VW Polo 1,2 TSI (77 kW): S novým motorem z Mladé Boleslavi za 320.400,-Kč od prosince 2009

VW Polo 1,2 TSI (77 kW): S novým motorem z Mladé Boleslavi za 320.400,-Kč od prosince 2009

 
 

Do Volkswagenu Polo se chystá další zážehový motor původem z Mladé Boleslavi. Po dvojici tříválců HTP jde o čtyřválcový agregát s přímým vstřikováním a s přeplňováním turbodmychadlem.

Vokswagen dnes potvrdil, že nové Polo s prozatím nejsilnějším zážehovým motorem v nabídce, dorazí na český trh začátkem prosince. V souvislosti s tím byly zveřejněny ceny, ale taky technická data. Za 320.400,-Kč dostanete třídveřové Polo 1,2 TSI Trendline, za 333.500,-Kč pak vyšší stupeň výbavy Comfortline. Co přesně tyto výbavy obsahují je sepsáno níže.

Zcela novou informací je to, že Polo s novým čtyřválcem je zatím nejrychlejší motorizací v nabídce. Jako jediná akceleruje na 100 km/h za méně než 10 sekund, kombinovaná spotřeba přitom zůstala nečekaně nízko - na 5,3 l/100 km. Jde tak o nejúspornější zážehovou motorizaci v nabídce.

Nový motor, který se pro vozy VW Group vyrábí v Mladé Boleslavi, je zajímavý taky dvouventilovým rozvodem a přímým vstřikováním v objemové třídě, kde většina konkurenčních výrobců zůstává u jednoduššího vstřikování do sacího potrubí. Jednotka nahrazuje v portfoliu malých vozů motor 1,6 16V s proměnným časováním ventilů, ale její maximální točivý moment 175 Nm spíše připomíná atmosférické čtyřválce s objemem 1,8 l. Přeplňování v kombinaci s přímým vstřikováním se stará o dostupnost momentového maxima v pásmu 1550 až 4100 min-1, což jistě významně ovlivnilo schopnost práce motoru v nízkých otáčkách a tím taky nízkou kombinovanou spotřebu.

Novinka bude standardně dodávána s novou šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Za příplatek 52.200,-Kč můžete mít od ledna 2010 sedmistupňové DSG.

Další novinkou v ceníku je Polo Bluemotion s motorem 1,6 TDI (66 kW). Jeho cena činí 369.000,-Kč, kombinovaná spotřeba byla nakonec homologována s hodnotou 3,7 l/100 km.

Výbava Trendline

Ceník Pola je konstruovaný pro třídveřový model. Ke všem cenám od... je pro pětidveřové provedení nutno připočítat navíc příplatek za 5 dveří, který činí 5.400,-Kč.

Tak jednoduché to ale není, protože od počátku prodeje jsou v nabídce akční balíčky kombinující 5 dveří, dvě klimatizace a elektrické ovládání oken.

Základní výbava Trendline na českém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ale také ve třídě stále neobvyklé ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistentem pro rozjezd do kopce, nepřímé měření tlaku v pneumatikách, přední elektricky ovládaná okna, komfortní blikání směrovek nebo centrální zamykání.

Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu), kolo místo lepicí sady dostanete za 1.100,-Kč. Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14. Dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie.

Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline). Zadní sedadlo je nedělené. Základní rádio RCD 210 s CD a MP3 přehrávačem je v ceně všech modelů s výjimkou základní motorizace 1,2 (44 kW) (zde za 5.900,-Kč), za klimatizaci ale musíte připlatit.

Konkrétně klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací příjde spolu s 5 dveřmi na 15.200,-Kč, to vše spolu s elektrickým ovládáním oken vzadu navíc stojí 20.300,-Kč.

Lepší rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 6 reproduktory a AUX-IN příjde pro základní motorizaci na 9.800,-Kč, ale pro ostatní verze jen na 3.800,-Kč. Dálkové ovládání pro centrální zamykání stojí 3.900,-Kč, Tempomat a Parkpilot se zvukovou signalizací odstupu směrem dozadu stojí dohromady 9.200,-Kč, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a dešťový senzor příjdou celkem na 5.000,-Kč.

Volkwagen Polo (3 dv.) - Zážehové motory (říjen 2009)
Zážehové motory1,2 6V1,2 12V1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]1198119813901197
Válce/ventily3/43/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]44/520051/540063/500077/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,112,19,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,3
Cena Trendline [Kč]244.500,-260.400,-281.400,-320.400,-
Cena Comfortline [Kč]-273.500,-294.500,-333.500,-

Atraktivně vypadá cena 11.800,-Kč (resp. 17.800,-Kč pro základní model) za navigaci RNS 310 s barevným dotykovým displejem. Asymetricky dělené a sklopné zadní opěradlo + dvojitá podlaha zavazadlového prostoru příjde u této výbavy na 1.100,-Kč.

Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 stojí 14.000,-Kč.

Výbava Comfortline
Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, standard rozšiřují elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním, zadní sedadlo je dělené.

Kombinace 5 dveří a klimatizací jsou pro Comfortline následující: Klimatizace Climatic+5 dveří+el. ovládání oken vzadu příjde na 15.200,-Kč, klimatizace Climatronic + 5 dveří + el. ovládání oken vzadu příjde na 25.900,-Kč. Zvýhodněný příplatek 9.100,-Kč rozšíří výbavu o mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček, středovou loketní opěrku vpředu s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu a tempomat.

Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 příjdou na 8.100,-Kč, rozměr s pneumatikami 215/45 R16 stojí 14.000,-Kč.

Zatím nejvyšší stupeň výbavy Highline nebude na českém trhu k dispozici.

Volkwagen Polo (3 dv.) - Vznětové motory (říjen 2009)
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420066/420077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]195/1500-2500230/1500-2500230/1500-2500250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180190
Zrychlení 0-100 km/h [s]1411,511,510,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,74,2
Cena Trendline [Kč]324.600,--369.000,--
Cena Comfortline [Kč]337.700,-369.500,--395.900,-

Příplatek za sedmistupňovou automatickou převodovku DSG činí 52.200,- (pro motor 1,4 16V) resp. 51.200,-Kč (pro motor 1,6 TDI DPF se 66 kW).

V obou stupních výbavy je třeba připlácet za středovou loketní opěrku vpředu (2.400,-Kč), mlhové světlomety (5.000,-Kč), světla pro denní svícení (1.100,-Kč), vkládané textilní koberečky (3.000,-Kč), volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži (4.800,-Kč). Zpoplatněny jsou také červený lak Flash (3.400,-Kč), žlutý lak Savanna (3.900,-Kč), černý lak (3.900,-Kč), metalické laky (10.300,-Kč) a perleťové laky (11.700,-Kč).

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Polo
Volkswagen Polo - První jízdní dojmy
TEST Volkswagen Polo 1,2 (51 kW): The best of VW (09/2009)
TEST Volkswagen Polo 1,6 TDI (55 kW): Rejl místo dýzy (10/2009)

Spolupracujeme s TipCars.com
Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: VW Polo 1,2 TSI (77 kW): S novým motorem z…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…