektorym specialitam v aute. Cakal som skor opak - 48V hlavny, a len koli konkretnostiam redukovany na 12V - hodne by sa usetrilo na materiale - kabloch s mensim prierezom...
Ved asi uz od toho niesme daleko... ;-)
28. 2. 2015 23:55
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
V 90. letech se plánoval přechod na 42 V. Nakonec k tomu nedošlo, podařilo se jim vystačit si se 14 V. Dává smysl, že se tedy budou snažit zůstat u 14 V. 40+ V systém pro celé auto i přes jeho výhody jen tak někdo neudělá a mít dva systémy se prodraží. A je možné, že nezávisle na sobě selhali. Zajímavá je tedy jen ta shoda na 48 V, ale je možné, že v téhle aplikaci je zrovna tohle napětí výhodné.
28. 2. 2015 22:54
Re: Dost zavadzajuci nadpis :)
Ano, uvedli, že porovnávali kompresor s biturbem (pravděpodobně paralelním), ale pokud vím, neuvedli, že by dali přednost kompresoru kvůli nižší spotřebě a většímu výkonu. Jednou z výhod kompresoru byly menší rozměry a složitost. Dále odezva, nebo zátah prakticky od volnoběhu. Ten motor porovnávali s předchozími biturbo šestiválci a měl je překonat prakticky ve všem, včetně spotřeby.

Co se výzkumu týče, jsou motorářské konference, lidé od Audi/ ze skupiny VW na ně chodí a přednáší na nich. Nezveřejní samozřejmě veškerý výzkum, ale dají se tam dozvědět zajímavé věci a to i důvody stojící za volbou konkrétních řešení.