BMW M3 a M4: Ostré sedany a kupé z Bavor mají 317 kW a 550 N.m

 

Po včerejším úniku na sebe skutečně oficiální odhalení sedanů M3 a kupé M4 nenechalo dlouho čekat.

Mnichovští poprvé představují obě karosářské varianty současně, i když zlatavý koncept M4 se představil už v srpnu v kalifornském Pebble Beach a sériová verze se od něj liší pramálo. O změně názvu „trojkového“ kupé už byly popsány stohy papíru, takže si jen připomeňme, že M verze nové generace mají i jiné tovární kódy. Čtyřdveřová M3 se značí F80, dvoudveřová M4 pak F82.

Oba vozy mají pod kapotou dobře známý třílitrový (2979 cm3) přeplňovaný šestiválec se dvěma turbodmychadly, přímým vstřikem, proměnným časováním ventilů Valvetronic a vaček Double-Vanos. Ten dává celých 317 kW/5500-7300 min-1 a na zadní kola se přenáší 550 N.m točivého momentu, což je o skoro 40 procent více než dosud. BMW se v tiskové zprávě zmiňuje, že je k mání v širokém rozsahu otáček, od 1850 do 5500 min-1. Normovaná spotřeba zase klesla o čtvrtinu na 8,3 l/100 km. Sprint z klidu na stovku zvládnou obě karosářská provedení za 4,1 s, pokud jsou vybavena příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s řazením pádly, nebo pákou na podlaze. V základu je šestistupňový manuál, který akceleraci zpomalí o 0,2 s. Maximální rychlost končí obligátními 250 km/h, za příplatek ji lze o 30 km/h zvýšit.

Nové modely mají standardně mechanický samosvorný diferenciál, ale aktivní, tedy ovládaný elektronikou. Doplňuje jej kontrola stability DSC. Elektromechanický posilovač řízení disponuje třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Stejné režimy má i adaptivní podvozek, ten ale v základu není. Oproti minulé M3 se povedlo ušetřit díky štědrému použití hliníku a karbonu 80 kg hmotnosti, M4 váží 1497 kg. Střechu z uhlíkových kompozitů mají oba, o 23 kg těžší sedan vůbec poprvé v historii. Hliníková je třeba příď s velkými nasávacími otvory včetně blatníků a kapoty, kloubový hřídel a vzpěra zase z karbonu. Olejová vana je vyrobena pro změnu z hořčíkové slitiny. Vpředu najdeme nápravu s dvojitými klouby, vzadu je pětiprvková. Výfukový systém má dvě dvojité koncovky. Kola mají průměr osmnáct, nebo devatenáct palců, pneumatiky mají vpředu šířku 255, vzadu 275 mm.

Sedan měří na délku 4671 mm, je 1877 mm široký a 1424 mm vysoký. Kupé je stejně dlouhé, o 7 mm užší a 41 mm nižší. I když jsou M3 a M4 tříprostorové, nechybí jim asymetricky dělené a sklopné zadní sedačky, respektive opěradla. I ty jsou stejně jako přední vyrobené z karbonu a čalouněné kůží. „Extras“ zahrnují například přední LED světla, karbon-keramické brzdy, elektrická přední sportovní sedadla M s vyhříváním, pochopitelně nechybí ani program BMW Individual. Součástí výbavy můžou být i elektroničtí pomocníci z balíčku ConnectedDrive, ať už jde o navigaci Professional, inteligentní tempomat a podobně. Za příplatek je aplikace Laptimer, která měří časy na kolo při řádění na okruzích, k dvouspojkové převodovce M DCT také launch control i funkce Smokey Burnout. Pálení gum je zde povoleno, ba přímo žádoucí!

Auta se pochopitelně testovala na Nordschleife, kde také jinde? Ve finální fázi se s nimi po Zeleném pekle proháněli i tovární jezdci pro šampionát DTM Timo Glock a Bruno Spengler. Na výrobě budou spolupracovat továrny v Mnichově a Řezně. Předchozí, v pořadí čtvrté generace M3 mimochodem vzniklo přes 40.000 kusů.

BMW M3 a M4 (F80/F82) – Základní technické údaje
VerzeM3M4
Převodovka/pohon6M (7DS)/zadní6M (7DS)/zadní
Zdvihový objem [cm3]29792979
Počet válců/ventilů6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]317/5500-7300317/5500-7300
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1]550/1850-5500550/1850-5500
Maximální rychlost [km/h]250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,3 (4,1)4,3 (4,1)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,8 (8,3)8,8 (8,3)
Pohotovostní hmotnost [kg]15201497

Video

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Vydavatel české kryptoměny se potýká s insolvencí Vydavatel české kryptoměny se potýká s insolvencí

V Praze sídlící firma Cryptelo letos nabrala od investorů…

Aston Martin chce z primární emise získat ohodnocení pět miliard liber Aston Martin chce z primární emise získat ohodnocení pět miliard liber

Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin, který…

Zmírnění obchodní války? Čína plánuje snížit dovozní cla Zmírnění obchodní války? Čína plánuje snížit dovozní cla

Čína hodlá snížit průměrnou celní sazbu na dovoz od…

Bilionový debut. Čínská internetová společnost zažila povedený start na burze Bilionový debut. Čínská internetová společnost zažila povedený start na burze

Čínská internetová společnost Meituan Dianping získala…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M3 a M4: Ostré sedany a kupé z Bavor…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT

Po březnové premiéře na autosalonu v Ženevě se nejnovější…

 



BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií

BMW M3 CS sice není žhavou novinkou, ale automobilka se…

BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla

Nedávno jsme vás informovali o testovacích jízdách M3 CS…

 



 
Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Dnes 09:30

Koncept francouzské automobilky sice využívá retro motivů, výrobce ale o něm prohlašuje, že se jedná o vizi budoucnosti značky.




Blesk.cz

Exekutoři buší na dveře? 10 rad, jak zvládnout dluhy!

Exekutoři buší na dveře? 10 rad, jak zvládnout dluhy!

Zabavený majetek, obstavené bankovní účty, nečekané návštěvy exekutorů. S exekucí aktuálně v Česku bojuje 860…

Bizarní policejní zásah v Chomutově: Muž vyhrožoval malým dětem a pak se svlékl donaha

Bizarní policejní zásah v Chomutově: Muž vyhrožoval…

V Chomutově se strážníci rozhodně nenudí. Jejich posledním úlovkem se stal muž, který nejprve vyhrožoval dětem…

 

iSport.cz

Chlapík, Chytil i Nečas přesnými střelci, Rittich tentokrát neprůstřelný

Chlapík, Chytil i Nečas přesnými střelci, Rittich…

PŘÍPRAVA NA SEZONU | Český hokejový útočník Martin Nečas pomohl brankou k vítězství Caroliny 6:1 nad Tampou Bay…

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala výhru v Lize mistrů

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala…

Fotbalisté Plzně byli blízko výhře v Lize mistrů, jenže s CSKA Moskva jen remizovali 2:2, když soupeř vyrovnal…

 

Reflex.cz

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS, mezi současnými vede Kubera. Opačně hlasují lidovci

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS,…

Liberální institut ve čtvrtek představil Skóre senátorů, které mapuje hlasování jednotlivých členů horní komory…

Marek Stoniš: Eurohanebnost aneb Proč závidím Maďarům

Marek Stoniš: Eurohanebnost aneb Proč závidím Maďarům

Proč se tam nehlasuje o české vládě?! I u nás přece lze mít oprávněné obavy o demokracii a její instituce… To mě…