Proč se VW stále vyhýbá F1? Prý je na cestě do pekel...

Proč se VW stále vyhýbá F1? Prý je na cestě do pekel...

Vstup některé ze značek koncernu Volkswagen do kolotoče Formule 1 stále brzdí příliš vysoké náklady na provoz konkurenceschopného týmu a negativně se projevuje i současný přístup sponzorů i diváků.

Formule 1 má podle představ svého nového vedení nabídnout výrazně vyrovnanější startovní pole poté, co v roce 2020 skončí letitá Convention de la Concorde . Především díky tomu a dalším připravovaným, resp. prozatím spíše zvažovaným změnám v organizaci se má Formule 1 stát výrazně atraktivnější pro týmy i diváky.

Zda se takového cíle skutečně podaří dosáhnout, ukáže teprve čas, ale již nyní se ozývají varovné hlasy ohledně budoucnosti Formule 1. Svůj názor na tento šampionát řekl v rozhovoru pro Motorsport.com i Bernhard Gobmeier, ředitel Volkswagen Motorsport.

Právě podle jeho slov je Formule 1 v současnosti na nebezpečné cestě, kterou představují především příliš vysoké náklady na vývoj monopostů i samotný provoz závodních týmů.

Vedle finančních výdajů pak poukázal i na to, kolik lidí je potřeba pro úspěšný vstup do Formule 1 a zmínil, že Mercedes-Benz má přes 1500 zaměstnanců pracujících na vývoji a provozu monopostů, které ještě doplňují externí pracovníci a dodavatele, což může ve výsledku tvořit celkem 2000 osob na zajištění dvojice závodních vozů. Dále je pak potřeba brát ohled i na náklady na používané materiály.

I ty, Porsche? Po Audi opouští Le Mans další značka

Podle Bernahrda Gobmeiera je dalším problémem Formule 1 odliv velkých i malých sponzorů, který začal s nástupem zákazu propagace výrobců cigaret a rovněž klesající sledovanost.

Inspirací pro další vývoj Formule 1 mohou být podle ředitele Volkswagen Motorsport severoamerické závodní série, které i při stanovených finančních omezeních nabízejí velmi zajímavou podívanou, což nejlépe dokazuje návštěvnost a sledovanost jednotlivých podniků.

Evropa má podle jeho názoru příliš mnoho nejrůznějších kategorií, ale jen v několika se daří úspěšně držet náklady týmů na uzdě. Formule 1 nebo Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, které opustila automobilka Audi a Porsche se rovněž chystá na odchod z nejvyšší třídy LMP1 jsou dnes zcela mimo realitu.

Aston Martin se nebrání vstupu do F1. Má ale několik zásadních podmínek

Bernhard Gobmeier, si jako bývalý generální ředitel Ducati Corse, dovolil i srovnání Formule 1 s MotoGP z pohledu show pro diváky a závody silničních motocyklů jsou podle něj stokrát lepší.

MotoGP má podle jeho slov velký potenciál pro komerční využití a jednotlivé značky jej skutečně využívají. Další odlišností je přístup sponzorů, který jako ředitel Volkswagen Motorsport, jehož součástí je i tovární tým značky Ducati, vidí.

Ducati má od sponzorů podle jeho slov mnohem větší podporu než například Porsche, Audi či Bentley a pozice této motocyklové značky je z tohoto pohledu skutečně srovnatelná s Ferrari.

Spolupracujeme s TipCars.com
ANO po kauze Babiše juniora posílilo, potvrdil další z průzkumů. Oslabila levice ANO po kauze Babiše juniora posílilo, potvrdil další z průzkumů. Oslabila levice

Sněmovní volby by nyní jasně vyhrálo vládní hnutí ANO,…

ČSSD chce mít bič na neposlušné straníky ČSSD chce mít bič na neposlušné straníky

Sociální demokracie plánuje změnu svých stanov, aby její…

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu kvůli StB na Slovensko Evropský soud odmítl Babišovu žalobu kvůli StB na Slovensko

Evropský soud pro lidská práva odmítl žalobu českého…

 
Zdroj: Motorsport.com

Štítky Volkswagen Formule 1

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 





 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Kvůli drogám zavraždil tři taxikáře: U Ústavního soudu taxivrah Virgulák nepochodil, doživotí platí

Kvůli drogám zavraždil tři taxikáře: U Ústavního…

Vrah David Virgulák, jež si za chladnokrevnou vraždu tří pražských taxikářů odpykává doživotní trest, u…

Kodiaq GT: Škodovka, kterou se v Česku nikdy nesvezete! Víme, proč...

Kodiaq GT: Škodovka, kterou se v Česku nikdy…

Škodovka v poslední době dělá tolik povedených aut, že je ani nemá kde vyrábět. Na svezení Kodiaqem GT museli…

 

iSport.cz

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci ME vyzvou Chorvatsko, Řecko či Skotsko

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci ME vyzvou…

Čeští fotbalisté do 21 let se v kvalifikaci o postup na mistrovství Evropy v roce 2021 utkají se třemi stejnými…

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

 

Reflex.cz

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko kvůli evidenci ve svazcích StB. Babiš se bude soudit dál

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko…

Evropský soud pro lidská práva odmítl žalobu českého premiéra Andreje Babiše (ANO) na Slovensko ve sporu o…

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…