Motor 1,4 TSI má problém: vytahaný rozvodový řetěz

Motor 1,4 TSI má problém: vytahaný rozvodový řetěz

 
 

Vypadá to, že oblíbená jednotka 1,4 TSI od Volkswagenu je náchylná k poruchám rozvodového řetězu, a to i u relativně nových vozů.

Náchylnost k poruše rozvodového řetězu, který spojuje klikový hřídel s hřídeli vačkovými, je potenciálně velmi nebezpečná. Poškození motoru, které po přeskočení rozvodového řetězu nastane, totiž může mít pro motor fatální následky.

A právě rozvodový řetěz je dle týdeníku Auto Bild slabým místem koncernového agregátu 1,4 TSI. Magazín má ve svých statistikách značné množství poruch rozvodového řetězu, které postihují zejména modely Touran, Golf a Tiguan. Vytahaný řetěz pak v menší míře trápí i majitele 1,2 TSI 77 kW a to zejména u Škody Yeti. Do redakce magazínu přišla po zveřejnění článku v čísle 10/2012 už více než stovka reakcí od majitelů, které problémy s řetězem u koncernových vozů s agregáty 1,2 TSI a 1,4 TSI potkaly. A přicházejí další.

Navzdory tomu, že toto zařízení by mělo mít v podstatě neomezenou životnost (resp. životnost stejnou jako vůz samotný), v určitých případech dojde k nesprávné funkci rozvodového řetězu, jeho napínáku a časovače vačkových hřídelí. Podrobnější analýza statistik například ukázala, že u Touranu 1,4 TSI 103 kW (kód motoru BMY) došlo k většině závad při stavu tachometru 40 až 70 tisíc km. O případu informoval i český bratranec AutoBildu, čtrnáctideník AutoTip.

Závada se majiteli hlásí rachotem motoru po studeném startu. Po několika sekundách pak dojde k navýšení tlaku oleje a dopnutí řetězu, takže rušivý zvuk zmizí a vše je v normálu. A právě v kritické fázi, kdy není řetěz dopnut, může dojít k přeskočení.

U následných oprav závad či výměn chrastícího řetězu poskytuje automobilka kulanci, tedy pozáruční, čistě dobrovolný příspěvek na řešení závad způsobených chybou výrobce. Plnou kulanci však dostanou pouze majitelé nejvýše tříletých vozidel s nájezdem do 100 tisíc kilometrů. Šanci na alespoň částečnou kulanci mají i vozy starší, tam se jednotlivé případy posuzují individuálně. Podmínkou však je bezchybné plnění servisního plánu. Stáří vozu pak nesmí přesáhnout 6 let a nájezd nesmí být větší než 200 tisíc kilometrů.

Sama automobilka k předčasnému vytáhání řetězu Auto Bildu neposkytla žádné technické informace, takže nezbývá než spekulovat. Problémy mohou být způsobeny použitím méně kvalitních materiálů u dodavatele součástek, ale také třeba parazitními momenty a kmity. To by ostatně vysvětlovalo i fakt, že se dané závady vyskytují u některých modelů častěji, byť agregát je stejný.

Anketa

Měli jste u svého TSI problémy s rozvodovým řetězem?
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
Zdroj: AutoTip

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Motor 1,4 TSI má problém: vytahaný rozvodový řetěz







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

 





 
Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Včera

Grand Prix USA vyhrál Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem. Mercedes získal titul mezi týmy.




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z NHL do Komety

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z…

VÍME PRVNÍ | Nečekaně krátké bylo účinkování talentovaného útočníka Martina Nečase v NHL. Dvanáctka letošního…

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu, oslavy se ještě odkládají

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu,…

Velkou cenu USA formule 1 vyhrál Lewis Hamilton z Mercedesu a tři závody před koncem mistrovství světa vede před…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…