Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Porsche Panamera a Bentley Continental dostanou stejnou techniku

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Koncern Volkswagen pokračuje ve sdílení platforem i mimo hlavní segmenty. Ale proč ne, ušetří náklady a určitě více vydělá.

Budoucí generace vozů Porsche Panamera a Bentley Continental se mohou těšit na stejnou techniku. Minimálně platforma bude podle potvrzujících informací serveru Edmunds,com totožná. Oba automobily mají dva páry dveří a jsou brány jako sportovní. Byť každý trochu jinak. Bentley se vyrábí i jako kupé a v otevřené verzi, Porsche se navíc zase chlubí výklopnou zadní stěnou. Nová Panamera se objeví nejdříve v modelovém roce 2016.

Základním stavebním kamenem obou vozů bude koncernová platforma MSB (Modularer Standardantrieb-Baukasten) s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Počítá se s patřičně dlouhým rozvorem a s poháněcím ústrojím posunutým co nejblíže přední nápravě kvůli ovladatelnosti ve vysokých rychlostech. Nízké těžiště nové Panameře pochopitelně zůstane, což jí stále zajistí jízdní vlastnosti na takřka sportovní úrovni, byť se dovnitř vejdou čtyři lidé.

Vývoj nového podvozku dostali na starost v samotném Zuffenhausenu. Platforma MSB kombinuje vysokopevnostní ocel a hliník, takže Porsche hodlá následovat současné trendy v redukci hmotnosti, chystaná druhá Panamera zkrátka a dobře zhubne. Tento příjemný fakt se týká i plug-in hybridu s vlastním přeplňovaným benzinovým motorem V6. Současný třílitr pochází z koncernové líhně a disponuje mechanickým dopingem, tedy kompresorem, budoucí však dostane turbodmychadlo. Lithium-iontové články samy o sobě shodí zhruba 40 kg. Pod kapotou uvidíme také samostatné zážehové agregáty V6, V8 a šestiválcový turbodiesel, znovu v konfiguraci do V.

Očekávejme také více elektroniky a snížení váhy celého auta asi o 90 kg. Přitom se nová Panamera nezmenší a musí splňovat i budoucí bezpečnostní normy, čemuž napomůže právě použití zmíněné oceli v těch nejexponovanějších místech. Hybridní model váží nyní takřka 2,1 tuny, což je opravdu hodně, zatímco Panamera S s motorem 3,0 l V6 biturbo má jen něco málo přes 1800 kg.

Od roku 2009 prodalo Porsche již přes 100 tisíc Panamer generace 970, v současnosti se jí daří hlavně v Číně, kde odbyt překročil čísla ze Spojených států. Nástupce rozhodně nehodlá jít cestou radikální změny, ale chce si vzít to nejlepší, co mu Volkswagen nabídne. Nečekejme pochopitelně nějaký okatý kanibalismus. Představa, že by čtyřdveřové (vlastně pětidveřové) Porsche bylo jen značkovou obdobou velkého modelu VW/Audi, je součástí pouze těch nejhorších snů. A o vozech s okřídleným B ve znaku to platí možná dvojnásob. Aktuální modernizovaný Bentley Continental včetně sedanu Flying Spur mimochodem využívá šasi MLB (Modularer Längsbaukasten) s motory umístěnými podélně a pohonem všech kol.

Pokud se někdy objeví i supersportovní sedan od Lamborghini, dočká se platformy MSB též. Kolem sériové verze konceptu Estoque z Paříže 2008 je však stále ticho po pěšině.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Deutsch
25. 6. 2013 12:20
Bentley
4dverova verze Continentalu nese oznaceni pouze Flying Spur nikoliv Continental ten uz se dela pouze v 2dverove verzi.