MSB: Další nová platforma VW, tentokrát se zadním pohonem
MQB s motory napříč dostane například sedmičkový Golf či nové Audi A3, dočkají se jej také ve Škodě a Seatu. MSB ( Modularer Standardantrieb-Baukasten) je oproti tomu konvenční platformou s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Mohou se na ní těšit Porsche Panamera nebo Bentley Continental, samozřejmě v budoucích generacích.
Ale prý se nový podvozek chystá také pro nový supersportovní sedan od Lamborghini, v podstatě produkční verzi konceptu Estoque z Paříže 2008. V tomto případě ještě musí projít potřebným schvalovacím procesem. Zkrátka a dobře, je určen pro sportovní a luxusní auta takřka všech značek evropské prodejní jedničky. Bugatti bude mít nejspíš výjimku, i když, kdo ví?
Vývoj byl svěřen samotné značce Porsche, která je už beztak skoro plnohodnotným členem koncernu Volkswagen. Možná trochu k nelibosti Audi, znamená to, že si značky budou v budoucnu navzájem konkurovat? Vztahy mezi Zuffenhausenem a Ingolstadtem nejsou právě nejpřátelštější ani teď. MSB je lehčí než ta, kterou používá současné Porsche Panamera. Nová generace supersportovního fastbacku (ne, kupé opravdu nemá pět dveří) by měla díky ní zhubnout asi 90 kg.
Ale nakonec se v ní klasické kupé zřejmě přece jen objeví - jako ideový nástupce modelu 928.
Inženýři z Zuffenhausenu použili vysokopevnostní ocel v kombinaci s hliníkem. Ani to není nic nového, tento mix najdeme už u nové 911, ta má ale motor pochopitelně tradičně vzadu. Další hmotnost se ušetří díky použití karbonu. Uhlíková vlákna budou štědře aplikována při konstrukci jiného podvozku s motorem uprostřed. Ten dojde svého využití v nástupcích Audi R8, Lamborghini Gallardo a v rivalovi Ferrari 458 s emblémem Porsche, pokud tedy vůbec kdy přijde.
Obě nové platformy (v úvodu zmíněná MQB i MSB, ta s motorem uprostřed zatím zkratku nemá) budou přizpůsobeny také aplikaci pohonu všech kol. To znamená, že by se druhé zmiňované mohli nakonec dočkat také u čtyř kruhů, spekuluje se o chystané vlajkové lodi A9.
Mimochodem: zbytek současného portfolia Audi a aktuální Bentley Continental využívají šasi MLB (Modularer Längsbaukasten) s motory umístěnými podélně a právě pohonem všech nebo předních kol.