Motor 1,4 TSI má problém: vytahaný rozvodový řetěz

Motor 1,4 TSI má problém: vytahaný rozvodový řetěz

 
 
23.3. 2012 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

Vypadá to, že oblíbená jednotka 1,4 TSI od Volkswagenu je náchylná k poruchám rozvodového řetězu, a to i u relativně nových vozů.

Náchylnost k poruše rozvodového řetězu, který spojuje klikový hřídel s hřídeli vačkovými, je potenciálně velmi nebezpečná. Poškození motoru, které po přeskočení rozvodového řetězu nastane, totiž může mít pro motor fatální následky.

A právě rozvodový řetěz je dle týdeníku Auto Bild slabým místem koncernového agregátu 1,4 TSI. Magazín má ve svých statistikách značné množství poruch rozvodového řetězu, které postihují zejména modely Touran, Golf a Tiguan. Vytahaný řetěz pak v menší míře trápí i majitele 1,2 TSI 77 kW a to zejména u Škody Yeti. Do redakce magazínu přišla po zveřejnění článku v čísle 10/2012 už více než stovka reakcí od majitelů, které problémy s řetězem u koncernových vozů s agregáty 1,2 TSI a 1,4 TSI potkaly. A přicházejí další.

Navzdory tomu, že toto zařízení by mělo mít v podstatě neomezenou životnost (resp. životnost stejnou jako vůz samotný), v určitých případech dojde k nesprávné funkci rozvodového řetězu, jeho napínáku a časovače vačkových hřídelí. Podrobnější analýza statistik například ukázala, že u Touranu 1,4 TSI 103 kW (kód motoru BMY) došlo k většině závad při stavu tachometru 40 až 70 tisíc km. O případu informoval i český bratranec AutoBildu, čtrnáctideník AutoTip.

Závada se majiteli hlásí rachotem motoru po studeném startu. Po několika sekundách pak dojde k navýšení tlaku oleje a dopnutí řetězu, takže rušivý zvuk zmizí a vše je v normálu. A právě v kritické fázi, kdy není řetěz dopnut, může dojít k přeskočení.

U následných oprav závad či výměn chrastícího řetězu poskytuje automobilka kulanci, tedy pozáruční, čistě dobrovolný příspěvek na řešení závad způsobených chybou výrobce. Plnou kulanci však dostanou pouze majitelé nejvýše tříletých vozidel s nájezdem do 100 tisíc kilometrů. Šanci na alespoň částečnou kulanci mají i vozy starší, tam se jednotlivé případy posuzují individuálně. Podmínkou však je bezchybné plnění servisního plánu. Stáří vozu pak nesmí přesáhnout 6 let a nájezd nesmí být větší než 200 tisíc kilometrů.

Sama automobilka k předčasnému vytáhání řetězu Auto Bildu neposkytla žádné technické informace, takže nezbývá než spekulovat. Problémy mohou být způsobeny použitím méně kvalitních materiálů u dodavatele součástek, ale také třeba parazitními momenty a kmity. To by ostatně vysvětlovalo i fakt, že se dané závady vyskytují u některých modelů častěji, byť agregát je stejný.

Anketa

Měli jste u svého TSI problémy s rozvodovým řetězem?
Spolupracujeme s TipCars.com
Zárodky pro krize vznikají v nejlepší době, říká člen rady ČNB Marek Mora Zárodky pro krize vznikají v nejlepší době, říká člen rady ČNB Marek Mora

Napjatý trh práce a ceny realit jsou v současnosti dvěma…

Mercedes-Benz NAFA: Koncept malého auta z osmdesátých let, s komfortem třídy S Mercedes-Benz NAFA: Koncept malého auta z osmdesátých let, s komfortem třídy S

Německá automobilka Mercedes-Benz představila v roce 1981…

Čtvrtletní zisk majitele Googlu výrazně překonal očekávání Čtvrtletní zisk majitele Googlu výrazně překonal očekávání

Americká společnost Alphabet, která je majitelem Googlu,…

ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají

Už tento týden chce ANO dojednat koaliční smlouvu. Andrej…

 
Zdroj: AutoTip

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Motor 1,4 TSI má problém: vytahaný rozvodový řetěz







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Dnes 08:00

BMW řady 3 E46 vyrobených do roku 2000 se týkal problém s vytrháváním šroubů zadní nápravnice. Jak se ale zdá, tato závada může přetrvávat i u novějších aut.




Blesk.cz

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a přijdou mlhy

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a…

Na třicítky, které panovaly o víkendu, můžeme na pár dalších dnů zřejmě zapomenout. Po pondělním přechodu…

„Britové zfalšovali důkazy o chemickém útoku na Dúmu,“ tvrdí syrský ministr

„Britové zfalšovali důkazy o chemickém útoku na…

Náměstek syrského ministra zahraničí Faisal Mekdad tvrdí, že Velká Británie zinscenovala chemický útok na Dúmu.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Tenistky hlídá bodyguard. Od Kvitové má hodinky, vděčný mu byl i Federer

Tenistky hlídá bodyguard. Od Kvitové má hodinky,…

V tenisové skupině působí jeho urostlá postava až nepatřičně. Býčí šíje a tričko napnuté k prasknutí prozrazují,…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb kdy už tam budeme?

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb…

Původně jsem měl v plánu napsat rozsáhlý článek, který by mapoval příčiny toho, proč rodiče malých dětí nikdy…

Masakr v Torontu: Řidič dodávky zabil deset lidí. Byl to

Masakr v Torontu: Řidič dodávky zabil deset lidí.…

Při pondělních nájezdech dodávky do chodců v Torontu zemřelo nejméně deset lidí a dalších 15 bylo zraněno.…