BMW M3 a M4: Ostré sedany a kupé z Bavor mají 317 kW a 550 N.m

 

Po včerejším úniku na sebe skutečně oficiální odhalení sedanů M3 a kupé M4 nenechalo dlouho čekat.

Mnichovští poprvé představují obě karosářské varianty současně, i když zlatavý koncept M4 se představil už v srpnu v kalifornském Pebble Beach a sériová verze se od něj liší pramálo. O změně názvu „trojkového“ kupé už byly popsány stohy papíru, takže si jen připomeňme, že M verze nové generace mají i jiné tovární kódy. Čtyřdveřová M3 se značí F80, dvoudveřová M4 pak F82.

Oba vozy mají pod kapotou dobře známý třílitrový (2979 cm3) přeplňovaný šestiválec se dvěma turbodmychadly, přímým vstřikem, proměnným časováním ventilů Valvetronic a vaček Double-Vanos. Ten dává celých 317 kW/5500-7300 min-1 a na zadní kola se přenáší 550 N.m točivého momentu, což je o skoro 40 procent více než dosud. BMW se v tiskové zprávě zmiňuje, že je k mání v širokém rozsahu otáček, od 1850 do 5500 min-1. Normovaná spotřeba zase klesla o čtvrtinu na 8,3 l/100 km. Sprint z klidu na stovku zvládnou obě karosářská provedení za 4,1 s, pokud jsou vybavena příplatkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s řazením pádly, nebo pákou na podlaze. V základu je šestistupňový manuál, který akceleraci zpomalí o 0,2 s. Maximální rychlost končí obligátními 250 km/h, za příplatek ji lze o 30 km/h zvýšit.

Nové modely mají standardně mechanický samosvorný diferenciál, ale aktivní, tedy ovládaný elektronikou. Doplňuje jej kontrola stability DSC. Elektromechanický posilovač řízení disponuje třemi možnostmi nastavení: Comfort, Sport a Sport+. Stejné režimy má i adaptivní podvozek, ten ale v základu není. Oproti minulé M3 se povedlo ušetřit díky štědrému použití hliníku a karbonu 80 kg hmotnosti, M4 váží 1497 kg. Střechu z uhlíkových kompozitů mají oba, o 23 kg těžší sedan vůbec poprvé v historii. Hliníková je třeba příď s velkými nasávacími otvory včetně blatníků a kapoty, kloubový hřídel a vzpěra zase z karbonu. Olejová vana je vyrobena pro změnu z hořčíkové slitiny. Vpředu najdeme nápravu s dvojitými klouby, vzadu je pětiprvková. Výfukový systém má dvě dvojité koncovky. Kola mají průměr osmnáct, nebo devatenáct palců, pneumatiky mají vpředu šířku 255, vzadu 275 mm.

Sedan měří na délku 4671 mm, je 1877 mm široký a 1424 mm vysoký. Kupé je stejně dlouhé, o 7 mm užší a 41 mm nižší. I když jsou M3 a M4 tříprostorové, nechybí jim asymetricky dělené a sklopné zadní sedačky, respektive opěradla. I ty jsou stejně jako přední vyrobené z karbonu a čalouněné kůží. „Extras“ zahrnují například přední LED světla, karbon-keramické brzdy, elektrická přední sportovní sedadla M s vyhříváním, pochopitelně nechybí ani program BMW Individual. Součástí výbavy můžou být i elektroničtí pomocníci z balíčku ConnectedDrive, ať už jde o navigaci Professional, inteligentní tempomat a podobně. Za příplatek je aplikace Laptimer, která měří časy na kolo při řádění na okruzích, k dvouspojkové převodovce M DCT také launch control i funkce Smokey Burnout. Pálení gum je zde povoleno, ba přímo žádoucí!

Auta se pochopitelně testovala na Nordschleife, kde také jinde? Ve finální fázi se s nimi po Zeleném pekle proháněli i tovární jezdci pro šampionát DTM Timo Glock a Bruno Spengler. Na výrobě budou spolupracovat továrny v Mnichově a Řezně. Předchozí, v pořadí čtvrté generace M3 mimochodem vzniklo přes 40.000 kusů.

