Lamborghini Estoque: Konečně sériová výroba?

Lamborghini Estoque: Konečně sériová výroba?

 
 

Automobilka Lamborghini uvažuje o sériové výrobě čtyřdveřového modelu Estoque. Naznačil to prezident a generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann v rozhovoru pro britský Autocar.

Lamborghini Estoque je studie čtyřmístného supersportovního sedanu, která spatřila světlo světa na pařížském autosalonu v roce 2008. 5,15 m dlouhý, 1,99 m široký a jen 1,35 m vysoký sedan lákal v Paříži pozornost asi nejvíce ze všech tehdy představených novinek. Hned po odeznění šoku, který studie způsobila, se začaly rojit spekulace o tom, zda a kdy se tento model objeví v nabídce značky Automobili Lamborghini.

První optimistické odhady hovořily o začátku výroby Estoque v roce 2010, nicméně ty střízlivější později říkaly, že Estoque se na silnice dostane nejdřív v roce 2012. Toto datum připustil i Stephan Winkelmann, který v roce 2008 hovořil o tom, že pokud by vůz byl schválen do výroby, trvalo by to přinejmenším čtyři roky, než by byl dotažen vývoj jeho sériové verze a firma by byla připravena na tak velký úkol. Když se o rok později objevily informace o tom, že automobilka zrušila projekt Estoque, vedení kontrovalo tiskovým prohlášením, že o bytí a nebytí vozu nerozhodlo.

Rok 2012 se pomalu blíží a z prosincového rozhovoru pro Autocar vyplývá, že Automobili Lamborghini výrobu supersportovního sedanu doopravdy zvažuje. „Máme možnosti, jak rozšířit výrobu mimo supersporty, což jsme ukázali studií Estoque. Auto mělo vřelejší přijetí, než jsme očekávali. Dokonce i dnes mi lidé píší, jestli ho budeme vyrábět,“ řekl Autocaru Winkelmann.

Podle Winkelmanna má Lamborghini na výběr dvě možnosti, jak rozšířit výrobu. Vedle čtyřmístného sedanu může na trh uvést terénní automobil. SUV se znakem rozzuřeného býka ale Winkelmann odmítá. „ V našem cenovém segmentu žádné SUV neexistuje, navíc to není opravdové luxusní auto,“ tvrdí. Fanoušci monstrózního Lamborghini LM002 se tak jeho duchovního nástupce v nejbližší době nejspíš nedočkají.

Paříž živě: Lamborghini Estoque - Do startu sériové výroby zbývají nejméně 4 roky

Prodej Estoque by k automobilce ze Sant‘ Agaty mohl přivést nové zákazníky, především díky větší praktičnosti oproti současným dvoumístným Lamborghini. “V segmentu čtyřdveřových aut máme více příležitostí. Pokud uvedeme na trh třetí model, mělo by to být takové auto, jaké nám přivede nové zákazníky,“ říká Winkelmann.

Sedan v nabídce by pomohl i na ohromném čínském trhu, kde továrna zatím provozuje devět zastoupení a kde jsou tříprostorové karoserie v oblibě. Ostatní automobilky musí své výrobky přizpůsobit trhu. U luxusních výrobců je to ale opačné. Zákazník chce originál, ne něco, co bylo postaveno podle něj. Tudíž chtějí Lamborghini přesně takové, jaké je v Itálii,“ vysvětluje prezident Lamborghini.

Pro ty, co se chtějí odlišit, nabízí italská automobilka individualizační program Ad personam. Díky němu si mohou zákazníci naspecifikovat auto přesně podle jejich nejtajnějších přání.

Poslední spekulace naznačují, že sériová výroba Estoque začne v modelovém ročníku 2013. Je pravděpodobné, že by v takovém případě byl v motorovém prostoru modernizovaný vidlicový desetiválec z modelu Gallardo. Nebo snad evoluční verze nového osmiválce, který se objeví z Audi A7?

Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini

Anketa

Optimální motorizací Lamborghini Estoque by byl..
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…