Proč se VW stále vyhýbá F1? Prý je na cestě do pekel...
Formule 1 má podle představ svého nového vedení nabídnout výrazně vyrovnanější startovní pole poté, co v roce 2020 skončí letitá Convention de la Concorde . Především díky tomu a dalším připravovaným, resp. prozatím spíše zvažovaným změnám v organizaci se má Formule 1 stát výrazně atraktivnější pro týmy i diváky.
Zda se takového cíle skutečně podaří dosáhnout, ukáže teprve čas, ale již nyní se ozývají varovné hlasy ohledně budoucnosti Formule 1. Svůj názor na tento šampionát řekl v rozhovoru pro Motorsport.com i Bernhard Gobmeier, ředitel Volkswagen Motorsport.
Právě podle jeho slov je Formule 1 v současnosti na nebezpečné cestě, kterou představují především příliš vysoké náklady na vývoj monopostů i samotný provoz závodních týmů.
Vedle finančních výdajů pak poukázal i na to, kolik lidí je potřeba pro úspěšný vstup do Formule 1 a zmínil, že Mercedes-Benz má přes 1500 zaměstnanců pracujících na vývoji a provozu monopostů, které ještě doplňují externí pracovníci a dodavatele, což může ve výsledku tvořit celkem 2000 osob na zajištění dvojice závodních vozů. Dále je pak potřeba brát ohled i na náklady na používané materiály.
Podle Bernahrda Gobmeiera je dalším problémem Formule 1 odliv velkých i malých sponzorů, který začal s nástupem zákazu propagace výrobců cigaret a rovněž klesající sledovanost.
Inspirací pro další vývoj Formule 1 mohou být podle ředitele Volkswagen Motorsport severoamerické závodní série, které i při stanovených finančních omezeních nabízejí velmi zajímavou podívanou, což nejlépe dokazuje návštěvnost a sledovanost jednotlivých podniků.
Evropa má podle jeho názoru příliš mnoho nejrůznějších kategorií, ale jen v několika se daří úspěšně držet náklady týmů na uzdě. Formule 1 nebo Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, které opustila automobilka Audi a Porsche se rovněž chystá na odchod z nejvyšší třídy LMP1 jsou dnes zcela mimo realitu.
Bernhard Gobmeier, si jako bývalý generální ředitel Ducati Corse, dovolil i srovnání Formule 1 s MotoGP z pohledu show pro diváky a závody silničních motocyklů jsou podle něj stokrát lepší.
MotoGP má podle jeho slov velký potenciál pro komerční využití a jednotlivé značky jej skutečně využívají. Další odlišností je přístup sponzorů, který jako ředitel Volkswagen Motorsport, jehož součástí je i tovární tým značky Ducati, vidí.
Ducati má od sponzorů podle jeho slov mnohem větší podporu než například Porsche, Audi či Bentley a pozice této motocyklové značky je z tohoto pohledu skutečně srovnatelná s Ferrari.