BMW M3 a M4: Ostré sedany a kupé z Bavor mají 317 kW a 550 N.m

 

Po včerejším úniku na sebe skutečně oficiální odhalení sedanů M3 a kupé M4 nenechalo dlouho čekat.

Mnichovští poprvé představují obě karosářské varianty současně, i když zlatavý koncept M4 se představil už v srpnu v kalifornském Pebble Beach a sériová verze se od něj liší pramálo. O změně názvu „trojkového“ kupé už byly popsány stohy papíru, takže si jen připomeňme, že M verze nové generace mají i jiné tovární kódy. Čtyřdveřová M3 se značí F80, dvoudveřová M4 pak F82.

Oba vozy mají pod kapotou dobře známý třílitrový (2979 cm3) přeplňovaný šestiválec se dvěma turbodmychadly, přímým vstřikem, proměnným časováním ventilů Valvetronic a vaček Double-Vanos. Ten dává celých 317 kW/5500-7300 min-1 a na zadní kola se přenáší 550 N.m točivého momentu, což je o skoro 40 procent více než dosud. BMW se v tiskové zprávě zmiňuje, že je k mání v širokém rozsahu otáček, od 1850 do 5500 min-1. Normovaná spotřeba zase klesla o čtvrtinu na 8,3 l/100 km. Sprint z klidu na stovku zvládnou obě karosářská provedení za 4,1 s, pokud jsou vybavena příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s řazením pádly, nebo pákou na podlaze. V základu je šestistupňový manuál, který akceleraci zpomalí o 0,2 s. Maximální rychlost končí obligátními 250 km/h, za příplatek ji lze o 30 km/h zvýšit.

Nové modely mají standardně mechanický samosvorný diferenciál, ale aktivní, tedy ovládaný elektronikou. Doplňuje jej kontrola stability DSC. Elektromechanický posilovač řízení disponuje třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Stejné režimy má i adaptivní podvozek, ten ale v základu není. Oproti minulé M3 se povedlo ušetřit díky štědrému použití hliníku a karbonu 80 kg hmotnosti, M4 váží 1497 kg. Střechu z uhlíkových kompozitů mají oba, o 23 kg těžší sedan vůbec poprvé v historii. Hliníková je třeba příď s velkými nasávacími otvory včetně blatníků a kapoty, kloubový hřídel a vzpěra zase z karbonu. Olejová vana je vyrobena pro změnu z hořčíkové slitiny. Vpředu najdeme nápravu s dvojitými klouby, vzadu je pětiprvková. Výfukový systém má dvě dvojité koncovky. Kola mají průměr osmnáct, nebo devatenáct palců, pneumatiky mají vpředu šířku 255, vzadu 275 mm.

Sedan měří na délku 4671 mm, je 1877 mm široký a 1424 mm vysoký. Kupé je stejně dlouhé, o 7 mm užší a 41 mm nižší. I když jsou M3 a M4 tříprostorové, nechybí jim asymetricky dělené a sklopné zadní sedačky, respektive opěradla. I ty jsou stejně jako přední vyrobené z karbonu a čalouněné kůží. „Extras“ zahrnují například přední LED světla, karbon-keramické brzdy, elektrická přední sportovní sedadla M s vyhříváním, pochopitelně nechybí ani program BMW Individual. Součástí výbavy můžou být i elektroničtí pomocníci z balíčku ConnectedDrive, ať už jde o navigaci Professional, inteligentní tempomat a podobně. Za příplatek je aplikace Laptimer, která měří časy na kolo při řádění na okruzích, k dvouspojkové převodovce M DCT také launch control i funkce Smokey Burnout. Pálení gum je zde povoleno, ba přímo žádoucí!

Auta se pochopitelně testovala na Nordschleife, kde také jinde? Ve finální fázi se s nimi po Zeleném pekle proháněli i tovární jezdci pro šampionát DTM Timo Glock a Bruno Spengler. Na výrobě budou spolupracovat továrny v Mnichově a Řezně. Předchozí, v pořadí čtvrté generace M3 mimochodem vzniklo přes 40.000 kusů.

BMW M3 a M4 (F80/F82) – Základní technické údaje
VerzeM3M4
Převodovka/pohon6M (7DS)/zadní6M (7DS)/zadní
Zdvihový objem [cm3]29792979
Počet válců/ventilů6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]317/5500-7300317/5500-7300
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1]550/1850-5500550/1850-5500
Maximální rychlost [km/h]250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,3 (4,1)4,3 (4,1)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,8 (8,3)8,8 (8,3)
Pohotovostní hmotnost [kg]15201497

Video

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně

Kvůli rozpočtové krizi klesá popularita prezidenta i v…

Labouristé chystají návrh na odklad brexitu, tvrdí britská média Labouristé chystají návrh na odklad brexitu, tvrdí britská média

Vedení opozičních labouristů zvažuje podporu návrhu…

Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod

Český prezident Miloš Zeman byl už po 16. hostem pořadu S…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M3 a M4: Ostré sedany a kupé z Bavor…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

 



BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií

BMW M3 CS sice není žhavou novinkou, ale automobilka se…

BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla

Nedávno jsme vás informovali o testovacích jízdách M3 CS…

 



 
Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Včera

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.




Blesk.cz

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples prestižního gymnázia očima Františky

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples…

Byl to nostalgií se stopu trpkosti a beznaděje doprovozený večer. Miluji tanec, ale plesy ráda nemám. Nikdy jsem…

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna (†74): Hasta la vista, napsal Orbán

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna…

Ve věku 74 let ve svém domově v Budapešti zemřel filmový producent a podnikatel Andrew Vajna. Informovala o tom…

 

iSport.cz

Liberec si pojistil mladého brankáře z Belgie. Plánuje ještě dvě posily

Liberec si pojistil mladého brankáře z Belgie.…

Ještě před odletem na soustředění do Turecka oznámil Slovan Liberec, že podepsal dlouhodobou smlouvu s brankářem…

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla. Pardubice vyhrály 6:2!

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla.…

SOUHRN | Po skaplu rozjetého Mountfieldu si smlsli i na lídrovi soutěže. Plzeňští hokejisté v rámci 37. kola…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře se soudcem si zaslouží potlesk

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře…

Přečetl jsem si dialog kancléře Mynáře s panem předsedou Nejvyššího správního soudu z dob, kdy tím předsedou…

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…