BMW M3 a M4 (F80/F82) – Základní technické údaje
VerzeM3M4
Převodovka/pohon6M (7DS)/zadní6M (7DS)/zadní
Zdvihový objem [cm3]29792979
Počet válců/ventilů6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]317/5500-7300317/5500-7300
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1]550/1850-5500550/1850-5500
Maximální rychlost [km/h]250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,3 (4,1)4,3 (4,1)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,8 (8,3)8,8 (8,3)
Pohotovostní hmotnost [kg]15201497

Video

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Střední Evropa by mohla být těžce zasažena brexitem, varuje banka Střední Evropa by mohla být těžce zasažena brexitem, varuje banka

Česko, Polsko a Maďarsko by mohly být těžce zasaženy…

Zápisník Daniela Nováka: Vánoce v ČEZ Zápisník Daniela Nováka: Vánoce v ČEZ

Praha hodlá vypsat zakázku za více než jednu miliardu…

Banky potápějí retailovou skupinu Premium Fashion Brands Banky potápějí retailovou skupinu Premium Fashion Brands

Ve firmách kolem retailového uskupení Premium Fashion…

Tatrovky z Kopřivnice se prosazují u českých silničářů Tatrovky z Kopřivnice se prosazují u českých silničářů

Automobily Tatra se už po desítky let úspěšně uplatňují u…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M3 a M4: Ostré sedany a kupé z Bavor…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019 Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Příchod Škody Scala je na spadnutí. V příštím roce se…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 



BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií

BMW M3 CS sice není žhavou novinkou, ale automobilka se…

BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla

Nedávno jsme vás informovali o testovacích jízdách M3 CS…

 



 
Němci vybrali klasická auta do čtvrt milionu. Nechybí kachna, staré Volkswageny ani Trabant

Němci vybrali klasická auta do čtvrt milionu. Nechybí kachna, staré Volkswageny ani Trabant

Včera

Partnerský Auto Bild připravil pestrý seznam klasických vozů, které mohou být do budoucna zajímavou investicí.




Blesk.cz

Horor na ruském kole: Tři kabiny se za jízdy obrátily vzhůru nohama!

Horor na ruském kole: Tři kabiny se za jízdy…

Dobrou půl hodinku hrůzy prožily rodiny, se kterými se během jízdy na ruském kole při trzích v Indonésii…

Legendární Titanic se vrací! Replika slavného parníku popluje po osudné trase

Legendární Titanic se vrací! Replika slavného…

Stejná rychlost, velikost i trasa, jen vyjde na víc peněz a poveze víc pasažérů! Přesně 110 let od potopení…

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Slabý rozhodčí v Karviné. Bez videa by prohřešky prošly

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Slabý rozhodčí v Karviné. Bez videa…

Výkony rozhodčích v 15. kole FORTUNA:LIGY nabídly velký rozptyl v kvalitě. Nejhůř si počínal Pavel Julínek v…

Pastamánie v Bostonu. Jak hvězdný Čech okouzlil město a kde v něm žije?

Pastamánie v Bostonu. Jak hvězdný Čech okouzlil…

PŘÍMO Z BOSTONU | Malí fanoušci s číslem 88 ho nedočkavě vyhlížejí. Pak to přijde. Přes plexisklo si s nimi…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš přísahal na zdraví svých dětí. Národ se semkl a sbírá na ně víčka

Andrej Babiš přísahal na zdraví svých dětí. Národ se…

Už to nějaký ten pátek bude, kdy Andrej Babiš přísahal na zdraví svých dětí, že nebude zasahovat do práce Mafry.…

Babiš by měl jít okamžitě do vazby, v Česku došlo k převzetí státu, říká jeho exnáměstek a senátor

Babiš by měl jít okamžitě do vazby, v Česku došlo k…

Buď půjde premiér Andrej Babiš do vazby, nebo selhal nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman, říká novopečený…