Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč se VW stále vyhýbá F1? Prý je na cestě do pekel...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Vstup některé ze značek koncernu Volkswagen do kolotoče Formule 1 stále brzdí příliš vysoké náklady na provoz konkurenceschopného týmu a negativně se projevuje i současný přístup sponzorů i diváků.

Formule 1 má podle představ svého nového vedení nabídnout výrazně vyrovnanější startovní pole poté, co v roce 2020 skončí letitá Convention de la Concorde . Především díky tomu a dalším připravovaným, resp. prozatím spíše zvažovaným změnám v organizaci se má Formule 1 stát výrazně atraktivnější pro týmy i diváky.

Zda se takového cíle skutečně podaří dosáhnout, ukáže teprve čas, ale již nyní se ozývají varovné hlasy ohledně budoucnosti Formule 1. Svůj názor na tento šampionát řekl v rozhovoru pro Motorsport.com i Bernhard Gobmeier, ředitel Volkswagen Motorsport.

Právě podle jeho slov je Formule 1 v současnosti na nebezpečné cestě, kterou představují především příliš vysoké náklady na vývoj monopostů i samotný provoz závodních týmů.

Vedle finančních výdajů pak poukázal i na to, kolik lidí je potřeba pro úspěšný vstup do Formule 1 a zmínil, že Mercedes-Benz má přes 1500 zaměstnanců pracujících na vývoji a provozu monopostů, které ještě doplňují externí pracovníci a dodavatele, což může ve výsledku tvořit celkem 2000 osob na zajištění dvojice závodních vozů. Dále je pak potřeba brát ohled i na náklady na používané materiály.

Podle Bernahrda Gobmeiera je dalším problémem Formule 1 odliv velkých i malých sponzorů, který začal s nástupem zákazu propagace výrobců cigaret a rovněž klesající sledovanost.

Inspirací pro další vývoj Formule 1 mohou být podle ředitele Volkswagen Motorsport severoamerické závodní série, které i při stanovených finančních omezeních nabízejí velmi zajímavou podívanou, což nejlépe dokazuje návštěvnost a sledovanost jednotlivých podniků.

Evropa má podle jeho názoru příliš mnoho nejrůznějších kategorií, ale jen v několika se daří úspěšně držet náklady týmů na uzdě. Formule 1 nebo Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, které opustila automobilka Audi a Porsche se rovněž chystá na odchod z nejvyšší třídy LMP1 jsou dnes zcela mimo realitu.

Bernhard Gobmeier, si jako bývalý generální ředitel Ducati Corse, dovolil i srovnání Formule 1 s MotoGP z pohledu show pro diváky a závody silničních motocyklů jsou podle něj stokrát lepší.

MotoGP má podle jeho slov velký potenciál pro komerční využití a jednotlivé značky jej skutečně využívají. Další odlišností je přístup sponzorů, který jako ředitel Volkswagen Motorsport, jehož součástí je i tovární tým značky Ducati, vidí.

Ducati má od sponzorů podle jeho slov mnohem větší podporu než například Porsche, Audi či Bentley a pozice této motocyklové značky je z tohoto pohledu skutečně srovnatelná s Ferrari.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - JDM
25. 8. 2017 06:43
Re: Aaahhaaaa
To toho vyhrávají teda >:D
Avatar - flyboyeda
24. 8. 2017 20:54
Re: F1 je nejnudnější motoristycký sport na světě
F1 je mrtvý sport, není moc co komentovat
Avatar - Emel
24. 8. 2017 13:46
Prestiž F1
Je potřeba vzít v úvahu jednu věc. F1 je sice prestižní záležitost, ale tu prestiž přináší jen úspěšným.

Ještě třeba nějaká Marussia může čerpat ze samotné účasti, ale velcí hráči jako Honda, Toyota, Volkswagen, Mercedes - ti potřebují i nějaké úspěchy, jinak je PR efekt účasti spíš negativní.

Ferrari má trošku zvláštní postavení, tam to fanoušci brali vždycky trošku jinak. A vůbec, správný fanoušek chápe, že motorsport není jen bedna, ale i pot a dřina a neúspěch... ale široké masy ne, ti vidí titulky o trápící se stáji a selhání techniky a neúspěšné sezoně... a to jsou ta slova, která marketéři vidí neradi.
Avatar - KANKUNEN
24. 8. 2017 12:55
Re: Aaahhaaaa
Jasně VW nemá žádné zkušenosti, výhravají DTM, Le Mans, Dakar, ale bez Škodovky by byli ve WRC v pasti. Děkuj VW , že ze Škodovky neudělal konkurenta pro Dacii a že si můžeme užívat výhry Fabie R5.
Avatar - Emel
24. 8. 2017 11:17
Re: Aaahhaaaa
To jsou super formulace - málem úspěšně vymazala :-)

No schválně - kde je dneska Alfa?