Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Volkswagen Phaeton už nebude luxusní auto

Michal Fokt
Diskuze (45)
Proslýchá se, že Volkswagen změní status svého největšího sedanu. Druhá generace Phaetonu už nebude sourozencem Audi A8, ale spíše o třídu menšího A6.

Nad existencí luxusní limuzíny Phaeton kroutili v době jejího vzniku hlavou odborníci i veřejnost a... kroutí vlastně dosud. Takový naprosto osamocený model v nabídce mainstreamové značky je nelogickým krokem a přestože v mezičase v nabídce přibylo velké SUV Touareg, i tak zůstává zmíněný sedan trošku mimo běžné portfolio značky. Volkswagen přitom trvá na tom, že model Phaeton bude i přes katastrofální prodeje pokračovat i nadále novou generací.

Se zajímavou informací ohledně ní ale přišel americký portál Edmunds. VW prý zvažuje "downsizing" Phaetonu z (de facto) konkurenta Audi A8 někam na úroveň Audi A6 (což je diametrálně odlišná informace, než jakou jsme přinesli letos v lednu...). Nebude to ale nejspíš pro stávající nepříliš početnou klientelu žádná katastrofa, vzhledem k tomu, že se auta generaci od generace zvětšují, možná jen postačí Phaetona nezvětšit, popřípadě zmenšit jen minimálně a nechat A8 poodskočit a A6 "dorůst".

Stejně dobře může jít o vůz, jenž bude rozměrově na půli cesty mezi A6 a A8, přičemž využije spíše techniku A6. To z něj učiní cenově dostupnější automobil a současně jej přiblíží Passatu a Touaregu. Prostě si představte takový o třídu větší Superb...

Michal Fokt
Diskuze (45)
23. 5. 2014 22:34
Re: Piechova mánie pokračuje...
Paradoxne v Evrope se prodaval Phaeton hodne prave proto, ze zadnou image nemel. Jakmile prisla krize, tak se najednou stalo v mnoha podnicich a zejmena ve statni sprave neakceptovatelne jezdit vozidly znacek, ktera maji nadech luxusu a "obycejny" Volkswagen se hodil jako volice ci regulatory nedrazdici alternativa nabizejici pritom stejnou uroven luxus na kterou byl dotycny zvykly z D3.
23. 5. 2014 12:28
Re: odkedy bol phaeton luxusne auto
Lidový je pro mne synonymem "masový", což znamená, že to není nutně určené těm nejchudším, ale pro co možná největší počet lidí, nejsem sociolog, ale asi se dá použít termín "pro střední vrstvy". Jestli se bavíme o vrcholu pyramidy, o segmentu pro "horních 10 tisíc", tak asi není zrovna moudré nabízet této skupině něco "lidového". Můžeš to udělat, volkswagen to udělal, ale proč? To nějak zvyšuje šance na úspěch, když nabízíš něco vyjímečného a nazveš to lidovým? To je nějaký nový trik, tak to dneska funguje? Vw žádnou reputaci v luxusním segmentu před Phaetonem neměl, chybí mu tady tradice, navíc ta lidovost v názvu, prostě už na startu začínáš s obrovským handicapem.
Můžeme se tady handrkovat do nekonečna, ale kdybys začínal od nuly, nepopsaná deska, jaký název pro luxusní auto bys vybral? Mercedes, Jaguar, Maserati nebo Volksvagen?
Nemůžu si pomoct, ale o majitelích phaetonu si myslím svoje a za celým projektem vidím zpupnost úspěchem opojeného Piecha, který si tímto tak trošku nakadil do bot.
Avatar - white label
23. 5. 2014 10:38
Re: odkedy bol phaeton luxusne auto
Jaký má v češtině význam slovo "škoda" určitě víš a přesto většina Čechů při nákupu nového vozu "paradoxně" utrácí (přeneseně) za "škodu/škody".
A myslíš si např., že Volksbang je "banka pro chudé", nebo že Lidovou stranu volí pouze nejnižší sociální vrstvy? Lidový není synonymum k laciný/levný, lze ho vnímat taky např. jako "mezi lidmi oblíbený/populární" (viz třeba lidové písně).
MINI byl taky původně lidový vůz a dnes je na úrovni prémie a nikdo s tím nemá problém, stejně jako třeba počáteční automobilové lidové produkty značky BMW.
23. 5. 2014 10:15
Re: odkedy bol phaeton luxusne auto
Ano uznávám, že s tou doslovností to je ošemetné, ale přece jenom, spojení "lidový vůz" je dost explicitní, tady už to jaksi představivostí nenahoníš, nejde to nijak zaonačit a každému Němcovi to musí zákonitě v mysli haprovat - luxusní/prémiové auto s názvem "lidový vůz"....to je padlé na hlavu. Ano, Číňan a ostatní už doslovný význam nevnímá, ale asi mu to na radosti nepřidá, když zjistí cože ta jeho chlouba v překladu vlastně znamená.
Prostě lést do luxusního segmentu s názvem "lidový vůz" mi připadá jako marketingová sebevražda a třeba se to už dostalo i do učebnic jako odstrašující příklad, podobně jako Datsun.
Je to dost slovíčkaření, mě šlo vlastně ale původně o vnímání značky. Každá automobilka má nějakou reputaci/image/prestiž (i to topperovo charisma se dá použít ;-)) a lézt s reputaci VW (větší mainstream v Evropě není) mezi vyvolené je úlet jak se patří, kor když mám v portfoliu jiné, vhodnější adepty (Audi).
Avatar - iudex
23. 5. 2014 09:01
Re: Logické
Je tam priestor. Vyššia stredná sú typické menežérske autá a predávajú sa vo veľkom, na rozdiel od lux triedy, na ktorej jazdia prezidenti a ministri (veľmi zjednodušene samozrejme).
A zober si takú mainstreamovú strednú: v Passate dostaneš maximálne 2,0TDI a pre mnohých to môže byť nepostačujúce (z výkonového i imidžového hľadiska) a napchať trojliter pod kapotu Passata sa zrejme ani nedá. Takže o pár čísel väčšie auto s výkonnejšími (hlavne dízlovými) motormi má značný potenciál.